handdator

Visa fullständig version : "NY" Golf GTI MK1 -1983 (Rally bil)



MattiasJohansson
2007-11-30, 14:12
Tjena graabs, håller ju nu på att bygga i princip en ny golf gti mk1 av 1983 års modell.
MEN, det är en rally bil.
Nästan allting som sitter på bilen är nytt, orginal men nytt.
Fick hem karossen för nästan exakt en vecka sedan,
Nylackerad i Audi S3 Solar orange som vart riktigt snyggt tycker jag.
Jag körde med STCC Mercedes Grått i kupen för att det ska bli lätt att lackera om utsidan utan att behöva bry sig i att ta ut motorn, instrument panel osvosv.
Nu har jag varit i garaget dyngnet runt i 2 veckor känns det som. Nu på en vecka har vi byggt från en nylackerad 100% tom kaross till komplett rallybil. Fattas lite små saker som avgas system, bränsle rör, stolar osv.
Allt är nytt i hjulupphängningar som lager, bromsar, dämpning, ALLT!
För mer bilder och info finns det på:
http://www.garaget.org/MattiasJohansson

Holmgren
2007-11-30, 14:50
Det var en rally bil av klass....
Väldigt snygga färger.

Ulf
2007-11-30, 15:11
Mattias,
Jag såg dina bilder på bilen. Ett litet tips, kolla med en besiktningsman innan ni fortsätter. De justerbara fjäderbenen fram är inte godkända i klass ekonomi. Det kan vara mer som inte blir godkänt.

Det är bättre att kolla nu än att stå där vid besiktningen och inte få godkänt. Jag har själv fört ett utdraget krig med förbundet och förlorat.

Läs reglementet noga och kolla sedan med en besiktningsman. Det gäller att vara bra påläst när man pratar med dem. Inte alltid de heller har koll på vad som är godkänt.

Lycka till med det fina bygget.

/Ulf

Lillen
2007-11-30, 22:32
Snyggt bygge hur som helst!

MattiasJohansson
2007-12-01, 02:11
Mattias,
Jag såg dina bilder på bilen. Ett litet tips, kolla med en besiktningsman innan ni fortsätter. De justerbara fjäderbenen fram är inte godkända i klass ekonomi. Det kan vara mer som inte blir godkänt.

Det är bättre att kolla nu än att stå där vid besiktningen och inte få godkänt. Jag har själv fört ett utdraget krig med förbundet och förlorat.

Läs reglementet noga och kolla sedan med en besiktningsman. Det gäller att vara bra påläst när man pratar med dem. Inte alltid de heller har koll på vad som är godkänt.

Lycka till med det fina bygget.

/Ulf

aa, jag kommer svetsafast talrikarna i fjäderbenet så det inte går att ändra. Sen har en sbf representant varit och kollat på bil och utrustingen.
Ska väll på sikt köpa sellholm dämpare.