handdator

Visa fullständig version : Golf Rallye. Lite åsikter tack



modda
2007-11-29, 21:15
Hej.

Som rubriken avslöjar så handlar det om Golf Rallye. Jag är sjukt svag för dessa bilar och har planer på att försöka inhandla en sådan till sommaren/hösten. Dock så skulle det kännas lite tråkigt att ha en Golf Rallye med bara orginaleffekt. Nu till problemet, det finns ju inte överdrivet många Golf Rallye på marknaden och därför känns det lite FEL att börja riva och slita i motor för att bygga en 16v g60 motor i en så pass ovanlig bil.


Nu vill jag att ni VW människor säger vad ni tycker om att eventuellt ett sådant projekt påbörjas och varför ni känner som ni göra angående detta.

Mvh
Niklas

Manny
2007-11-29, 21:19
hittar du en bil med kass maskin så varför inte. spara alla gamla delar bara ifall nån vill orginalrenovera. Att gör det i en bil i orginalskick som är hel och fin verkar lite onödigt.

modda
2007-11-29, 21:22
hittar du en bil med kass maskin så varför inte. spara alla gamla delar bara ifall nån vill orginalrenovera. Att gör det i en bil i orginalskick som är hel och fin verkar lite onödigt.

Jag har fått känslan av att det är svårt att få tag på dessa underverkt över huvudtaget. Varken blocket garaget eller zatzy har dom ute speciellt ofta. Vill ju inte ha tag på en rosthög för det har jag redan ^^

Longen
2007-11-30, 23:12
Jag har en fin rallye till salu. Den står och myser i garaget under vintern som vanligt.

Gå in och kolla på www.kmsvensson.com och titta på bilar till salu.

Tror det är väldigt svårt att få tag på en finare rallye.

Sn00k
2007-12-01, 01:23
Longen: den var mycket fin den =)

modda
2007-12-01, 11:58
Jag har en fin rallye till salu. Den står och myser i garaget under vintern som vanligt.

Gå in och kolla på www.kmsvensson.com och titta på bilar till salu.

Tror det är väldigt svårt att få tag på en finare rallye.

Okej det här känns lite skummt. Det var faktiskt din bil som fick mig att inse hur sjukt snygga dessa bilar är om det är någon som verkligen tagit hand om dem.

Vad pratar vi för pengar ?

Mvh
Niklas

Longen
2007-12-02, 11:48
Från början begärde jag 72000kr för den. Men eftersom jag har köpt en Audi Urquattro så behöver jag bli av med bilen. Kan därför slå av rätt rejält på priset.

Vi kan börja diskutera vid 62000kr.

Barbapappa
2007-12-02, 13:31
det finns ju inte överdrivet många Golf Rallye på marknaden och därför känns det lite FEL att börja riva och slita i motor för att bygga en 16v g60 motor i en så pass ovanlig bil.
Är det inte goare att ha en 8v med 'riktig' kompressor istället då, verkar ju finnas en del olika kit att välja mellan numera?

modda
2007-12-02, 18:32
Är det inte goare att ha en 8v med 'riktig' kompressor istället då, verkar ju finnas en del olika kit att välja mellan numera?

Känns som att det inte blir riktigt lika speciellt. Men man får se vart detta slutar. Största problemet är väl att övertyga regeringen :P

modda
2007-12-02, 18:43
Från början begärde jag 72000kr för den. Men eftersom jag har köpt en Audi Urquattro så behöver jag bli av med bilen. Kan därför slå av rätt rejält på priset.

Vi kan börja diskutera vid 62000kr.

Skickade pm till dig igår. Du har min mailadress där. Skicka över lite info så kan vi diskutera priser osv efter det =)

Longen
2007-12-02, 23:08
Jag är rätt kass på pm och sånt så jag skriver här istället.

Jag skall maila över bilder och info så fort jag får tid. Har lite mycket att stå i just nu (köksrenovering).

Skall försöka i mitten på veckan.

modda
2007-12-03, 14:11
Jag är rätt kass på pm och sånt så jag skriver här istället.

Jag skall maila över bilder och info så fort jag får tid. Har lite mycket att stå i just nu (köksrenovering).

Skall försöka i mitten på veckan.

Okej. Låter kanon det. Lycka till med köket så länge =)

J.Larsson
2007-12-11, 17:11
Rallye är väl (eller kommer bli) något utav en riktig samlarbil om ett tag. Så att köpa en och trimma sönder vore fel, både ekonomiskt och moraliskt, tycker jag.

Jag och min bror har var sin Rallye ståendes i garaget.
På min är följande gjort:
Kompressorn är portad och ett mindre remhjul är ditsatt, samt ett tillhörande chip. Och som alltid och som sig bör, så sitter där ett lite grövre avgassystem :D
Trimmningen på denna är ju inte så fruktansvärd överdriven. Om man vill så är det ju lätt att ställa den till original igen.

Tycker det är trevliga bilar dom där. Särskilt dom Porscheblåa :P

J.Larsson
2007-12-11, 17:14
Jag har en fin rallye till salu. Den står och myser i garaget under vintern som vanligt.

Gå in och kolla på www.kmsvensson.com och titta på bilar till salu.

Tror det är väldigt svårt att få tag på en finare rallye.


Väldigt synd att du tog bort din annons från blocket när jag skulle köpa Rallye, för då hade din bil stått i mitt garage i stället :D

Jag fick ju ta den som blev över :D :D