handdator

Visa fullständig version : försäkring GTI mk1



Manny
2007-11-26, 13:39
hmm jag blir inte klok på alla försäkrings bolag, det fattas tydligen info om dessa bilar i värtrafikregistret så jag inte kan försäkra hos tex atava.

nån som har tips på andra billiga bolag? Aktsam som jag brukar ha lär ju inte gå eftersom detta är en GTI :(.

Holmgren
2007-11-26, 14:19
Jag gick från Länsförsäkringar (5600kr) till Trygg Hansa (3900kr) på min Volvo.
Men det är ju från bil till bil vilken som är billigast.

zoddri
2007-11-26, 14:24
Hur är det med Bilsport&Mc?

Har några bekanta som försäkrat sina fordon där och de har inte upplevt nåt negativt. Ska flytta över camaron dit efter årsskiftet också, bilen måste ju vara 20år eller äldre.

Nackdelen är ju att de har lite hårdare villkor än övriga bolag men kolla upp det.

pekka kiiskilä
2007-11-26, 16:01
Bilsportförsäkring på en bruksbil är ingen bra ide.

Manny ring runt till olika bolag så får du veta vad det kostar där du bor mm.

onk
2007-11-26, 16:04
Trygg Hansa har jag på Jettan. Får ge över 4000:- per år. På trafik..
Iofs är jag bara 22 men om det är så billigt vet jag inte...

Junfors
2007-11-26, 16:19
Dina försäkringar är bra och billiga att ha att göra med, Mk1 GTi är inga problem heller.

magnus
2007-11-26, 16:29
Ring insplanet så fixar dem en billig till dig,har använt dem till alla mina fordorn.
gratis är det med :p www.insplanet.com

zchnygg
2007-11-26, 17:22
insplanet suger.. dom rekommenderar bara det bolaget som betalt mest till dom den veckan.. bättre att ringa själv och prata med dom.. jag har svedland på min cabbe och det var runt 2tusen trafik helåret..

zoddri
2007-11-26, 17:45
Bilsportförsäkring på en bruksbil är ingen bra ide.

Manny ring runt till olika bolag så får du veta vad det kostar där du bor mm.


Det är mycket sant, trodde inte han skulle ha en mk1 gti som bruksbil :)

ivah
2007-11-26, 17:47
Min Gti special kostar 2500 kr per år. helförsäkrad.
Har länsförsäkringar som försäkringsbolag, och bor i villa strax utanfär Gävle.
1500 mil att åka per år.
A, just ja. Det är ju pappas bil inte min ;)

Personligen tycker jag det är helt okej. :-)

Manny
2007-11-26, 17:48
Håller med ang insplanet. Och ringt runt har jag gjort. Det billigaste jag hittat ännu är 6700 på halv. Jag var bara intresserad av bolag som inte har skyhöga premier på mk1 GTI. Eftersom all info som bolagen vill ha inte finns i registret så är det lite speciellt med gtin.

sgt_nelson
2007-11-26, 18:09
hmm jag blir inte klok på alla försäkrings bolag, det fattas tydligen info om dessa bilar i värtrafikregistret så jag inte kan försäkra hos tex atava.

nån som har tips på andra billiga bolag? Aktsam som jag brukar ha lär ju inte gå eftersom detta är en GTI :(.

Är ATAVA bra att ha o göra med?? har funderat på o byta till dem men dom har ju bara internet som kontakt... dom ska ha 50:- för ett samtal till deras kundtjänst. kan iofs vara bra att hålla ner sådana kostnader om det gynnar priset på premien man betalar.. och det verkar ju det göra, fick ett bra pris på Lupon tycker jag, men lite erfarenheter från andra skulle ju inte vara fel.

znabb
2007-11-26, 18:33
Är ATAVA bra att ha o göra med?? har funderat på o byta till dem men dom har ju bara internet som kontakt... dom ska ha 50:- för ett samtal till deras kundtjänst. kan iofs vara bra att hålla ner sådana kostnader om det gynnar priset på premien man betalar.. och det verkar ju det göra, fick ett bra pris på Lupon tycker jag, men lite erfarenheter från andra skulle ju inte vara fel.

manny: kolla med trygghansa,de är billiga på VW.

och frågan är....behöver man mer än trafik försäkring på en bil som inte är värd mer än tex 10000:- ???

Manny
2007-11-26, 18:41
manny: kolla med trygghansa,de är billiga på VW.

och frågan är....behöver man mer än trafik försäkring på en bil som inte är värd mer än tex 10000:- ???

kanske man inte behöver men eftersom det är svårt att hitta gtier så vill jag slippa skrota bilen ifall nån får för sig att vandalisera eller stjäla den tex. min GL är bara trafikförs.

Manny
2007-11-26, 18:43
Är ATAVA bra att ha o göra med?? har funderat på o byta till dem men dom har ju bara internet som kontakt... dom ska ha 50:- för ett samtal till deras kundtjänst. kan iofs vara bra att hålla ner sådana kostnader om det gynnar priset på premien man betalar.. och det verkar ju det göra, fick ett bra pris på Lupon tycker jag, men lite erfarenheter från andra skulle ju inte vara fel.

Problemet med atava och GTI är att dom inte kan försäkra då det inte är automatiskt att kolla upp infon på den bilen(alla andra bolag tar det 5 min att kolla upp det som behövs för), fick mail från dom och dom tyckte jag skulle kolla med vägtrafikregistret om man kunde kompletera uppgifterna där.

ovredsson84
2007-11-26, 18:55
Hallå..

Jag har min Scirocco gti 8v -83a hos trygg hansa hel försäkrad på mig, 23år..
4500kr hel året helförsäkrad.

Sebbe
2007-11-26, 22:57
Problemet med atava och GTI är att dom inte kan försäkra då det inte är automatiskt att kolla upp infon på den bilen(alla andra bolag tar det 5 min att kolla upp det som behövs för), fick mail från dom och dom tyckte jag skulle kolla med vägtrafikregistret om man kunde kompletera uppgifterna där.

Jag har haft min MK1 Gti hos atava.

Manny
2007-11-26, 23:04
Jag har haft min MK1 Gti hos atava.

hur gjorde du då? ringde du dom? eller var det nåt speciellt med din?

Junfors
2007-11-26, 23:55
Håller med ang insplanet. Och ringt runt har jag gjort. Det billigaste jag hittat ännu är 6700 på halv. Jag var bara intresserad av bolag som inte har skyhöga premier på mk1 GTI. Eftersom all info som bolagen vill ha inte finns i registret så är det lite speciellt med gtin.

Ungefär det dubbla som jag gav hos Dina, kolla med dom! http://www.dina.se/web/main.nsf/ext?openform&url=https://lok1.dina.se/sofabmotor/motorsrv?Bolagsnr=205&ID=DSRV-79BTPA&c=205&h=570&m=Pris

Blev påkörd en gång och då var dom mycket smidiga och bra betalt fick jag med.

Holmgren
2007-11-27, 00:05
En annan intressant fråga är vad som händer OM olyckan skulle vara framme. Vilka är det då som är bra. Jag har inget svar men värt att försöka kolla upp.
Bara haft problem en gång och då var det Länsförsäkringar som stod för min nota. Fungerade bra.

Manny
2007-11-27, 12:47
Jag har nog hittat problemet:

T71C FLYTTSAKSFORDON

betyder det att jag inte har samma avgasregler? :D

Raz
2007-11-27, 12:54
Jag har nog hittat problemet:

T71C FLYTTSAKSFORDON

betyder det att jag inte har samma avgasregler? :D


Du får väl försäkra den som en flyttbil eller nåt då! ;-)

Manny
2007-11-27, 13:11
tryggchansa var det billigaste jag hittade. 2064:- på halvförs i halvåret. och 2355:- på helförs i halvåret. utan självrisk på trafik och vandaliseringar och djurkollition. Så det blev helförsäkrat! det trodde jag aldrig, men det vare så pass lite som skiljde så det var lika bra. Ifall nån snor bilen eller nåt.

pekka kiiskilä
2007-11-27, 13:52
Flyttsak= en rolig bil så kolla vad det står i reggbeviset för vissa av dom är luddiga så dom är i princip godtjända med tillex turbo mm,
Bra pris på försäkringen föresten men jag vill gärna se bilderna på resan och lite på bilen.

Sebbe
2007-11-27, 21:10
hur gjorde du då? ringde du dom? eller var det nåt speciellt med din?

Jag fyllde i uppgifterna på deras hemsida bara. Märkligt att de inte kunde få fram uppgifter om din?


Jag har nog hittat problemet:

T71C FLYTTSAKSFORDON

betyder det att jag inte har samma avgasregler? :D

Ahh, inte så märkligt ändå.