handdator

Visa fullständig version : Problem med varningsblinkers, MK2



Strickz
2007-11-26, 00:16
Min varningsblinker är inte riktigt pålitlig. Slår man på strömbrytaren så händer oftast inget förutom att den gröna dioden i instrumenthuset lyser med ett fast sken. Trixar man lite med kontakten så kan man få relät att rassla av och på som tusan eller så hoppar varningsblinkern igång precis som den ska. Vanlig höger-/vänsterblinker med spaken vid ratten funkar perfekt

Vad är det troligaste felet? Kontakten, reläet eller något annat? Normalt sett skulle jag fortsatt felsöka själv tills jag hittade felet men nu börjar det blir tajt med tid inför besiktningen och behöver jag köpa nåt så måste jag göra det imorgon...

Davidio
2007-11-27, 12:06
jag hade precis samma fel på min bil
varningsblinkersen fungerade oftast bara om jag ställde blinkersspaken i "blinka vänster läget"
men jag plockade ur knappen till varningsblinkersen och delade den, kontaktytorna var väldigt skitiga så jag körde med lite stålull på dem och monterade ihop den igen, funkade kanon för mig, har aldrig haft det bekymret igen

Strickz
2007-11-27, 23:49
Tack för tipset, jag ska testa det först. Annars köper jag ny kontakt och relä och hoppas det funkar bättre. Nu slank den igenom besiktningen idag ändå men jag hatar saker som inte funkar =)