handdator

Visa fullständig version : Vad trött jag blir..repad fälg...



callawayx
2007-11-24, 00:00
Lämnade in bilen till däckfirma i -mälardalen- jag hade beställt nya vinterdäck på alufälgar.
Så var det dags att skifta däck.
Jag och kompisen såg mekanikern jobba på duktigt..En hög med skruvar bredvid bakhjulet, så var den fälgen lös. Och sen på framhjulet med mutterdragaren...
Och som i slowmotion faller bakhjulet (som inte har något att hålla sig i) ner på rampen på lyften.. Fyra stora genomslag i lacken a´la grymma stenskott.
Nu lovade ägaren av firman att fixad det..med att polera upp fälgen, kanske lacka om den..
Jag hoppas att han grejjar det, jag har inte hunnit kolla upp vad en orginal r32mkV fälg kostar.
Men jag nöjer mig inte med att det blir sämre än dom andra tre...Som ser ut som nya!
Ville bara gnälla av mig lite:)
MVH Mattias

wolfbane1967
2007-11-24, 00:16
Aj aj,inget kul det där.Dom får lösa det bar åt dig,är du inte nöjd så stå på dig baraEn ny fälg lös kostar över 4000kr st ska du veta

Marcus
2007-11-24, 00:26
Fälgarna blir ju ändå förstörda om du kör med dom på vintern. Skaffa lätta plåtfälgar till vinterdäcken kanske?

callawayx
2007-11-24, 00:44
Fälgarna blir ju ändå förstörda om du kör med dom på vintern. Skaffa lätta plåtfälgar till vinterdäcken kanske?

Jo det var ju därför jag bytte till vinterfälgar, alu/vinterdäck....Det är med orginalfälgarna jag lider..:)

Marcus
2007-11-24, 00:46
Aha, då fattade jag fel. Illa av däckverkstaden. Sorry.

JWO
2007-11-24, 02:13
Riktigt dåligt... hoppas det löser sig!

Stå på dig för detta ska gå vägen för dig, finns inget annat!

dennis
2007-11-25, 12:31
Fälgarna blir ju ändå förstörda om du kör med dom på vintern.
Om det nu hade varit fallet så hade han iaf förstört dem själv. Det är en viss skillnad.

Wargen023
2007-11-25, 20:37
Övervägde att lämna in bilen för däckbyte men gjorde det inte då det slog mig hur jävla oförsiktiga folk är med andras grejer. Skillnaden mellan ett proffs och vem fan som helst är ju ofta att proffsen vet var man kan fuska och spara tid, men resultatet blir oftast katastrofalt.

Om han får lov att lacka om fälgen hur ska du då kunna veta att lacken håller samma kvalitet som dina övriga fälgar? Sådant syns väl efter ett par vintrar och pratar vi R32 original fälg så är den väldigt dyr och av hög kvalitet, får man anta.

Jag skulle kräva en ny fälg, eller omlackering och ekonomisk ersättning

VWGolIV
2007-11-25, 22:27
Om de lackerar om fälgen så beror det givetvis på vem/vilken firma som uför jobbet.

Jag köpte 4 fälgar varav en blev skadad, nu är den omlackerad och höll mycket bättre än orginalfärgen.

Norpan
2007-11-26, 11:52
Har en mkV R32 18" fälg liggandes alldeles ny i kartong om detta inte skulle lösa sig...

Den kan nog inte bli alltför dyr...

Bara att höra av sig vid intresse!

callawayx
2008-04-04, 22:30
Har en mkV R32 18" fälg liggandes alldeles ny i kartong om detta inte skulle lösa sig...

Den kan nog inte bli alltför dyr...

Bara att höra av sig vid intresse!

Tack! Men det löste sig, däckfirman köpte en ny fälg och jag har fått den skadade som "reservfälg". Heder till däckfirman.
Så nu är det officiellt sommar:) Synd bara att polisen har helgarderat hela länet med laser.....