handdator

Visa fullständig version : Bygga ljud Golf V (Help)???



mr_mike
2007-11-23, 12:34
Hej..

Jag har en Golf V Tdi 2004. Har org stereo endast med högtalare fram.
Tänkte nu uppgradera systemet och behöver därför tips.


Lite frågot då.

Finns det någon adapter som man kan koppla på org stereon så man får ut Låg Nivå? Vart köper man den isåfall???


Om man vill byta ut enheten och sätta in en enkel din stereo vart köper man en sådan ram?

Vilken " på högtalare går in i fram resp bak dörranrna???


Tacksam för svar, ljudet i den nu är inte det roligaste.

PS: tänkte även försöka isolera lite emot buller i dörrarna. Vad rekomenderas att lägga i då. Och finns det någon sida med bilder på hur man demonterar dörr sidorna???

///Micke

Fredrix
2007-11-23, 14:27
"Finns det någon adapter som man kan koppla på org stereon så man får ut Låg Nivå? Vart köper man den isåfall???"
-Nej

"Om man vill byta ut enheten och sätta in en enkel din stereo vart köper man en sådan ram?"
-V.A.G, så matchar det bäst övrig panel. Du behöver antenn-adapter och en konvertering till ISO, det finns också på v.a.g, vill du spara ett par kronor så går du in till en billjudsbutik.

Cullberg
2007-11-23, 17:00
Jag skulle snarare säga att det finns det visst, beroende på vad man har för stereo... BRL vet jag har en adapter som är till Blaupunkt, passar navi förstärkarna!

mr_mike
2007-11-23, 18:08
på mds.se finns det ju lika olika adapters och ramar hittade jag är det något att rekomendera. De har även adapter plattor till dörrarna...

kolla in på www.mds.se och välj sedan adapters, bilmärke och modell så finns det en hel del där.

Det finns en adapter för att ansluta en annan stereo som heter

VW GOLF V, T5 utan logic tändning

och en som heter

VW GOLF V, T5 med logic tändning

varför är det en utan tändnings kabel och en med? Är det för att kunna göra så att den startar när man vrider om nyckeln eller???


///Micke

Premis
2007-11-23, 21:11
Det finns inte ACC i kablaget vid stereon, man får plocka det någon annanstans. Jag skarvade in mig på belysningen till askkoppen, rätt enkelt, funkar hur bra som helst.