handdator

Visa fullständig version : The BIGGER roadtrip! *golf GTI -83*



Manny
2007-11-21, 01:09
Mors!

Nu har jag fått ett ryck, köpte en mk1 GTI -83 på blocket i LULEÅ! (bor i hässleholm)

Så jag tänkte göra en lite tråd om det med, det kan ju vara roligt att läsa lite om. :D

Annonsen kom ut i söndags kväll och jag ringde efter nån timme och var visst den 3:e som ringde, jag sa bara "jag tar den, hämtar till helgen".

Här e annonsen:
http://photos-by-thor.fotopic.net/p46780595.html

Nu har jag funderat o planerat hur resan ska gå till :D, planen ser ut ungefär så här:

Onsdag:
"3L1T" (tony) hämtar biltransport.
Vi lastar hans Mk4 GTI som ska ställas ut som ett projekt på Bilsportmässan i sthlm (bilder: http://www.garaget.org/?car=9915 )

Torsdag:
Kör med en Volvo 945 (huuuu) och biltransport upp till sthlm på morgonen (ca 50 mil).
Lastar av och ställer ut hans bil på plats. Sover på hotell.

Fredag:
Åker till Arlanda, tar flyget till Luleå 07:55, framme i luleå 09:15 (fuskar 90 mil hehe), och fixar resten av bilköpet. Hälsar på 2"Henrik.M" på hans jobb, kanske en kopp kaffe.
Kör till "Lillen" i vilhelmina. Stannar över natten (mycket trevlig o snäll kille den där lillen!), (40mil).

Lördag:
Kör till kramfors o hälsar på släkten.
Kör till sundsvall o hämtar en bunke fälgar.
Drar direkt vidare till Sthlm (70mil).
Sover på hotellet igen.

Söndag:
Lastar tonys mk4 gti o kör hemåt på kvällen (50mil).

Det är planen i stora drag!

Är det nån som behöver ha nåt som inte är för stort o krångligt skickat neråtlandet så hade jag kunnat hjälpa till om det ligger längs den rutten jag kör.
Och framför allt, om det inte är nån omväg såklart, om det är nån som vill ha kaffebesök så tveka inte! PM:a mig så ska jag försöka planera in ett stopp. Jag fixar dopp till kaffet!

Jag ska försöka uppadatera denna tråden så mycket jag har möjlighet till. Blir nog lite text via mobiltelefonen här.

Holmgren
2007-11-21, 01:20
Ska vi får en resa i veckan till norra sverige nu... =)
Ska bli roligt att läsa. Hoppas du är nöjd med köpet när du väl kommer upp.

Manny
2007-11-21, 01:23
Ska vi får en resa i veckan till norra sverige nu... =)
Ska bli roligt att läsa. Hoppas du är nöjd med köpet när du väl kommer upp.

ja det hoppas jag med, men priset var rätt i vilket fall som helst. :D

Jugo
2007-11-21, 06:58
Detta ska bli kul å se. Hoppas bara bilen du ska hämta är i fint skick. Såg bra ut på bilderna iaf. =) Här hemma väntar jag (otåligt) på den nya "räcern". :P

Lillen
2007-11-21, 11:27
Mors!

Nu har jag fått ett ryck, köpte en mk1 GTI -83 på blocket i LULEÅ! (bor i hässleholm)


"Kör till "Lillen" i vilhelmina. Stannar över natten (mycket trevlig o snäll kille den där lillen!), (40mil)."

Ja jag är ganska snäll =)


"Kör till sundsvall o hämtar en bunke fälgar. "

Inte vilka fälgar som helst skall sägas!?
Ta nu och berätta om den affären åxå Manny =)
Så kommer folk att bli liiiite avis =)


Och framför allt, om det inte är nån omväg såklart, om det är nån som vill ha kaffebesök så tveka inte! PM:a mig så ska jag försöka planera in ett stopp. Jag fixar dopp till kaffet!


Så alla bjud nu Manny på Kaffe.
Med den resan kan han behöva detta.
Även om han är HALVnorrlänning så blir det jobbigt med alla avstånd.
Han har ju faktiskt bott i Kramfors en kort stund.

pekka kiiskilä
2007-11-21, 14:31
Manny åker du förbi hos mig så får du kaffe och en vilostund hehe.

pekka kiiskilä
2007-11-21, 14:40
Jag var på en mindre tripp igår= Hämtade den nya projekt bilen i Alvesta det blev en mk1a med en hel del godis hehe.

Manny får du plats med lite fäljar som lillen lånat.

Gullideckel
2007-11-21, 14:50
[Så alla bjud nu Manny på Kaffe.
Med den resan kan han behöva detta.[/QUOTE]

Järva Krog / Solna kan du få hur mkt kaffe du vill under kontorstid...

Manny
2007-11-21, 17:57
Manny åker du förbi hos mig så får du kaffe och en vilostund hehe.

HAHA! det är lite lång omväg för det :D, men tack för inviten iaf! :D
gör det rätta, kör en ämkåetta!




Järva Krog / Solna kan du få hur mkt kaffe du vill under kontorstid...

Jag ska se om jag hinner titta in, men jag har en del o fixa under tors, fre o ni har väl inte öppet på helgen antar jag.
Heter Audi i solna järva krog? det var vad jag hittade på hitta.se iaf.

Gullideckel
2007-11-21, 18:30
Japp, det finns Audi här...även ett Scandic Hotell..men IBIS hotellen är nog billigare tror jag..

P.Hagel
2007-11-21, 18:35
Härligt Manny.
Du börjar snart komma upp i min klass på anatl bilar.
Hehehehe..............

Lillen
2007-11-21, 22:12
Härligt Manny.
Du börjar snart komma upp i min klass på anatl bilar.
Hehehehe..............

Haha inte han men jag kanske =)
Fast Manny verkar ju ha tagit upp jakten =)

R.Grönberg
2007-11-21, 23:07
Jag var på en mindre tripp igår= Hämtade den nya projekt bilen i Alvesta det blev en mk1a med en hel del godis hehe.

Manny får du plats med lite fäljar som lillen lånat.
Bara ett par mil från mitt ju=)

Lillen
2007-11-21, 23:28
Manny får du plats med lite fäljar som lillen lånat.

Japp Manny skulle fixa med fälgar till dig Pekka!

Manny
2007-11-21, 23:43
Haha inte han men jag kanske =)
Fast Manny verkar ju ha tagit upp jakten =)

jag har 6 st med den nya nu...

Manny
2007-11-22, 07:22
nu e det igång!

06:11 vaknar... :(
06:19 äta macka o ett glas oboy... mmmm :D

Manny
2007-11-22, 11:36
09:25 nödstopp, tony började nästan läcka :-).

Lillen
2007-11-22, 11:59
Va faen åker ni nu?

Jag sitter och jobbar i godan ro jag.
Pekka håller på oroar sig för sina fälgar.
Jag ska snart lacka framvagnsdelar till slampan.

Är lite sugen på Bilsportmässan faktiskt!

Här uppe snöar det friskt!
Kan nog avta snart men de är lite knepigt väder just nu.
Kallt först sedan regn och nu snö snö.

Manny
2007-11-22, 12:23
11:20 passerat linköping. Vi kör idag för att tony ska ställa ut sin bil på mässan. Är bra väglag här iaf

Manny
2007-11-22, 21:38
Såja, då har man kommit till hotellet. Tonys bil avlastad och uppställd i montern. Nu väntar lite sömn o sen upp tidigt i gryningen. På återhörande imorgon!

Manny
2007-11-23, 06:56
05.54 kör till arlanda, hoppas vi missar rusningen. Fy fan för att ha upp tidigt när man är ledig.

Manny
2007-11-23, 08:16
07.13 noterar att det spelas klassisk musik på muggen på arlanda :)

Falcor
2007-11-23, 08:51
Hahahaha !

pekka kiiskilä
2007-11-23, 10:46
Du kommer ju ha en trevlig resa framför dig och hälsa på våra vänner från norr ta lite bilder på resan och uppdatera med dina roliga upplevelser hehe.

Manny
2007-11-23, 11:09
Nu är bilen köpt! Mycket trevlig kille som sålde den! Han e har m läser denna tråden vet jag :). Är nu o hälsar på hos henrik.m spännande att titta lite hur dom har det här Hehe.

Manny
2007-11-23, 12:57
11:55 Precis på Max med henrik.m och hans kollegor från müllers i luleå :D.

ska forska lite om bästa resvägen till vilhelmina nu tänkte jag :D

Henrik.M
2007-11-23, 15:23
14.10 - Manny har lämnat oss i luleå för fortsatt färd mot villhemina.
Vi har utrustat han med karta , goda råd och div småprylar. =)

Manny
2007-11-23, 18:02
15.22 passerar älvsbyn. Mycket skog och snö. :) alla norrlänningar kör som fan! Jag satsar i 100 blås på isig väg och blir omkörd hela tiden! :)

Henrik.M
2007-11-23, 18:38
15.22 passerar älvsbyn. Mycket skog och snö. :)

Vänta bara det blir värre inåt landet.
Du är iaf på rätt väg och det känns bra att veta. =)


alla norrlänningar kör som fan! Jag satsar i 100 blås på isig väg och blir omkörd hela tiden! :)

Lungt och fint....börja inte försöka åka ikapp med någon.

Hittade du till biltema?

Fredda84
2007-11-23, 18:55
15.22 passerar älvsbyn. Mycket skog och snö. :) alla norrlänningar kör som fan! Jag satsar i 100 blås på isig väg och blir omkörd hela tiden! :)

Du får nog anpassa dig till tempot så du inte orsakar någon omkörningsolycka... =)

Dricker du kaffe i varje stad nu och pissar i buskarna mellan alla städer...? ;)

Otur att jag bor i Sandviken och inte i Gävle för då hade jag också bjudit in till kaffe så jag fått prata med någon likasinnad som förstår mig =)

Väldigt trevlig läsning iallafall!

Manny
2007-11-23, 19:27
18.20 pitstop i arvidsjaur. Tankade en skvätt för att vara på den säkra sidan. 0.86 har den dragit. Jag hittade till biltema men dom hade inte vad jag sökte på jag gav upp det. Köpte dock ett kontantkort med täckning. Tillfälligt nummer är 0730943848 ifall nån har en kaffetår över :-). Har inte för tittat på kartan ännu :).
Jag har för övrigt sett en människa på spark Hehe, en sån har jag inte sett i bruk på många år.

zchnygg
2007-11-23, 19:31
fantastiskt roligt att se hur ofta du uppdaterar tråden.. följer din resa med stort nöjje.. fast jag inser ju dock att min resa för att hämta cabben i somras inte var så lång.. 35 mil bara.. det är ju vad du tar i en omväg =)

sköt om dig och kör försiktigt.

Holmgren
2007-11-23, 19:38
Kul att det går bar för dig. Men du har inte skrivit så mycket om bilen du köpt. Var den i det skick du hoppades på m,m
Var i Tärnaby förra vecka då åktes det spark, riktigt roligt men det är inte ofta man ser dom här nere..

pekka kiiskilä
2007-11-23, 21:09
Arvidsjaur mina gamla trakter när jag låg i lumpen för ca 20år sedan hehe
Kul med dina uppdateringar och kaffe pauser så det med buskar mm kan jag tro hade varit min melodi hehe, Jag har sett bilder på bilen och den var rätt fin på bilderna.

Manny
2007-11-23, 23:25
22:06

Kom för en stund sedan hem till jockes tjocka flickvän ;D (sedan bugrun iaf hihi). Sitter nu och lånar deras IT-maskin.
Hade nog inte orkat köra någe längre, känner mig rätt mör, ögonen höll på att kollapsa de sista milen.
Jocke har fastnat i styggholm då planet därifrån har blivit försenat, vi får se när han dyker upp.

Tankade här i vilhelmina o räknade ut snittförbrukningen, jag är otroligt imponerad, 0,72 l/mil. Och då har jag legat i runt 110-120 i långa sträckor!

Jag har vant mig vid väglaget nu och känner mig som en norrlänning nu och nu är det jag som kör om infödingarna, hehe :D. Och inte en enda älg eller ren har jag sett, vilket jag är glad över trots att det hade vart kul o få en bild på dom :D, men det kan jag skippa bara jag slipper köra på en sån och sabba min fina bil.

Jag har knappt tittat på bilen så jag vet inte hur den är ännu. Men den känns jäkligt fräsh och ser solid ut, några fläckar här och där men inga stora eller allvarliga angrapp av det norska kromet.
Inredningen är helt ok, bara förarstolen som är slita på standardställena.
Färdatorn funger inte helt hundra, enligt den så dricker bilen 0,2-0,3 l/milen, vilket inte stämmer, dessutom så slockar "eco-driving lampan" när jag gasar hårdare :/.
Utetempen fungerar inte heller.
Ettan är lite svår att få i men det borde räcka med att justar länkaget och byta lite bussningar.
Avgasröret som är av simonsvariant ligger ock skramlar i nånstans under bilen.

Bilder har jag tagit i tid och otid :D, men de kommer inte ut förrän jag har landat i trygga skåne.

Nu ska jag låna deras tvagningsfaciliteter och ta det lite lungt en stund, sen är det sova som gäller :D.

Hoppas ni har stort nöja av denna tråden och på återhörande imorgon :D.

Henrik.M
2007-11-23, 23:49
Kom för en stund sedan hem till jockes tjocka flickvän ;D

Säg åt henne att hon är vacker fast hon är rund & hälsa att det var jag som sa det ifall det blir livat i holken. *LOL*


Bilder har jag tagit i tid och otid :D, men de kommer inte ut förrän jag har landat i trygga skåne.

Ska bli spännande att se ifall jag fastnat på bild.....få lyckas med att få mig till att göra det. =)

Nåväl......känns bra att du klarat inladsetappen , då kan man sova lungt i natt. ;-)

ovredsson84
2007-11-24, 11:25
God morgon... Inte på börjat färden än?

Manny
2007-11-24, 18:08
Tjena kexet!
Kul att du är nöjd med bilen! Trodde dock aldrig du skulle överge din förra trotjänare. Så jag är fortfarande lite chockad! Fast vi vet ju alla att det är roligare att köra en bil med lite krut under huven. Min VOLVO pinnar ju på rätt bra =). (Nu blir jag bannlyst här inne!) hahaha Kör nu försiktigt! Vill ju ha hem min gamla flamma i en bit!
Fridens Liljor! / Nettan

pekka kiiskilä
2007-11-24, 19:15
Nettan?? Ven är det som lånar Mannys användare hehe,
Själv så pratade jag med honom förut och han hade glömt laddaren på hotellet så det kan vara därför han inte skrivet om färden.

Manny
2007-11-24, 21:17
Haha Nettan är Thors förtjusande ex.. ;) Eftersom Thor tidigare använt min dator loggas det in i hans namn när jag skriver.. Visste inte det när jag skrev tidigare.. å nu bryr jag mig inte om o ändra heller.. Har pratat med Thor idag och kan meddela att resan går framåt. Han har varit och hämtat sina nya fälgar och är jätte glad för dem. Så nu har han både ny kärra och nya sulor. Och du har rätt Pekka.. Thor har inte haft möjlighet att ladda batteriet på sin telefon. Nu är Thor på motorvägen raka spåret mot Stockholm igen. Peace out volvo-lovers =) eller hur var det nu igen?? hiihihi

Manny
2007-11-25, 11:57
Mors efter en stabil frukost på hotellet på primier jag nu springer jag nu runt o kollar på mässan i sthlm. Bilen höll hela vägen, den läcker lite olja vid oljelocket så det luktar bränd olja i kupen när man står stilla. Hällde på en liter i sollefteå så det klarar sig nog. Batteriet tog som sagt slut på vägen på jag har inte kunnat uppdatera tråden. Jag kommer att lasta tonys golf i kväll och börja rulla hemåt då.

Manny
2007-11-25, 14:17
Mors! Sprang in i borbos har nyss :) han har varit och utbildat sig här. Här finns en hel fel skoj att titta på. :)

Henrik.M
2007-11-25, 15:31
Mors efter en stabil frukost på hotellet på primier jag nu springer jag nu runt o kollar på mässan i sthlm.

Försökte just prata i telefon med tomas som är nere i älvsjö.
Gick dock inge bra för det var ett jävla oljud i bakgrunden....snackades något om drifitngbilar som åkte omkring(?).

Manny
2007-11-25, 19:54
Nu lämnar man sthlm. Tony får klara hemvägen själv då han inte ska jobba imorgon han fick med sig en fripassagerare med. Då är sista etappen startad bara 50 mil kvar!

Manny
2007-11-25, 20:15
Hehe pittstop i fittja. Tanka kanelbulle och yoggi :)

pekka kiiskilä
2007-11-25, 20:21
En lång tripp Manny men du får ju känna på bilen riktigt så det är väl kanske ett bra köp du har gjort,
PS: Tack för leveransen av fälgarna till Stockholm till min bror.

Manny
2007-11-25, 22:36
Är det inte bugrun nu? Står på statoil i mantorp men jag ser bara en fin Vw, och det är min Hehe. Nåja det är några månader kvar till det. Snön börja falla har med :( då kan det bli halt. Över och ut!

pekka kiiskilä
2007-11-25, 22:54
Då är du ju snart hemma hehe

Manny
2007-11-25, 23:26
Ja efter den lilla snöstormen efter mantorp så är vägen bar igen. Kommer några flingor här o där nu bara. Passerade precis braehus ruin. Hemmet närmar sig

P.Hagel
2007-11-25, 23:42
Bara lägga i 5:an och rulla på nu då.

Holmgren
2007-11-25, 23:46
Då är du i mina trakter nu då.. När du åker förbi Värnamo är du ganska nära...

Manny
2007-11-26, 00:25
Jaha då var vrålåket fullproppat med 32 liter lågoktanigt motorvägsbränsle. 0.76 har den dragit nu. Detta stoppet som troligen blir det sista för denna resan (förutom garaget hemmavid) råkade bli i skillingaryd. Rullar i skrivande stund därifrån. Vi hörs när jag kommer hem! :)

Manny
2007-11-26, 02:07
då var man hemma! nästan 170mil har golfen rullat och i 20timmar enligt färdatorn!
jag är slut nu, gonatt!

onk
2007-11-26, 03:05
De e en skaplig tur.. Du borde va lagom lomhörd oxå.

3L1T
2007-11-26, 04:04
Tjo!
Nu är även jag hemma.
Det blev lite drygt 140mils körande totalt för min del.
Är lag om trött på att köra slö Volvo 940 med släp nu.

Riktigt skönt att få sätta sig i Jettan och köra sista biten hem från garaget.
Tack för hjälpen Manny

Jugo
2007-11-26, 07:04
Så nu är ni hemma igen. Ser fram emot å "dras" me er imorrn grabbs ;).
Thor,jag tjuvtittade på ettan utanför din lägenhet nyss;) måste säga att den såg trevligt ut. Nu ska jag med sova efter en hård arbetsnatt...

Oskar.C
2007-11-26, 15:09
Riktigt kul läsning det här :) Tack för underhållningen!

pekka kiiskilä
2007-11-26, 16:19
När kommer det bilder på trippen för du har väl tagit några kan jag tro.

Själv fick jag levereransen med fälgarna ca 0030 och det var lagom halt hehe.

Manny
2007-11-26, 18:44
Roligt att ni har uppskattat tråden! :D

Bilder har jag en massa och de kommer ut så fort jag har tid.

Lillen
2007-11-26, 20:32
Uj uj Manny.
Jag är ju hemma iaf!
Blev en smärre miss med sovningen där =)

Men bilen så helt ok ut.
Sedan så verkar den ju gå bra åxå.
Men den förbrukningen så är man nöjd.

Hoppas migränen inte satte för stora käppar i hjulen.

Gick hela resan med alla däck och fälgar bra nu dådå?

Manny
2007-11-26, 21:02
Jodå alla hjul är på sina rätta adresser! Jag stannade till i kramfors och tog en timmes tupplur, sen var jag som ny :-). Måste komma ihåg att ta en bild på mina nya fälgar med ;). Tack än en gång för gästfriheten!

Lillen
2007-11-27, 14:00
Vassegoo!

JA bilder på grejor skall ALLTID finnas i sånna här trådar =)

Manny
2007-11-27, 22:43
HEHE! Tjejen i timrå som jag bytte till mina BBS RM av blev glad föpr bytet iaf :D, jag blev lika glad iaf!

http://www.garaget.org/mypage/blog.php?user=bruden&post=16835

Steffen
2007-11-27, 23:19
Manny: Hehe hemma igen nu då! Kul läsning, känner igen mig på nåt vis. Men trots den långa resan så känns det väl värt det! Grattis till fin bil då!
Och tjejen verkar nästan omåttligt glad, vad gav du henne mer än fälgarna?

Manny
2007-11-28, 00:07
Manny: Hehe hemma igen nu då! Kul läsning, känner igen mig på nåt vis. Men trots den långa resan så känns det väl värt det! Grattis till fin bil då!
Och tjejen verkar nästan omåttligt glad, vad gav du henne mer än fälgarna?

HEHE! tack, ja d var du som insprirerade mig! :D

hon hade killen sin med dig så att det blev bara fälgar hehe :D

Lillen
2007-11-28, 13:21
HEHE! tack, ja d var du som insprirerade mig! :D

hon hade killen sin med dig så att det blev bara fälgar hehe :D

BILDER PÅ FÄLGARNA??

Man blir nästan lite irri på dig Thor.
Bytet är nästan olagligt turligt och osanolikt?
Varför hittar du sånna fälgar mot de grejorna =)

Hoppas folk tål ironi =)

Manny
2007-11-28, 17:27
Har inte haft tid o fixa bilderna ännu. Har inte ens kollat närmre på min bil. Slutar jobbet lite tidigare ikväll så kanske jag hinner med det :)

Jos
2007-11-28, 17:37
dom fälgarna hade man ju inte bara bytt bort sådär....

Lillen
2007-11-28, 18:02
dom fälgarna hade man ju inte bara bytt bort sådär....

Om man inte vet vad de är för något så byts de med glädje ofta.

R.Grönberg
2007-11-28, 18:08
dom fälgarna hade man ju inte bara bytt bort sådär....

Vet faktiskt inte om jag tycker rmen är så snygga direkt=)iaf inte org

Rsen är dock lite festligare org.

Manny
2007-11-28, 23:22
NU MED BILDER!

Såja, nu har jag slängt ut bilder som råkade fastna på minneskortet. Allt som hände kom inte med men mycket iaf! :D
titta gärna på dom i ordning. :D

http://www.manny.se/roadtrip/ (http://photos-by-thor.fotopic.net/c1411587.html)

mycket nöje!

Holmgren
2007-11-28, 23:30
Kul med bilder.. Såg ut som en trevlig resa...
Bilen såg ju fin fin ut.

ovredsson84
2007-11-29, 00:20
Mycket nice... nu vet vi att du körde hela vägen... =P

väldigt fin golf... lycka till med den...

zchnygg
2007-11-29, 00:43
måste faktiskt erkänna att jag var väldigt skeptisk till att åka så långt för en gti som gått 30k+ men blir glatt överaskad av bilderna på den.. den är ju i helt ok skick..

grattis till en bra affär..

Manny
2007-11-29, 00:54
Tackar!

Det var ju karossen som var intressant... Maskinellet har jag inga problem med. det går att renovera eller byta ut. Har haft bilar som gått längre än så och fungerat prima!

Dessutom var priset rätt. Och det finns inte så många kvar i södra sverige. inte många kvar öht...

Lillen
2007-11-29, 10:19
Vet faktiskt inte om jag tycker rmen är så snygga direkt=)iaf inte org

Rsen är dock lite festligare org.

Hmmm var väl RS-fälgarna vi talar om hoppas jag =)


NU MED BILDER!
http://www.manny.se/roadtrip/ (http://photos-by-thor.fotopic.net/c1411587.html)


RS-fälgarna ser ju helt ok ut!
Inget dumt byte alls och med lite bredare fälgbanor såå.......
Polera dessa och ha på Banbilen som fintofflor ............ mmm snyggt!

Manny det är stor risk att du blir hotad för den finaste av bilderna =)
Den på mig och Emily när jag ser så jäkla pigg ut.
"Hon" framförde sin åsikt om bilder tidigare *asg*.


Det var ju karossen som var intressant......
Har haft bilar som gått längre än så och fungerat prima!
Dessutom var priset rätt. Och det finns inte så många kvar i södra sverige. inte många kvar öht...

Precis!
Hur många IKKE bortrostade Mk I finns i fint skick nere i södern?

Manny
2007-11-29, 11:17
Hehe. Din flicka är jättesöt :D. Om hon verkligen inte synas så kan jag sudda ut henne :D.

Det är faktiskt RM fälgar det här. men dom är väldigt lika RSen.

http://www.vwspirit.ch/BBS/

Gullideckel
2007-11-29, 12:49
Precis!
Hur många IKKE bortrostade Mk I finns i fint skick nere i södern?[/QUOTE]


Inte så många...här är iallafall en fin Jetta mk1:

http://www.blocket.se/vi/14353924.htm?ca=11_s

Manny
2007-11-29, 13:00
Precis!
Hur många IKKE bortrostade Mk I finns i fint skick nere i södern?


Inte så många...här är iallafall en fin Jetta mk1:

http://www.blocket.se/vi/14353924.htm?ca=11_s[/QUOTE]

helt ok, men GTIerna växer inte på träd :D

R.Grönberg
2007-11-29, 13:08
HEHE! Tjejen i timrå som jag bytte till mina BBS RM av blev glad föpr bytet iaf :D, jag blev lika glad iaf!

Det var väl rm han hade hämtat lillen? =)

Scaramanga
2007-11-29, 13:53
Fin bil, grattis, men fy på dig som lurar stackars norrländska jäntan på det där viset ;)

Lillen
2007-11-29, 14:55
Hehe. Din flicka är jättesöt :D. Om hon verkligen inte synas så kan jag sudda ut henne :D.
Det är faktiskt RM fälgar det här. men dom är väldigt lika RSen.
http://www.vwspirit.ch/BBS/


Det var väl rm han hade hämtat lillen? =)

OUPS =0
Men RM är ok de med.

Henrik.M
2007-11-29, 17:40
Du måste ha ett speciellt minneskort för jag fastnade på bild...när jag jobbar dessutom. =)

Lillen
2007-11-29, 17:50
Du måste ha ett speciellt minneskort för jag fastnade på bild...när jag jobbar dessutom. =)

Haha nu är det bevisat att du arbetar iaf!
Ta och hälsa kolegorna på jobbet me va!

vw-power
2007-11-29, 17:54
Jaha då var vrålåket fullproppat med 32 liter lågoktanigt motorvägsbränsle. 0.76 har den dragit nu. Detta stoppet som troligen blir det sista för denna resan (förutom garaget hemmavid) råkade bli i skillingaryd. Rullar i skrivande stund därifrån. Vi hörs när jag kommer hem! :)

Här passerade du just min arbetsplats, atteviks =)
synd att klockan va så mkt, hade det varit under arbetstid
eller runt 19 tiden så hade kaffebryggaren startat =)

härlig tripp att läsa om, aningen öm på sittytan nu då??
hehe

pekka kiiskilä
2007-11-29, 20:33
Trevligt Manny o fina bilder på bilen och resan,

Lillen det var ju en fin bild på dig och Emelie o där syns det ju att bullen har växt hehe lycka till med den lilla.

Lillen
2007-11-30, 12:21
Lillen det var ju en fin bild på dig och Emelie o där syns det ju att bullen har växt hehe lycka till med den lilla.

Haha mmm.........min bulle har tyvärr åxå växt.
Skengravid vad det verkar just nu.
Inte Emily för hon är riktigt gravid =)

Borbos
2007-11-30, 12:41
Får gratulera till en fin bil Manny !!
Var på väg ifrån mässan när vi sågs , därför det hastiga "hejjet"
Vad skall det göras på bilen ??

Manny
2008-05-17, 02:08
För er som har glömt:

Bilen lever ännu. :P
Och har fått förutom en buckla på framskärmen, G60 bromsar fram, ny olja, vindavisare på sidorutorna och en gti "plog". Även en nypa modernare radio har nedärvts från den gamle gröne mk1an.
En ny tomgångskruv och ett hjullager har även fixats.
Intervalltorkare både fram och bak är uppdaterade :P.


Annars rullar den på och drar ca 0,8 l/mil vilket jag är riktigt nöjd med.
Besiktigad med endast bra att veta på avgasröret som saknade ett gummi.

Helt underbart att glida runt i sommarvärmen i denna skönhet!

http://images.fotopic.net/y61t6t.jpg

http://images.fotopic.net/y61tuy.jpg

Gör ingen riktig projekttråd om denna då jag inte orkar uppdatera den ändå. Så denna lilla "update" får duga.