handdator

Visa fullständig version : Prothane vs Powerflex bussningar.....



VWR18
2007-11-20, 19:10
Tänkte hör med er som kanske har erfarenhet av båda vad ni tycker om vilken av dom som funkar bäst.

Fick hem ett helt Prothane kit till min Golf 2:a, bussningarna känns verkligen stenhårda och gav ett billigt intryck. Priset var ju också 1/3 av det skulle kosta att köpa allt från powerflex.

Go for it......

zoddri
2007-11-20, 19:25
Testa och rapportera, du är inte ensam om att söka nåt som är billigare än Powerflex ;)

Modig
2007-11-20, 19:30
jag kör med prothane och är faktiskt mkt nöjd på min mk1 dock måste de smörjas in ordentligt med fett för att inte börja låta om dem!

Lillen
2007-11-20, 20:13
jag kör med prothane och är faktiskt mkt nöjd på min mk1 dock måste de smörjas in ordentligt med fett för att inte börja låta om dem!

Jag kör åxå Prothane!
Detta på mina Mk II.
Bra med smörj så blir det bra.
Fungerar fina fisken och jag är nöjd!

VWR18
2007-11-20, 20:39
Låter lovande ju!

Betalade precis under 1000 lappen med alla tänkbara avgifter från USA för hela kittet.

Raz
2007-11-20, 21:30
Jag kör med Prothane på Golf 2an och Powerflex på Golf 1an och jag tycker det är stor skillnad på dom. För det första så var det mycket enklare att montera Powerflexbussningarna då dom håller genomgående högre kvalite och passform.

Sen känns prothane bussningarna mycket hårdare och låter mer (typ gnisslar) än powerflex.

Jag kommer inte köpa Prothane igen, det blir Powerflex nästa gång jag köper bussningar.