handdator

Visa fullständig version : Motorvärmarkabeln in i kupen...



Mikado
2007-11-20, 15:03
Har en Golf IV ( 2000 ) o ska till o sätta i motorvärmare med kupeuttag.
Har hittat lite info om hur man drar in kabeln in i kupen,men inte så tydliga
* eller så är jag bara trög -*

Så här säger nån kille: "Ta bort mattan UNDER HANDSFACKET , skär ut klädseln , lokalisera var dräneringen till ac:n är , sikta ca 5cm till höger om den (mot passgerarsidan) och lokalisera "taket" på bulan innifrån...borra där.
Vad bulan är märker du när du är där och kikar.
Akta bara AC-slangarna"...........Denna förklaring gällde en Golf V Gti, -07

Nån som vet om det är lika på Golf IV?...samt vilken BULA snackar dom om eg.....:)

Tacksam för snabb svar...

Fredrick
2007-11-20, 16:26
Som han skriver så märker du vad bulan är.

Jag har nyss monterat motorvärmare och kupévärmare uttag i min MKV, men jag använde de befintliga hålen avsedda för bla. kupé kabeln mm, känns dumt att börja borra i torpedväggen när det finns färdiga hål för detta.

Vet inte om detta gäller MKIV också men jag skulle tro det...

Henrik.M
2007-11-20, 16:45
Nån som vet om det är lika på Golf IV?...samt vilken BULA snackar dom om eg.....:)

Tacksam för snabb svar...

Bulan sitter på Golf 5:an , på golf 4:an kör man bara rätt genom torpeden som är slät , man borrar mellan ac dräneringen och den svarta "plast pluppen".
Har besvarat ditt mail där du bifogat en bild.. =)

Mikado
2007-11-20, 16:47
Jag har nyss monterat motorvärmare och kupévärmare uttag i min MKV, men jag använde de befintliga hålen avsedda för bla. kupé kabeln mm, känns dumt att börja borra i torpedväggen när det finns färdiga hål för detta.


Vart finns dom befintliga hålen på MKV?
Edit: Henrik har ordnat upp det redan....Tack!:)

Mikado
2007-11-20, 16:51
Bulan sitter på Golf 5:an , på golf 4:an kör man bara rätt genom torpeden som är slät , man borrar mellan ac dräneringen och den svarta "plast pluppen".
Har besvarat ditt mail där du bifogat en bild.. =)

Tack Henrik:)

Fredrick
2007-11-20, 16:52
Bakom batteriet.

http://i201.photobucket.com/albums/aa64/fredrickl_photo/DEFAMKV.jpg

Henrik.M
2007-11-20, 17:28
Bakom batteriet.

http://i201.photobucket.com/albums/a...to/DEFAMKV.jpg

Frågan gällde en GOLF 4:a ialla fall från början..(Och frågorna jag gav svaren till via mail gällde en Golf 4)
Har en Golf IV ( 2000 ) o ska till o sätta i motorvärmare med kupeuttag.Defas beskrivning är på en GOLF 5.


Nog för att jag borrar på höger sida även på 5:orna men det hör inte riktigt hit..så koppla bort Golf 5:an iaf från mina svar i denna tråd.

Fredrick
2007-11-20, 17:36
Frågan gällde en GOLF 4:a ialla fall från början..Defas beskrivning är på en GOLF 5.


Nog för att jag borrar på höger sida även på 5:orna men det hör inte riktigt hit..så koppla bort Golf 5:an iaf från mina svar i denna tråd.



Förlåt... Här kommer en annan beskrivning om den kan vara till någon hjälp, vet att denna också är fel men men det borde finnas förborrade intagsmöjligheter även i MKIV.

http://i201.photobucket.com/albums/aa64/fredrickl_photo/DEFAGOLF01-.jpg

Henrik.M
2007-11-20, 17:40
Förlåt... Här kommer en annan beskrivning om den kan vara till någon hjälp, vet att denna också är fel men men...

Ingen har sagt något om fel , men jag personligen borrar alltid genom torpeden och har gjort det på 1000-tals bilar sedan 1996. =)

Det jag påpekade vara att frågan först gäller en Golf 4:a (vilket även frågan via min mail gällde) , men sen växlar vi helt plötsligt bana till Golf 5.

Sen får man göra hur man vill , men frågar man mig....så delger jag mitt sätt. =)

Fredrick
2007-11-20, 17:42
Försökte bara hjälpa till...