handdator

Visa fullständig version : Få bort dörrsida Golf Mk3



golf_fanatic
2007-11-19, 21:15
Ska ta bort dörrsidan för att komma åt att torka rent runt låsmekanismen och ge den nytt fett eftersom dörrj%!!!!n fryser redan vid 2-3 minusgrader. Men jag fattar inte hur jag ska få bort dörrsidan. Alla tips tas tacksamt emot

Manny
2007-11-19, 22:03
Ska ta bort dörrsidan för att komma åt att torka rent runt låsmekanismen och ge den nytt fett eftersom dörrj%!!!!n fryser redan vid 2-3 minusgrader. Men jag fattar inte hur jag ska få bort dörrsidan. Alla tips tas tacksamt emot

ta bort plasten på handataget, lossa skruvarna bakom, minns dock inte hur många skruvar där finns sen är det bara att dra loss dörrsidan. ta det lungt så clipsen inte pajar.

golf_fanatic
2007-11-20, 15:10
Ja det var väl nån kant på handtaget , så det är bara att peta bort den. Ok ska prova med det , tack så mycket.

Rickard.v
2008-09-20, 13:32
Är det verkligen inte mer än så.
Jag har fått bort skruvarna o där sitter den löst men den sitter väldigt fast i övrigt.
Kan någon bekräfta att det bara är att slita o dra eller hur gör man???

(nya högtalarkablar på G)

J.L
2008-09-20, 15:22
Sitter clips runtom hela dörrsidan så ta det försiktigt så de inte pajjar,
men annars är det bara att dra.

Manny
2008-09-20, 19:00
Börja dra i nedankant, när den hänger i bara överkanten sen så lyfter man lite...

Jos
2008-09-21, 14:49
om du inte har elhissar får du lossa veven också.. trycka ringen som sitter mellan veven o dörrsidan åt något håll o sen pilla loss veven..

sen får man vålda lite försiktigt för att få loss dörrsidan

Rickard.v
2008-09-21, 18:12
Jag har elhissar och jag har fått loss dörrsidan.

Började att bryta lite nertill och sedan gick det bra.