handdator

Visa fullständig version : Koppla bort comfortstyrdonet?



r2dablibblib
2007-11-19, 21:28
Hep!
Har en Golf IV -01 med elfönsterhissar. Jag skulle vilja koppla bort funktionen comfortstängning av rutorna. Någon som vet hur man gör?
Om jag kapar en av dom åtta sladdar som går till styrenheten på dörrlåset, vilken ska jag kapa av nr. 1-8? Hittar inget kopplingschema.

Mvh. Åke

Finn
2007-11-19, 21:40
Va menar du me comfortstängningen? Det att man kan stänga rutorna genom att hålla nyckeln i låsläge eller att man bara behöver dra upp rutan genom ett knapptryck?

r2dablibblib
2007-11-19, 22:24
Jag menar just funktionen där man kan stänga/öppna alla fyra fönster genom att hålla nyckeln i ändläget.

Finn
2007-11-19, 22:58
Ok, då har jag ingen aning :)

Cullberg
2007-11-20, 00:03
Får man fråga varför du skall koppla bort det?

jocke.w
2007-11-20, 00:45
Förmodar att han ligger steget före tjuven.....det räcker att slå en skruvmejsel i dörren å vrida så åker alla rutor ner samt stöldskyddet avaktiveras!!

Därav avaktiveringen av comfortstyrdonet.

Gissar att det går att stänga av med hjälp av vagcom?!?!?!? GISSAR!!!!!!!!!

Cullberg
2007-11-20, 12:06
Förmodar att han ligger steget före tjuven.....det räcker att slå en skruvmejsel i dörren å vrida så åker alla rutor ner samt stöldskyddet avaktiveras!!

Därav avaktiveringen av comfortstyrdonet.

Gissar att det går att stänga av med hjälp av vagcom?!?!?!? GISSAR!!!!!!!!!


Men vad hjälper det, låset går ju ändå upp när man kör in mejslen eller! samt i vissa fall så slås även larmet av?!

Henrik.M
2007-11-20, 18:35
Hittar du rätt kabel ., så borde det räcka med att montera en spärrdiod på den......istället för att kapa av den.

Mini_me
2007-11-20, 19:06
Ja det går att koppla ur med hjälp av Vag-Com eller dylikt..kommer inte ihåg precis.

Kanske är skönt att koppla bort det om nu tjuven varit framme att rutorna stått helt nere en regn natt...+ om du har ett xtra larm (Defa , Cargard) så drar inte det av förens man öppnar dörren och kan du då krypa genom rutan så låter det ingenting=)

boegas
2007-11-21, 00:36
Man kan koppla in så att Cargard eller Defa larmar även när rutorna åker ner.Om man lämmnat in bilen för att få ett larm installerat p firma så borde dom ha kopplat in det. Jag gör det iallafall.

/Jonas

Fredrick
2007-11-21, 01:59
Man kan koppla in så att Cargard eller Defa larmar även när rutorna åker ner.Om man lämmnat in bilen för att få ett larm installerat p firma så borde dom ha kopplat in det. Jag gör det iallafall.

/Jonas

Har ett CarCard T70C och så fort jag vrider om nyckeln i dörr låset så löser larmet, rutorna hinner inte äns börja åka ner.

VWGolIV
2007-11-21, 08:53
Mitt larmar också så fort dörrarna låses upp.

Men om man bryter upp det så vet jag inte om den larmar, men borde ju göra.