handdator

Visa fullständig version : Diodlampan i dörren? (Golf IV)



Axan
2007-05-10, 18:39
Hej

Min lilla diod lampa har slutat att blinka när jag sätter på mitt larm, någon som vet om detta är någon felkod? Dioden sitter vid piggen (förarsidan) som åker ner när man låser dörren.

Jeopold
2007-05-10, 19:06
Att den har gått sönder? :)

Jag kan inte tänka mig att det skulle vara någon felkod. Däremot har jag för mig att den blinkar annorlunda om larmet blivit utlöst, men inte att den skulle slockna helt.

Axan
2007-05-10, 19:50
Tack för ditt svar! Hittade ett till fel, låser jag dörrarna från insidan så låses alla men förardörrens pigg åker upp igen. Vad är felet? Men låser jag med larmdosan utifrån åker den inte upp??

Henrik.M
2007-05-10, 20:32
När dioden i dörren inte lyser betyder det att safelock funktionen är inaktiverad.

Safelock = Du kan ej öppna dörren innifrån.

Den funktionen är till för att om nån krossar rutan , ska denne inte kunna stick in handen och öppna dörren.

Och felet i att lampan inte lyser och dörren spökar är förmodeligen en trasig låskista.

Prova sökfuntkionen och se vad du hittar , skrivit spaltmeter om det i gamla forumet. (Har själv bidragit med några spaltmeter , så jag vet att det finns mycket att läsa).

JWO
2007-05-10, 21:06
Tack för ditt svar! Hittade ett till fel, låser jag dörrarna från insidan så låses alla men förardörrens pigg åker upp igen. Vad är felet? Men låser jag med larmdosan utifrån åker den inte upp??

Jag hade det felet på min Golf IV och det är styrenheten på låsmekanismen som är trasig och för att åtgärda de felet måste du byta hela kalaset och det kostar skjortan! Så låt det va, det händer inget för övrigt bara att den åker upp om du låser innefrån.

Axan
2007-05-11, 13:08
Ok! Då låter jag det vara! Tack för era svar!

The Goofyman
2007-05-11, 23:33
Du kommer att få fler fenomen på ditt lås.
Byt låskistan.....

Axan
2007-05-12, 17:09
Hej igen!

Det roliga idag var att när jag kom till bilen så funkar allt som det ska igen.
Lampan blinkar och piggen åker inte upp längre när man låser inifrån.

Konstigt!

/Axan

The Goofyman
2007-05-13, 12:23
Hej igen!

Det roliga idag var att när jag kom till bilen så funkar allt som det ska igen.
Lampan blinkar och piggen åker inte upp längre när man låser inifrån.

Konstigt!

/Axan



Typiskt fel på låskistan.Antingen byter du den nu,eller väntar du till i värsta fall dörren inte går att få upp.Det blir ju mycket roligare att först förstöra dörrklädseln innan man ändå måste byta ett defekt dörrlås......

JWO
2007-05-13, 15:45
Hej igen!

Det roliga idag var att när jag kom till bilen så funkar allt som det ska igen.
Lampan blinkar och piggen åker inte upp längre när man låser inifrån.

Konstigt!

/Axan

Det kommer garanterat tillbaka inom kort eller med jämna mellanrum! Det var så med min också. Trodde att det funkade efter ett tag men det kom tillbaka lika snabbt!