handdator

Visa fullständig version : Lite modernare



R.Grönberg
2007-11-08, 14:07
tjena.
satt och kollade lite på blocket och suget efter ngt lite moderne finns ju.
Golf 4 gti är det ngt att ha? Gillar recaro inredningen den är helt rätt i en gti=)
Eller finns det ngt annat? ngn speciellt årsmodell?
gärna under 100 strecket.
A4 1.8t?
Gti Tdi?, hört mkt positivt om dom.
Kom gärna med förslag, kan inte riktigt bestämma mig=)

magnusT
2007-11-08, 15:38
Har kört golf gti i 5 år nu, och har varit nöjd. Har varit 8000 problemfria mil. Har bara varit det vanliga underhållet. Fast nu ska den säljas, kör lite för mycket. Så jag tänkte köpa mig en diesel bil.

R.Grönberg
2007-11-08, 22:00
Har kört golf gti i 5 år nu, och har varit nöjd. Har varit 8000 problemfria mil. Har bara varit det vanliga underhållet. Fast nu ska den säljas, kör lite för mycket. Så jag tänkte köpa mig en diesel bil.

Vad drar dom ungefär om man inte bara ligger och fiskör nu alltså? =)
Hur är dom att köra? komfort mm? bara kört vanliga typ 1.6 mm
Några vanliga fel/brister? tycker inte vi har några vidare större fel på dom där gamla golfarna på jobbet, skulle vara bromsok bak isf.

znabb
2007-11-09, 06:29
Vad drar dom ungefär om man inte bara ligger och fiskör nu alltså? =)
Hur är dom att köra? komfort mm? bara kört vanliga typ 1.6 mm
Några vanliga fel/brister? tycker inte vi har några vidare större fel på dom där gamla golfarna på jobbet, skulle vara bromsok bak isf.


prova att söka lite i det gamla forumet,finns rätt mkt skrivet om golf MK4.

magnusT
2007-11-09, 09:57
Håller man efter bromsar och river ner dom varje gång man byter däck så är det inga problem. Förbrukningen ligger runt 0,75-0,8 om man sträcker ut ibland. Snålkörning kan man komma ner på 0,68. Komforten kan jag inte säga så mycket om då jag bytt dämpare/fjädrar på min vagn.

R.Grönberg
2007-11-09, 10:54
Håller man efter bromsar och river ner dom varje gång man byter däck så är det inga problem. Förbrukningen ligger runt 0,75-0,8 om man sträcker ut ibland. Snålkörning kan man komma ner på 0,68. Komforten kan jag inte säga så mycket om då jag bytt dämpare/fjädrar på min vagn.

Vad är det för ngt du har då magnus? Stor skillnad med fjädrar dämpare? det är ju gärna positivt om det sitter det på bilen man köper slipper man krabba.
Vad ska man ge för en golf 4 gti då ungf?

magnusT
2007-11-09, 12:59
http://www.blocket.se/vi/13721967.htm?ca=21_s
Det är bara att kika runt på blocket så ser du prisbilden. Beror ju på hur nytt du vill ha.

R.Grönberg
2007-11-15, 19:12
http://www.blocket.se/vi/13721967.htm?ca=21_s
Det är bara att kika runt på blocket så ser du prisbilden. Beror ju på hur nytt du vill ha.

Gti tdi då, är det något?