handdator

Visa fullständig version : Golf gti fälgar 8000kr helt nya



nacud
2007-11-07, 02:59
Hejsan! jagh ar spanat in denna sida och priserna är väldigt bra! 8000kr för en komplett uppsättning av gti hjul. Tanke på original kostar d dubbla så undrar man egentligen vad som skiljer dom åt

http://www.infosite.se/allaPaket/sPaket/somP_Audi.htm

Holmgren
2007-11-07, 04:40
Dom är säkert tyngre och inte lika bra balans.
Däcken är inget jag känner igen men kanske är ok..
Vissa andra fälgar hade Dunlop och Continental men inte VAG fälgarna.
18" har sjunkit mycket i pris, finns många som kan sälja komplett uppsättning för under 10 000kr. Man jag har kört på RS4 kopior och det var ingen skillnad. Tyngre men inte så farligt mycket.

nacud
2007-11-07, 05:34
hur e d med lacken på dessa replikor? original har ju ganska bra o håller. e bara rädd för att dessa inte klarar av stenskott lika bra samt att jag har hör att billiga kopior kan flagna efter några tvätt

znabb
2007-11-07, 05:53
hur e d med lacken på dessa replikor? original har ju ganska bra o håller. e bara rädd för att dessa inte klarar av stenskott lika bra samt att jag har hör att billiga kopior kan flagna efter några tvätt

många som "säljer" kopior på marknaden,men jag har faktiskt inte hört någon som haft några större problem med dem.kankse någon här på forumet som vill dela med sig av sina erfarenheter??

tykcer att en uppsättning 18" under 10K är en mkt relevant pris med tanke på vad en uppsättning orginalfälgar skulle ha kostat.....

vet att ACE/ASA fälgar från tex gummihuset tidigare hade problem med klarlackssläpp etc.

JWO
2007-11-07, 09:48
Hejsan! jagh ar spanat in denna sida och priserna är väldigt bra! 8000kr för en komplett uppsättning av gti hjul. Tanke på original kostar d dubbla så undrar man egentligen vad som skiljer dom åt

http://www.infosite.se/allaPaket/sPaket/somP_Audi.htm

Priset var ju inte så farligt men då är säkerligen däcken ingen höjdare samt att fälgens kvalité faller lite, jag har kört med replicor RS4 innan och det gått ok. Det låter som en bra deal om man byter ut däcken!

Jeopold
2007-11-07, 15:39
Jag har också bara goda erfarenheter av "kopior". Som tidigare sagt är de oftast tyngre, och kan ha lite sämre kvalitét i lacken.

Däremot skulle jag försöka hitta en uppsättning med lite bättre däck, det finns ganska många aktörer på marknaden, så det borde inte vara något problem.

adis
2007-11-07, 23:03
Utförsäljning av sommar hjul har bara börjat. Jag håller med andra att däcken som ingår i dessa paket är lite skumma och du måste ändå tänka på den stora prisskillnaden. Man får det man betalar för.

Jag har inte speciellt stor erfarenhet av fälgkopior (3 mil), håller på att kör in mina dubbdäck som jag satte på bilen ikväll.

Jag har letat i över en månad efter nya vinterhjul till min bil. Till slut blev det RS4 kopior i 16" med Nokian Hakka 5 och priset landade på 11000 kronor. Man kan tycka att jag har betalat ett överpris med tanke på att jag har hittat motsvarande uppsättning som lägst för 8600 kronor.

Vinterhjulen köpte jag av en bekant som har en verkstad och tar in fälgar från Svenska Fälg och OCL. Han har berättat några historier om kunder som har köpt fälgar som har kroknat, släppt i lacken och varit omöjliga att få rätt balans.

Mina RS4 fälgar kostar hos Svenska Fälg 2055 kr/st men säljs av några andara firmor för så lite som 995 kr/st.
http://www.svenskafalg.se/program/fälgprogram/svf-a5.aspx

Det är klart att även om båda fälgar är kopior så finns det bättre och sämre versioner av dessa.

Mina vinterhjul fick jag till hans inköpspris plus hans frakt.
Fälg: 1279 kr/st
Däck: 1453 kr/st

Jag återkommer efter vintersäsongen om hur dessa har hållit.

nacud
2007-11-08, 08:12
Det låter inte helt riskfritt med billiga hjul. Hur kul kan det vara att ha hjul ovala som ägg o lacken släpper...:( 8 lappar i skön. Går det på garantin om fälgens färg släpper/spricker.....osv. Till våren ska jag ev köpa nya däck(samt 18tums fälgar för syns skull) då mina har tjänat ut sin tid. Kanske bör jag satsa på original som kanske finns beg på blocket?

sgt_nelson
2007-11-08, 14:29
Jag har handlat 18" A8 kopior från http://www.infosite.se till min förra corrado VR6. dem var det då inget fel på. kan inte säga annat än att jag var 100% nöjd med fälgarna. Då betalade jag strax över 10loppor för det.

adis
2007-11-08, 18:08
Bara för att man köper kopior behöver det inte betyda att det blir dåligt köp, och garantin finns på dessa kopior med. Däremot om man nu som kunden i mitt exempel behövde byta fälgar två gånger så blir det både kostsammare och besvärligt, frågan om det är värt då att gå på billigaste. Som alltid man får det man betalar för.