handdator

Visa fullständig version : Koppla bort batteriet.



Fredrick
2007-11-05, 21:58
Måste koppla bort batteriet på min GTI 07, då jag skall dra en kabel till motorvärmaren, är det något att tänka på eller är det bara att koppla bort?

Kodkortet till navigationen bör man nog ha...

bighen
2007-11-05, 23:52
Ska inte vara några konstigheter, när du haft batteriet bortkopplat så kan det lysa t.ex airbaglampa direkt när du startar men efter att du kört en liten bit så slocknar den. Så har det varit på min GTI -06 i alla fall.

Mini_me
2007-11-06, 08:25
Allt ställer in sig själv bortsett från komfort körning av fönster...men dom är bara att köra upp i topp och sen släppa knappen för att direkt trycka in den igen (fortfarande upp) så hör du ett svagt "klick" ljud...TADA!=)=)

Fredrick
2007-12-10, 21:05
Efter att jag hade kopplat bort batteriet och startade bilen så kom det upp på navigationsskärmen att jag skulle knappa in en kod och precis när jag skulle till och slå in första siffran så hoppade stereon igång som vanligt...

Skall det vara så?

T-mek
2007-12-10, 21:09
Japp så är det. Så länge du inte sätter radion i en annan bil behöver man i regel inte slå in koden. Styrdonet i radion känner igen sina gamla grannar i bilen.. :-)

Fredrick
2007-12-10, 21:10
Aha.. men först ville den att jag skulle slå in koden, men det kanske bara var för en kort stund då den letade efter sina grannar