handdator

Visa fullständig version : Xenon på Bora?



Maha
2007-11-05, 17:16
Jag undrar om någon har xenonkonverterat en Bora med H4 Bi-Xenon?
Jag går i sådana tankar men är osäker, finns lite olika sorter, Men den nedre, billigare varianten på sidan så står det att helljuset kan bli mindre bra, men denna sats är ju billigare, man behöver ingen reläsats eftersom den är "standard"
till detta kit, sen så lyser ju lampan hela tiden så man slipper ju den fördröjning som ändå borde finnas på det övre, dyrare alternativet...

http://www.xenonkungen.se/bixenon.htm

Kanske någon har bilder på hur det ser ut med H4 xenon på en Bora?


Jag undrar också om det finns att köpa en bakspoiler "V6 look" med urtag för avgasrören till en "vanlig" Bora, som till skillnad från Original V6 spiler inte har urtag för bogseröglan....

Tack på förhand!

Henrik.M
2007-11-05, 17:46
H4 på en bora!?
H4 Kan bli väldigt svårt att få dit , speciellt en Bi-Xenon lampa eftersom den är ganska lång.
Kör sjäv med xenonkungens BI-xenonsats....så jag vet hur stor lampan är. =)

Sen är väl det H3 på bora på helljuset??

Efter närmare kontroll så finns det både H3 och H4......rest my case i det fallet.

Tipset är bara att kolla så du får in en Bi-xenonlampa , för den är längre än en standardlampa.

Maha
2007-11-05, 21:57
Hel och halvljus är H4 på Bora, däremot är dimljuset som sitter bakom samma lyktglas, H3.
Henrik, har du kittet med 2 lampor på samma fot? alltså med tot. 4 ballaster? eller har du lampan som rör sig in och ut beroende på hel eller halvljus?

Vad har du det i för bil och hur är hel resp halvljus? Kelvin?

Henrik.M
2007-11-05, 22:54
Henrik, har du kittet med 2 lampor på samma fot? alltså med tot. 4 ballaster? eller har du lampan som rör sig in och ut beroende på hel eller halvljus?

Lampan som förflyttar brännpunkten , dvs 1 ballast per lampa.


Vad har du det i för bil och hur är hel resp halvljus??

Haft det i min golf 2:a och numera sitter det i vinterbilen en Passat 35i.
Ljuset är mycket bra , betydligt bättre än en bil med halogen.



Kelvin?

6000K , men jag tycker inte den lyser blått iaf. (en aning blåare än 4300K ska dom visst vara).
Det var kravet jag hade när jag köpte dom , dom ska inte lysa blått.

Maha
2007-11-06, 03:52
Hur är då ditt helljus? det skulle ju variera en hel del mellan olika reflektorer...

Henrik.M
2007-11-06, 17:36
Hur är då ditt helljus? det skulle ju variera en hel del mellan olika reflektorer...

På både golfen och passaten är det väldigt blästrade glas , men jag upplever heljuset ok.
Lyser långt och smalt , halvljuset lyser brett och nästan lika långt.

Maha
2007-11-07, 02:58
Ok tack för synpunkterna och svaren!

Någon som har koll på V6 bakspoilern med urtag för avgasrör men inte för bogseröglan?

P-plats.se
2007-11-07, 08:20
Hålet för öglan är annars enkelt att ta upp och det syns inte bakifrån att man gjort det.
Jag har en orginal V6-läpp bak på min Bora.
http://www.p-plats.se/main/car/bora/bora13.jpg

Maha
2007-11-08, 06:16
Problemet är att jag inte är säker på att jag ska lacka den...