handdator

Visa fullständig version : Golf IV gti 25 Jahre Jubiläum (Såld)



Sidor : 1 [2]

Borbos
2009-04-17, 09:24
Den första röstar jag för.

Holmgren
2009-04-17, 11:55
Helt klart den första. Ser betydligt mer org ut än den andra.

Bert
2009-04-17, 16:36
Japp den första helt klart.
mvh bert

Cullberg
2009-04-17, 18:25
Det var den jag tänkte välja också faktiskt, Så det får nog bli den =)

Cullberg
2009-04-19, 12:44
Hittade en som ser ut att vara samma blinkers på, Tro det eller ej MDS

http://www.mds.se/?artnr=334014

Såg föresten att TMtuning kommer att vara på Bugrun, Hoppas som har lite roliga saker med sig =)

mattemaz
2009-04-19, 13:48
Håller med alla andra dom klara svarta är klart snyggast.
Najs om tmtuning kommer då får man nog lätta lite på plånboken ;)

Cullberg
2009-04-21, 00:07
La upp lite bilder ifrån Elmia...

Bilder ifrån Elmia (http://www.faltdach.net/apps/photos/album?albumid=5284995)

Faltdach
2009-04-21, 08:37
La upp lite bilder ifrån Elmia...

Bilder ifrån Elmia (http://www.faltdach.net/apps/photos/album?albumid=5284995)

very fettnajs pics Mr Cullberg:)

P-plats.se
2009-04-21, 21:39
Snygga bilder!

mattemaz
2009-04-21, 21:42
Fina bilder.
Har du skaffat bh till bilen?

Faltdach
2009-04-21, 21:57
Fina bilder.
Har du skaffat bh till bilen?

Han fick låna en utav mig...
så han kunde fylla ut;)

mattemaz
2009-04-21, 21:58
Han fick låna en utav mig...
så han kunde fylla ut;)

Hehehehe tänkte väl det ;)
Satt ju som handen i handsken.

Lillen
2009-04-21, 22:51
Han fick låna en utav mig...
så han kunde fylla ut;)


Hehehehe tänkte väl det ;)
Satt ju som handen i handsken.

Satt ju som tutten i BH:n.
Eller Golfen i SportBH:n.

P-plats.se
2009-04-21, 23:03
BH:n åkte ju av nästan direkt, bara för att få lite uppmärksamhet...
Toppless brukar ju tydligen dra blickarna till sig!?

Cullberg
2009-04-22, 06:29
Hade på den en stund, Men var lite problem att få igen huven... Så jag fick köra toppless större delen av mässan =)

Cullberg
2009-06-01, 18:36
Har varit lite dålig på att skriva, Har iofs inte hänt så mycket! Har fixat lite småsaker Bytt till nytt luftfilter och satt in ett extra larm i bilen. Satte sirenen i fågelbadet för att jag inte ville att den skulle synas i motorrumet, Får se hur länge den håller där =)

Sen har vi idag haft inne bilen på en firma för att fixa lite inför Bugrun...
Den som är på BR får se vad det blev...

P-plats.se
2009-06-01, 22:07
Har varit lite dålig på att skriva, Har iofs inte hänt så mycket! Har fixat lite småsaker Bytt till nytt luftfilter och satt in ett extra larm i bilen. Satte sirenen i fågelbadet för att jag inte ville att den skulle synas i motorrumet, Får se hur länge den håller där =)

Sen har vi idag haft inne bilen på en firma för att fixa lite inför Bugrun...
Den som är på BR får se vad det blev...


...ser vi fram mot!

Spalin
2009-06-02, 21:36
Imorgon hoppas jag att firman fixa det sista på bilen inför BR.. Är väldigt nöjd med det firman har gjort med bilen just nu... Sen får det blir lite små fixa på mitt jobb innan vi åker...

Faltdach
2009-06-02, 21:42
Imorgon hoppas jag att firman fixa det sista på bilen inför BR.. Är väldigt nöjd med det firman har gjort med bilen just nu... Sen får det blir lite små fixa på mitt jobb innan vi åker...

Ahh Lisa har hittat hit,.. trevligt:)

P-plats.se
2009-06-02, 22:36
Ahh Lisa har hittat hit,.. trevligt:)

...äntligen!

Barbapappa
2009-06-03, 02:01
Grattis till första inlägget Lisa! ;-)

Men fortfarande ingen som har gissat på vilken firma som har bilen?
Gissar på att det är dessa då (http://www.scorpionshops.com/mod_perl/mod_shop_xi.pl?netstore=3921)? Ett gött smakfullt kit till mk4 kanske... ;-D

Cullberg
2009-06-03, 06:40
Hehe!!! Attans Barbapappa, Hur kunde du veta det =) Fick bra pris på den som sitter på den vita s40n på deras sida så det passa rakt på... *not*

Spalin
2009-06-03, 21:17
Det är ju inte riktigt mitt första, men i mitt namn är det de=) Tänkte överraska er lite...

Firman som skulle göra det sista på bilen innan BR hade mycket att göra idag så dom hann inte... Tråkigt...

Idag har jag varit en duktig flicka(tycker iaf jag) Har fixat ett stenskott som jag såg sist jag tvätta.. Det ska fixas lite till men det är på god väg=)

Förre

http://i567.photobucket.com/albums/ss120/cullberg/DSC00932.jpg

Under arbete...

http://i567.photobucket.com/albums/ss120/cullberg/DSC00933.jpg

Faltdach
2009-06-04, 00:26
Stenskott...

Aber Hallo!.. eller?
Ni får ju inte kasta sten på den röde....

Spalin
2009-06-04, 06:21
Nä det gör vi inte, tror ja inte. Jag gör inte det iaf.
Det är ju bättre at fixa det än att det blir större..

Junfors
2009-06-04, 21:31
Mötte bilen i stan idag och kan bara säga att moddningen ni gjort blev fett!!

Visste ju om att det var på G då Lisa skvallrat men det blev grymesnyggt stuk!
Tummen upp;)

mattemaz
2009-06-04, 22:15
Men shit då vad är det ni har gjort nu då som man har missat.
Såg bilen snabbt både igår och idag men han inte se nått :(

Tråkigt med stenskott.
Men är ju nått alla lider av :/

Spalin
2009-06-04, 22:15
Tack:) Väldigt nöjd med det "nya" på bilen... Har nu tvättat, tvättade även motorrummet och städat invändigt inför BR, så nu ska jag fixa lite annat till imorn. Som tex mina batterier i kroppen...

Ses i Vårgårda imorn då!

Barbapappa
2009-06-10, 13:44
Här kommer en liten bild från Bugrun på Cullbergs & Spalins lilla röda! :-)

http://forumbilder.se/images/a30200913937P967b.jpg (http://forumbilder.se)

Holmgren
2009-06-10, 13:50
Stod och kollade in bilen på BR. Gillar den skarpt, snyggt med det svarta taket.
Fälgarna är jag inte så förtjust i dock. Men det vore jobbigt om du hade en helt perfekt bil för då skulle man bli än mer avundsjuk.. =)

P.Hagel
2009-06-10, 14:16
Stod och kollade in bilen på BR. Gillar den skarpt, snyggt med det svarta taket.
Fälgarna är jag inte så förtjust i dock. Men det vore jobbigt om du hade en helt perfekt bil för då skulle man bli än mer avundsjuk.. =)


Håller till fullo med.
Mkt. snygg bil.
Men rimsen ??

P-plats.se
2009-06-10, 14:35
Håller till fullo med.
Mkt. snygg bil.
Men rimsen ??

...vad var det jag sa på vägen till Bug Run Cullberg? ;-D

Cullberg
2009-06-10, 17:39
Tack för en snygg bild Barbapappa =) Kul att ni tycker om bilen med det "nya" taket... Håller på att kollar lite priser på 19" BBS Challange alt. Dom nya Svarta Challange fälgarna, Hade köpt dom direkt om jag hade haft pengar till det, Men det får vänta lite! Men det kommer det lovar jag!

P.Hagel
2009-06-10, 17:48
Tack för en snygg bild Barbapappa =) Kul att ni tycker om bilen med det "nya" taket... Håller på att kollar lite priser på 19" BBS Challange alt. Dom nya Svarta Challange fälgarna, Hade köpt dom direkt om jag hade haft pengar till det, Men det får vänta lite! Men det kommer det lovar jag!

Bra val.
Själv är jag svag för RS4 II Black:

http://www.blocket.se/vasternorrland/Audi_RS4_falgar_19__22122285.htm?ca=15&w=3

http://www.blocket.se/jonkoping/Audi_RS4_Grafite_17_19_Tums_kompletta_Paket_204952 87.htm?ca=15&w=3

T.ex.

ovredsson84
2009-06-10, 19:16
Tja då får jag väl bryta trenden då..

Jävligt snygg bil, jag gillar fälgarna men hade suttit bättre på min.. =P , men taket...? (e inte fult men varför? stod och funderar ett tag när jag kolla in den..)

Holmgren
2009-06-10, 19:31
Taket är ju grymt. Jag funderade på att göra det på min IV som jag hade för många år sedan.

Faltdach
2009-06-10, 20:00
http://www.vwvortex.com/artman/uploads/bbs_ch_black_persp567_05.jpg

Dessa är givna Erik!

Spalin
2009-06-10, 22:45
Väldigt kul med mycket bra respons på bilens tak=) Själv är jag väldigt nöjd med det, även han som har gjort det blev väldigt nöjd. Idag har jag bett att en vän som jobbar på bil firma här i Alingsås, att kolla upp lite nya bäck. Dock till dom fälgarna som sitter på nu. Han skall även kolla upp lite priser på 19" BBS Challange (dom svarta)+ däck till. Braatt ha många olika kontakter..

Har även idag varit på skroten och köpt rutor till dörrarna fram, eftersom dom som vi har på nu inte går igenom besiktningen. Så dom ska monteras någongång framöver.

bage
2009-06-11, 15:54
va bra det blev med svart tak! helt klockren hela bilen!

Cullberg
2009-06-12, 09:05
Bra val.
Själv är jag svag för RS4 II Black:

http://www.blocket.se/vasternorrland/Audi_RS4_falgar_19__22122285.htm?ca=15&w=3

http://www.blocket.se/jonkoping/Audi_RS4_Grafite_17_19_Tums_kompletta_Paket_204952 87.htm?ca=15&w=3

T.ex.

Ja dom var riktigt fina, Bra pris också!




Tja då får jag väl bryta trenden då..

Jävligt snygg bil, jag gillar fälgarna men hade suttit bättre på min.. =P , men taket...? (e inte fult men varför? stod och funderar ett tag när jag kolla in den..)

Tack, Mest en rolig grej bara. Ville göra något roligt innan Bugrun så då fick det bli detta =) Du kanske vill köpa fälgarna?



Taket är ju grymt. Jag funderade på att göra det på min IV som jag hade för många år sedan.

Tack...Hade suttit fint på en silvrig bil...


http://www.vwvortex.com/artman/uploads/bbs_ch_black_persp567_05.jpg

Dessa är givna Erik!

Det är dom jag har kollat efter...


va bra det blev med svart tak! helt klockren hela bilen!


Tack, Roligt att höra...

J.L
2009-06-15, 19:52
RS4 II Black:
http://www.blocket.se/jonkoping/Audi_RS4_Grafite_17_19_Tums_kompletta_Paket_204952 87.htm?ca=15&w=3


På tal om dessa, såg en ganska annorlunda syn i Lördags i Ljungskile
när vi lade i båten...

En passat, mattsvart, RS4-mattsvarta rödlackade på insidan,
röda lister runt rutorna, ill-grönt tonade rutor.

Såg riktigt rå ut på håll, men på nära håll var den lite halv-skabbig,
och det röda passade inte in enligt mig, men stack ut gjorde den iaf hehehe

Någon som känner till bilen/ägaren?

Cullberg
2009-06-26, 08:39
Idag bleb bilen besiktigad. utan anmärkning! Besiktningsmannen berömde bilen och tyckte att den var skön att köra, Han pratade också en del om att han hade kört rallycross m.m

ovredsson84
2009-06-26, 10:28
Grattis då.. men det skulle den väl göra så fin och välvårdad den e.. ??

J.L
2009-06-26, 14:18
Grattis :-)

BALAN
2009-06-26, 15:38
Grattis. Jag såg dig och lisa i alingsås häromdan, igår eller förrgår.

Lilla_Vargen
2009-06-26, 23:19
Men vad skulle nu rallykross ha med din bil att göra... ????
Grattis ;-)

Impad Eric.

Lusläst igenom hela din tråd (äntligen) och kan bara säga att det är kul o sätta person o bil ihop. Kollade in den på BR och gillade oxå taket.

SNYGGGG... (kan inte liksom hitta rätt ord att beskriva bilen på... ;-)

Cullberg
2009-07-01, 22:31
Grattis då.. men det skulle den väl göra så fin och välvårdad den e.. ??

Hehe, Jo då den är det inget fel på! Hade inte hunnit skaffa nya däck bara.


Grattis :-)

Tack =)


Grattis. Jag såg dig och lisa i alingsås häromdan, igår eller förrgår.

Jasså?? Vad gjorde du i Alingsås då?


Men vad skulle nu rallykross ha med din bil att göra... ????
Grattis ;-)

Impad Eric.

Lusläst igenom hela din tråd (äntligen) och kan bara säga att det är kul o sätta person o bil ihop. Kollade in den på BR och gillade oxå taket.

SNYGGGG... (kan inte liksom hitta rätt ord att beskriva bilen på... ;-)

Hehe tack, han hade även kört en del andra rally och var allmänt intresserad av bilar och var imponerad av att det satt riktiga ben på golfen =)

kul att du tycker om den =)

BALAN
2009-07-01, 23:03
Jasså?? Vad gjorde du i Alingsås då?



Kör ju budbil i jobbet så jag fick en sväng till mariestad, så det var påväg hem därifrån :)

Cullberg
2009-07-02, 10:25
Kör ju budbil i jobbet så jag fick en sväng till mariestad, så det var påväg hem därifrån :)

Man kan nästan tro att Alingsås är en skyllt på var sida av stolpen bara... Du åker en gång igenom alingsås och ser oss det första du gör... haha

Cullberg
2009-07-03, 10:49
Eventuellt blir det ny programvara i kärran nästa vecka... Så den kan gå jämt någon gång! Finns egentligen inget annat altenativ än ace-competition.

Blir Ace steg 3 dvs 210hk/330nm

Är väl samma som jag har i nu från powerchip, men detta hoppas jag skall gå betydligt bättre.

Någon som kört med detta i son 1,8T?

BALAN
2009-07-03, 18:22
Pappa har det i sin gamla passat. Har kört över 10.000mil med det utan problem. Går som tåget :)

Barbapappa
2009-07-05, 23:57
Tror även att Thomas T körde med ace steg 3 i sin mk4 gti när det begav sig.

Holmgren
2009-07-06, 00:24
Ja det var det Thomas T körde med. Även jag hade det i min. Var väldigt nöjd med bilen efter Ace hade pillat på den.
Testade den på bana i Sturup med.
Rekomenderas varmt.

ThomasT
2009-07-06, 01:52
Eventuellt blir det ny programvara i kärran nästa vecka... Så den kan gå jämt någon gång! Finns egentligen inget annat altenativ än ace-competition.

Blir Ace steg 3 dvs 210hk/330nm

Är väl samma som jag har i nu från powerchip, men detta hoppas jag skall gå betydligt bättre.

Någon som kört med detta i son 1,8T?

Som några redan påpekat på körde jag ACE steg3 på min golf, men jag hade en 150hk modell så det blev 205hk/330nm på min.

Precis som du skulle jag aldrig ens tänka tanken att chippa bilen hos någon som stoppar i "noname" programvara. Jag vill veta vem som gjort programmet och att det är någon man kan lita på. Och då ligger Hohenester i den absoluta toppen.


.

Cullberg
2009-07-06, 09:10
Det låter bra det =) Hoppas att Anders hör av sig idag då jag har semester, s hade passat bra med en tripp till Borås. Det som lockar är som sagt att det är väl utprovadade saker som skall göra att bilen känns mer "jämn" och fin när man gasar upp...

Cullberg
2009-07-08, 19:28
Så, nu har bilen fått sig en ny prgramvara eller nytt "chip".
Det blev som sagt hos Ace Competition i Borås hos en väldigt kunnig person vid namn Anders, Det är han som jobbar på trimsidan i företaget, dock inte i lika stor utsträckning som innan då han har sålt sin del i företaget och nu jobbar där istället så företaget är numera indelat i tre olika delar, En för trim en för verkstad och reserdelar samt en för Audi TT. Anders som har hand om trimdelen jobbar numera också på Anderstorp motorsport gymnasium som fordonslärare. Det märks att dom kan sina grejer.

De programvaror som dom säljer kommer ifrån en kille i tyskland som jobbar på hohenester, Han heter såklart Jörgen som alla andra i tyskland =)

Det som skiljer Ace chip mot ett vanligt är att hohenester skriver alla sina program i Hex filer, alltså så som VAG skriver dom ifrån början, Alltså blir dom mer "riktiga" gentemot många andra som bara drar i olika 3D staplar och inte vet riktigt vad det är som händer i programmet. Så det programmet som tankas ner i min bil är framtaget fö just min styrbox på rullande landsväg hos hohenester. Sen kan man även gå in och finjustera detta beroende på vad man har för avgassystem m.m. Det som Anders också gjorde vad att han var ute och provkörde och kollade mottryck så att den fick in lagom luft och blåste ut lagom luft... Det kan jag säga att dom inte gör om man tar ett bliigt noname chip. Så som vanligt får man vad man betalar för!

Så nu äntligen går bilen jämt och varvar ut riktigt bra på höga varv.

Faltdach
2009-07-08, 19:45
Gratulerar Erik,

till att du nu förmodligen kommer slippa problemen med ojämn motorgång, som du haft problem med.
Låter som dom kan sina saker på ACE.

GTI G60
2009-07-08, 20:49
Nu är väl inte prestanda högsta prio för dig, men du gjorde väl lite tester med gamla så du kan jämföra med d nya...
typ 80-180 på 5an eller liknande....

mattemaz
2009-07-08, 21:49
Gött att det har löst sig för dig nu..
Blir själv lite sugen på att kasta i ett "Riktigt" chip.
Gjorde du några test som G60 skrev?

Cullberg
2009-07-09, 11:57
gjorde tyvärr inga tester, men den går allt bättre nu... laddtrycket är nog inte lika högt men det är finare inställt så den går mer livligt =)

ThomasT
2009-07-09, 23:56
Så nu äntligen går bilen jämt och varvar ut riktigt bra på höga varv.

De flesta fattar tyvärr inte att det skiljer på olika programvaror, och att det kräver ett ganska omfattande jobb för att skriva ett välgjort motorprogram.

Om jag inte minns fel så har Hohenester fyra rullande landsvägar där de mappar och testar fram programvaror. De jobbar även på konsultbasis och säljer sina tjänster till andra trimfirmor/raceteam.

Personligen skulle jag aldrig nöja mig med något som inte fungerade precis lika väl som en orginalprogramvara.


.

BALAN
2009-07-10, 18:27
Ace competition är som original fast bättre. Tycker jag sammanfattar det hela rätt bra.

Cullberg
2010-02-27, 11:33
Oj, Här var det inte uppdeterat på ett tag, Har iofs inte hänt så mycket! Nu när det är vinter så får bilen bara tugga och gå! Hade inne bilen på service häromdagen, då visade det sig att en drivknutsdammask var trasig så dom fick passa på att byta den... Men givigtvis så är det ngt som klnkar efter att dm bytt den! Får kolla med dom nästa vecka vad det kan vara.

Cullberg
2010-07-17, 23:19
Jaha, kanske man skulle ta och skriva lite vad som har hänt under året.

Jag har fått på nya däck på framfälgarna, Michelin PS3 Blev det =)
Jobbarkompisen har repat bakfälgen mot en trotoarkant, mindre roligt då dom renoverades förra året efter klarlacksläpp =(

Nya bromsbelägg fram+bak, På service påpekade dom att bak var slut och att det varnade för detta, Det byttes bromsar bak men det forsatte att varna, Jaha dom var slut fram också. Det är ju bara där det varnar, Bra jobbat VAG.

Nya Kräningshämmars stag + Gummin byttes på verkstad efter lite tjat om att det inte hade upptäckts på Service, Klonkade som attan.

Olja och bromsvätska och lite annat byttes även på service så att bilen mår riktigt bra, kör för övrigt 1500 mils intervall på service istället för Flong Life...

Har bytt innerskärmar fram och även Motorskydden på båda sidor under, dessa har som på många andra mk4or levt ett hårt liv. Hittade för övrigt ca 5kg sand och jord innanför skärmarna, skönt att det är borta nu.

Skulle satt på svart folie på backspeglarna imför BR men råkade spräcka en spegel när jag skulle ta loss den så det hann inte bli klart i tid, Som tur var så var det nära till hands att Faltdach hade ett par backspeglar ligandes =) Det tackar vi för.

Det som väntar är att jag hade tänkt att beställa en Riktigt Downpipe ifrån Milltek samt att Kamremsbyte börjar närma sig.


Så till det tråkiga... Kommer ut till bilen idag och vad får man se! Jo då är det någon jävel som har gjot en FET repa i dörren, Eller egentligen två men en som var REJÄL... Och detta bara på ren jävelskap.

Kanske tur för dom att man inte kom på dom, Frågan är vad man hade gjort med dom.
Får se om man kan göra någon spot lagning eller om det blir lack av hella dörren =(

http://i567.photobucket.com/albums/ss120/cullberg/2010/IMG_1414.jpg
Där är den "Lilla" repan. Kanske går att polera bort om man har tur.

http://i567.photobucket.com/albums/ss120/cullberg/2010/IMG_1415.jpg

Ja ni ser själva, inte jättekul repa precis.

Xplod
2010-07-18, 10:04
Lider med dej :( , borde nästan vara skottpengar på sånna idioter.

Lilla_Vargen
2010-07-20, 22:42
Skottpengar ja, knäskålar och ersättning kan man kräva av dem....

Aldrig roligt med vandalisering, när min Lupo var två år gammal hade jag ngn j-vel som hade sprungit/hoppat över/på den. Jaha borta på lack i drygt 3 veckor och en dyr självrisk förmig...

Cullberg
2010-12-20, 09:11
Funderar på dessa fälgarna: http://www.blocket.se/vi/31222843.htm.

Vad tror ni, skulle det passa? Vet någon vad dom heter?

Norpan
2010-12-20, 22:09
Gillar stuket du har på din bil, mycket snygg!

Fälgarna kallas Audi Nuvolari replika.
Har sånna på min Leon i 18x8", snygga tycker jag personligen : )

Finns Vw-org. centrumkåpor från en Touran som passar riktigt bra till dessa fälgar,
behövs endast mindre mod. för att den ska passa fint.

Hittar endast en bild från när jag hade mina på Passaten men så här blir det med kåpan jag menade.

http://forumbilder.se/images/60202010100047032c.jpg (http://forumbilder.se)

Barbapappa
2010-12-26, 00:52
Tycker dom ser kalas ut, bra pris med ju, skynda fynda!

Cullberg
2011-03-30, 15:29
Blev inga fälgar, då dom var sålda redan.


Däremot så har jag idag beställt nya bakdäck istället, Blev Michelin Pilot Sport 3. 255/35 -18

Sen har jag haft bilen på lite service hos Rennsport. Måste också byta ett framhjulslager rätt så omgående då det har börjat låta illa.

Hooloowoo
2011-03-30, 17:20
Jag har såna där Nuvolari, förvisso 17".. Men jag har ingen nytta av dem.

Cullberg
2011-03-30, 20:06
Jag har såna där Nuvolari, förvisso 17".. Men jag har ingen nytta av dem.

Tack, men skulle behöva 19"

Cullberg
2011-05-03, 17:05
Då var det dags att sälja bilen, även om jag är grymt nöjd med den så vill jag ändå ha något nytt projekt.

Är du sugen är det bara att höra av sig.

http://www.blocket.se/alvsborg/Golf_Gti_25th_Anniversary_33596802.htm?ca=16&w=3

Cullberg
2011-05-04, 12:16
På bilen sitter det nu nya Hjullager fram, ett var trasigt så jag bytte båda i förebyggande syfte.
Sen har jag inversterat i två nya bakdäck, Micehlin PS3. Dom är riktigt fina dom däcken måste jag säga. Har iofs ett fint pris också =)

Om någon har minsta funderingar på att ta över pärlan är det bara att höra av sig som sagt.

megasiken
2011-05-15, 13:38
Hur gick det med repan? Gick den att polera eller lackade du om dörren?

FIck du tag i dem som gjort det?

Cullberg
2011-05-15, 15:13
Jag kollade på att göra en spotrepair med det var lite för mycket för att göra detta.
Att lacka bara dörren var inget alternativ så jag sa till verkstaden och försäkringsbolaget att om det skall göras så skall det göras ordentligt, så jag fick igenom att lacka om hela sidan. Inkl att ta bort allt så att det blev en ordentlig lackning.
Ta bort handtag, backspegel, lister, framruta, kofågare fram och bak innerskämar m.m.

Så det blev riktgt bra tillslut. Fick däremot inte tag på dom som gjorde det, kanske tur det iofs.

Cullberg
2011-05-26, 20:00
Var och besiktigade bilen förra veckan, dom hade strul med datorerna så fick en handskriven besiktningslapp =) inte ofta precis.
Dom gillade inte mina tonade rutor, men det hade jag väntat med iofs.
Har ju ett par som inte är tonade så det är bara att byta.

Det har varit några intresserade av bilen, men den är inte såld ännu. Så är du eller någon du känner sugen så är det bara att höra av sig.

Cullberg
2011-07-01, 18:30
Då AC:n har börjat låta illa som var jag och felsökte den för någon vecka sedan och vi kom fram till att det är säkrast att byta kompressorn.

Idag fick jag hem den nya kompressorn som jag köpte på skruvat.se

Han som skall byta den ville ha 6200:- för bara kompressorn med jag köpte en ny med garanti och allt för ca 3000:-

Så nu är byte inbokat om en vecka, kommer även att köra rengöring av av systemet så att det blir som nytt.

Cullberg
2011-07-17, 23:19
Då har man fått bytt AC-Kompressorn och bilen har fått en ny ägare!

Lycka till med bilen Jakob Holmgren.

Haugeman
2011-07-17, 23:51
Då har man fått bytt AC-Kompressorn och bilen har fått en ny ägare!

Lycka till med bilen Jakob Holmgren.

Gick den till en klubmedlem?. om inte hoppas jag vi snart har en ny medlem eller? =P
Har du nån ny pärla i planerna då ?

Cullberg
2011-07-18, 08:42
Jakob är redan medlem här på sidan, _holmgren_

Vi får se vad det blir... Måste ha något att åka i till Holland iaf!

Lillen
2011-07-18, 16:32
Jakob är redan medlem här på sidan, _holmgren_

Vi får se vad det blir... Måste ha något att åka i till Holland iaf!

Är det Holmgren som haft det silverfärgade fina Mk 4:an?

Cullberg
2011-07-18, 17:00
Är det Holmgren som haft det silverfärgade fina Mk 4:an?

Ja det stämmer!