handdator

Visa fullständig version : Original Stereo Mk5



Snowman
2007-10-31, 23:29
På min Gamla Skoda Fabia-07 påstods det enligt skodaforumet att man kunde få lågnivå ut genom att montera en special kabel på originalstereon. Går detta att göra på min MK5 dubbel-din stereo med?
Är faktiskt hyfsat nöjd med ljudet så när som på att jag skulle vilja smälla in min baslåda och steg.
Plast panelen för att byta till enkel din stereo är tydligen ockerdyr om man får tro de lokala bilstereo-nissarna...typ 799kr i ordinare pris... 599kr på rea!??...
Känns inte så intressant precis.

En hög-lågnivå adapter kostar ju inte så mycket men går det montera utan att klippa sönder original kablaget och var placeras den iså fall...? precis framme vid stereon?

Tacksam för svar Magnus

bighen
2007-11-01, 09:54
Själva monteringsramen för att montera vanlig DIN-stereo är inte så hemskt dyr, det är när man räknar med allt adapterkablage det börjar springa iväg i pengar. Nu råkar jag ha ett helt kit liggandes med allt som behövs för att koppla in en vanlig stereo i Golf V som jag kan sälja iväg billigt om du är intresserad. Allt är köpt på VAG så det är 100% original.

jocke.w
2007-11-01, 14:46
På min Gamla Skoda Fabia-07 påstods det enligt skodaforumet att man kunde få lågnivå ut genom att montera en special kabel på originalstereon. Går detta att göra på min MK5 dubbel-din stereo med?
Är faktiskt hyfsat nöjd med ljudet så när som på att jag skulle vilja smälla in min baslåda och steg.
Plast panelen för att byta till enkel din stereo är tydligen ockerdyr om man får tro de lokala bilstereo-nissarna...typ 799kr i ordinare pris... 599kr på rea!??...
Känns inte så intressant precis.

En hög-lågnivå adapter kostar ju inte så mycket men går det montera utan att klippa sönder original kablaget och var placeras den iså fall...? precis framme vid stereon?

Tacksam för svar Magnus
ja ,det finns adapter så du får ut lågnivå på originalstereon!!

SundH
2007-11-01, 21:35
Vart kan man köpa dessa?

jocke.w
2007-11-02, 05:14
Vart kan man köpa dessa?

BRL har...finns säkert fler

Snowman
2007-11-04, 09:15
BRL har...finns säkert fler

Vad heter kabeln iså fall för jag kan då inte hitta den på deras hemsida..

Mvh

Magnus

jocke.w
2007-11-04, 15:38
Vad heter kabeln iså fall för jag kan då inte hitta den på deras hemsida..

Mvh

Magnus

Inte den blekaste!!!

Ring å fråga.....den finns men inte på deras sida.

Sök lite på detta forum....inte länge sedan det togs upp här.

Kan ev. ha blandat ihop forumen...kolla även www.vwpc.se

Snowman
2007-11-06, 20:00
Brl har inte svarat på mitt mail och ringer man dem får man bara svävande svar. Nån som har någon kontakt på brl eller liknande ställe som kan kolla upp detta?

Mvh

Magnus

jocke.w
2007-11-06, 20:12
Brl har inte svarat på mitt mail och ringer man dem får man bara svävande svar. Nån som har någon kontakt på brl eller liknande ställe som kan kolla upp detta?

Mvh

Magnus

Här vw kompis ;-D

http://vwpc.se/forum/viewtopic.php?t=2202