handdator

Visa fullständig version : TIG MAG MIG ??? Svetsråd...



Herr Apa
2007-10-30, 20:46
Jag har lite planer. Ligger på kvällarna och funderar. Svetsa. Fixa och dona. Bygga spoiler fram och och bak, fast det blir ju i glasfiber, så det blir en annan tråd...

Efter ha läst en del trådar på diverse forum har jag inte blivit klokare. Tig eller Mig/Mag svets?
Ska typ "bara" ta bort plastlisterna längs dörrarna, emblemet på bakluckan och svetsa igen. (Vill inte spackla i ett par kilo spackel...även om det är "billigare" och enklare.)
Kanske behöver svetsa en skärm och en tanklucka också.

Rent allmänt svetsjobb på en golf helt enkelt!

Har alldrig svetsat förut...

Så det jag undrar är; vilken sorts svets? För- och nackdelar? Prisskillnad?

Tack på förhand!

/Herr Apa

widget
2007-10-30, 21:03
Använd en MIG/Mag svets klart lättast och billigast om du inte har svetsat förut. Borde väll gå att hyra en helg på nån uthyresfirma skulle jag tro..
TIg svets används oftast vi Alu svetning och Rostfritt.
Jag skulle satsa på en Mig/Mag..


Jag har lite planer. Ligger på kvällarna och funderar. Svetsa. Fixa och dona. Bygga spoiler fram och och bak, fast det blir ju i glasfiber, så det blir en annan tråd...

Efter ha läst en del trådar på diverse forum har jag inte blivit klokare. Tig eller Mig/Mag svets?
Ska typ "bara" ta bort plastlisterna längs dörrarna, emblemet på bakluckan och svetsa igen. (Vill inte spackla i ett par kilo spackel...även om det är "billigare" och enklare.)
Kanske behöver svetsa en skärm och en tanklucka också.

Rent allmänt svetsjobb på en golf helt enkelt!

Har alldrig svetsat förut...

Så det jag undrar är; vilken sorts svets? För- och nackdelar? Prisskillnad?

Tack på förhand!

/Herr Apa