handdator

Visa fullständig version : Köpte mig en Scirocco -75



sphincter
2007-10-29, 13:15
Bilen går bra och allting men tankmätaren fungerar inte. Hur kommer man åt armaturen på dessa bilar? finns det någon inspektionslucka under baksätet eller så?

Funderar på att köpa ett par ATS Cup 15" med fina däck, vad är värdet på såna? Dom är i bra skick, inga kantstötningar eller så.

Bengan.U
2007-10-29, 14:33
Hej.

"- Bilen går bra och allting men tankmätaren fungerar inte. Hur kommer man åt armaturen på dessa bilar? finns det någon inspektionslucka under baksätet eller så?"
Ja det finns en "lucka" på H-sida,bakifrån,
under sätet :-)
Och grattis till en -75:a,de finns det inte
många av....

MVH/Bengan.U

matsola
2007-10-29, 14:40
Hej, och grattis till köpet av en scirocco.

Om jag inte minns helt fel så hade dom tidiga roccorna amaraturen på sidan av tanken? Ialla fall TS 74:an hade det så, men troligen till årsmodlell 77 och Gti versionen så flyttades amaraturen uppe på tanken, (under sätet finns då en svart lucka som man kommer åt tanken med).

så titta under på passagerar sidan, så ska det finnas en amaratur på sidan av tanken, alterantivt tag bort baksätet så hittar du det svarta locket där.

//Matsola

Lillen
2007-10-29, 14:53
Hej och välkommen!

Var det en svart Scirocco??

sphincter
2007-10-29, 16:04
Tack för svaren! Känner mig redan som hemma :)
Det är en mörkblå scirocco.

golf666
2007-10-29, 19:38
kan även vara den lilla 3-armade elektronikprylen som sitter bakom mätarhuset som är paj!! Min tankmätare dog på min golf 75 för massa år sedan då bytte jag denna lilla mojäng och så funka den igen =) Bara ett tips...

sphincter
2007-10-29, 22:21
kan även vara den lilla 3-armade elektronikprylen som sitter bakom mätarhuset som är paj!! Min tankmätare dog på min golf 75 för massa år sedan då bytte jag denna lilla mojäng och så funka den igen =) Bara ett tips...

Får väl mäta sladdarna då. Vilken färg är det på sladden från tankarmaturen?

golf666
2007-10-29, 23:28
undrar om de inte är lila, eller lila/svart..
vicka upp baksätet så ligger kablarna där alldeles intill de svarta locket!

sphincter
2007-10-30, 18:46
undrar om de inte är lila, eller lila/svart..
vicka upp baksätet så ligger kablarna där alldeles intill de svarta locket!

Sladden var mycket riktigt lila/svart! Dock fanns det ingen inspektionslucka där. Sladden låg bara löst bredvid ett hål, där man kunde se fyra sladdar om man lyste in. Sitter en nyare gti motor i bilen, så dom har säkert tagit hela härvan från donatorbilen. går det att passar ihop den med gamla tankarmaturen eller måste jag byta hela tanken? jordade sladden från mätaren för att se om det gav utslag, och det gjorde den, stog i topp när jag jordade lila/svart.

golf666
2007-10-30, 19:46
Sladden var mycket riktigt lila/svart! Dock fanns det ingen inspektionslucka där. Sladden låg bara löst bredvid ett hål, där man kunde se fyra sladdar om man lyste in. Sitter en nyare gti motor i bilen, så dom har säkert tagit hela härvan från donatorbilen. går det att passar ihop den med gamla tankarmaturen eller måste jag byta hela tanken? jordade sladden från mätaren för att se om det gav utslag, och det gjorde den, stog i topp när jag jordade lila/svart.

Hehe sicket minne man har :)

Okey ja dom har konverterat den till gti, lika som jag gjorde på min golf!
Tog bara och drog ner kablarna och anslöt under istället för att få kapa och montera en sån där inspektionslucka!!

De sitter nog redan en GTI tank på bilen om de sitter GTI motor!

Är kass på de där med el så vad som är fel när de blir så där får någon annan svara på :D

sphincter
2007-10-30, 20:14
Hehe sicket minne man har :)

Okey ja dom har konverterat den till gti, lika som jag gjorde på min golf!
Tog bara och drog ner kablarna och anslöt under istället för att få kapa och montera en sån där inspektionslucka!!

De sitter nog redan en GTI tank på bilen om de sitter GTI motor!

Är kass på de där med el så vad som är fel när de blir så där får någon annan svara på :D

Då ska jag göra likadant som dig då! Men det såg ju ut som att det var fyra sladdar i det där lilla hålet, varför är det fyra?