handdator

Visa fullständig version : Fjäderbensstag bak



DANLAR
2007-10-28, 23:01
Hej alla vw vänner.
Någon som vet var man kan köpa ett fjäderbensstag i fyrkantsprofil bak till en golf 2?

Mvh Daniel

Manny
2007-10-28, 23:04
Hej alla vw vänner.
Någon som vet var man kan köpa ett fjäderbensstag i fyrkantsprofil bak till en golf 2?

Mvh Daniel

Lätt att bygga! två plåtbitar och en fyrkantsprofil! en nypa svets och en gnutta färg på det så...

DANLAR
2007-10-28, 23:11
Jo jag vet men det är alltid smidigast att köpa färdigbyggda och anpassade grejer.

Mvh Daniel

Manny
2007-10-28, 23:17
Jo jag vet men det är alltid smidigast att köpa färdigbyggda och anpassade grejer.

Mvh Daniel

med rätt folk o rätt utrustning så är det tvärtom :D. dessutom kostar det en spottsryver bara då :D

Manny
2007-10-28, 23:18
Förresten, varför måste det vara fyrkantsprofil? de flesta som finns att köpa är väl i rör?

Lillen
2007-10-29, 11:58
Lätt att bygga! två plåtbitar och en fyrkantsprofil! en nypa svets och en gnutta färg på det så...

Dessutom är de flesta köpes för stötdämparmontering!
Det är ju inget bra med det.

Gno ihop ett själv och BULTA i plåten istället.
Det är då det gör nytta.

DANLAR
2007-10-29, 17:31
Förresten, varför måste det vara fyrkantsprofil? de flesta som finns att köpa är väl i rör?

Tänkte jag skulle fästa 4-punkts bälterna i den. Vill inte "förstöra" denna bilen också med bur eller halvbur. Men jag bygger ett eget i aluminium istället. Precis som lillen skriver att dom flesta jag sett är för stötdämparmontering. Blir ju bra mkt bättre om man bultar det i chassit.

Mvh Daniel