handdator

Visa fullständig version : spridare,avgassystem..G60



Strömberg
2007-10-25, 22:50
1:funderar på att byta spridare på min g60.. va ja kan läsa mig till här så verkar de vara några annorlunda spridare på dessa bilar orginal.. eller?? måste man bygga om fuelrail eller finns de spridare som passar direkt?? va e de för spec. på org. spridare?? om de finns vart vänder jag mig då om ja vill köpa? nån som har liggandes??

2:sen till min andra fråga... om ja vill byta avgassystem... funderar på extraktor å hela vägen.. eller va har ni för funderingar å tankar om detta?? vilken dimension??
tips på vad för märke å vart ja ska vända mig??vill ha bra passform å helst nått som inte ligger i bakaxeln då den är sänkt... ;) gillar inte de ljudet.. nån som har nått beg.?? annars vad tycker NI är de bästa...

ge mig nu alla era bästa förslag...!!

David L
2007-10-26, 10:27
1. Standard Boschspridare = de flesta passar. Original räcker till ca 220/250hk beroende på färg (grön/grå).

2. Supersprint har saker med bra passform och lagom diametrar. Allt över 2.5" är helt onödigt.

Strömberg
2007-10-26, 10:40
okay.. kanon...ska kolla upp de..tackar så länge..är de någon annan som har andra erfarenheter så mottages de gärna..

Sn00k
2007-10-26, 12:48
"1:funderar på att byta spridare på min g60.. va ja kan läsa mig till här så verkar de vara några annorlunda spridare på dessa bilar orginal.. eller??"

inge annorlunda på nått vis.. bosch standard.. dvs det finns mååååååånga som passar.
finns två sorter, gröna och grå.. gröna som är vanligast är på 285cc vid 3.0bar.. och gråa nånstans runt 320 vill ja minnas.
byter du spridarstorlek lär du anpassa programvaran efter detta.
att byta till samma storlek av annat fabrikat är lönlöst.

2. extraktor, av 4-2-1 typ, ger en fin skillnad i låg/mellanregister.

avgassystem, om bilen är orginal så funkar 2" fullflödes..3 dämpare. med detta går den tyst och fint och har en bra ökning av bottenvridet, den har endå bättre evakueringsvägar för avgaserna än orginal.

är bilen det minsta trimmad så är det lika bra att köra 2,5" på en gång.. fria luftvägar.. låter lite mer.. och är lite lurigt att få till bra över bakaxeln, men det går bara man lägger ner nån minut extra när man monterar det.

gbgklasse
2007-10-26, 17:25
supersprint har slutat leverera till G60 fick jag veta när jag skulle beställa till min i somras. Det är ju forza som är återförsäljare i sverige.

MVH Klas

Strömberg
2007-10-26, 18:29
supersprint har slutat leverera till G60 fick jag veta när jag skulle beställa till min i somras. Det är ju forza som är återförsäljare i sverige.

MVH Klas

okay... konstigt han inte sa de förut.. men han kanske inte visste de då.. för ja ringde å prata med dom på forza i f.m... va köpte du istället då??

JRJ
2007-11-01, 10:29
DLI var billigare på SuperSprint när jag köpte mitt i vintras...