handdator

Visa fullständig version : Få bort plastskyddet över friskluftsfiltret Golf III



Andersson Racing
2007-10-24, 12:19
Hej!

Hur får jag bort skruvarna eller clipsen? Skall de skruvas med stjärnmejsel? Eller ska man bara bända?

Ja se dessa konstruktioner......

Tacksam för hjälp.

mvh Per

T-mek
2007-10-24, 12:26
Ja du.. Det är nog tänkt att det ska gå att skruva ut dom, men han som kom på det borde nog haft nåt helt annat jobb.. :-)

Bända är det som gäller i 9 fall av 10. När man fått upp dom en bit, kan man ta med handen och skruva ut det sista samtidigt som man drar uppåt. (Handske på, de är ganska vassa att ta i.) Stjärnskruvmejsel är inte att tänka på..

Andersson Racing
2007-10-24, 16:12
Tack T-meck då testar jag bända och lite våld!

mvh Per

jonas_lindquist
2007-10-24, 18:10
Ja du.. Det är nog tänkt att det ska gå att skruva ut dom, men han som kom på det borde nog haft nåt helt annat jobb.. :-)

Bända är det som gäller i 9 fall av 10. När man fått upp dom en bit, kan man ta med handen och skruva ut det sista samtidigt som man drar uppåt. (Handske på, de är ganska vassa att ta i.) Stjärnskruvmejsel är inte att tänka på..

Ja, det var precis så jag löste problemet.

Mawe
2007-10-24, 19:37
Ja, det var precis så jag löste problemet.

joo samma här, men när jag skulle sätta tillbaka plastkåpan så märkte jag inte att den på vissa ställen inte nuddade rutan så nu har där bildats fukt.. har nu i efterhand limmat den mot rutan så att de inte kommer in vatten mellan...