handdator

Visa fullständig version : Cargard 950s problem



mejn
2007-10-23, 19:34
När jag låser med fjärren så låser den och sedan låser den upp igen med en gång.

Lite trist att behöva både låsa med nyckel och larma med fjärren.

Mini_me
2007-10-23, 20:05
Kan det tänkas vara inställningen på larmet som spökar...finns nämligen olika tider man kan proga larmet till att lägga ström på C-låset...borde funka bättre om man lägger mer tid på det.

Kommer inte ihåg i huvet hur det är man gör men kanske nån annan som sitter inne med det.

Henrik.M
2007-10-23, 20:18
Kan det tänkas vara inställningen på larmet som spökar...finns nämligen olika tider man kan proga larmet till att lägga ström på C-låset...borde funka bättre om man lägger mer tid på det.

Kommer inte ihåg i huvet hur det är man gör men kanske nån annan som sitter inne med det.

Sidan 9 och neråt i denna anv.

http://cargard.defa.com/pdf/m_cg950s.pdf

Vakumstyrda lås har jag ska ha 6-sekunder låstid.

Funkar det ändå inte är det tecken på ett vakumläckage , så det är nästa tips att kolla upp & inte heller allt för ovanligt fel.

mejn
2007-10-23, 20:32
Ja det kan ju vara värt att prova.. men det funkade fint fram tills tidigare idag när jag haft av ena dörrsidan men jag vet inte om det beror på det eller om det bara är slumpen.
Kan det på nått vis ändra inställningar av att man har loss batterier?

mejn
2007-10-23, 21:08
Jag tror jag har hittat felet.
När man låser inifrån på förarsidan (haft av den dörrsidan också) "bottnar" låsknappen men det händer inget med c-låset. Trycker man till lite ytterligare så låser det men knappen kryper upp en millimeter när man släpper den. Så jag tror jag har fått något ivägen för låsmekaniken så c-låset inte orkar få ner knappen och då blir ju den olåst och då kör det på den istället.. Bara att göra om och göra rätt helt enkelt =)

Mini_me
2007-10-24, 06:29
TADA!...visst är det drygt när man själv är orsaken till probelemt..ingen att bli irreterad på =)