handdator

Visa fullständig version : Någon som har provat eller vet nåt om .....



VWR18
2007-10-21, 13:15
Dessa coilovers hitta dom på blocket verkar prisvärda om dom håller vad dom lovar????
http://www.blocket.se/vi/13392987.htm?ca=14_s

pekka kiiskilä
2007-10-21, 14:16
Jag vet en som har den modellen på sin bmw och det funkar bra på gatan men hur det är på bana vet jag inte.

VWR18
2007-10-21, 18:03
Utöver det angivna kittet vad väljer man, vill ha nått som funkar bra på bana till rätt pris ca 7-8000kr.
Väljer man ett coiloverkit i lägre prisskikt eller ett ordinärt kit med fjädrar och dämpare i det övre pris skiktet?

Tacksam för tips och tankar........

Modig
2007-10-21, 18:13
för 7-8000kr får man ett kit med kw coilovers om man beställer från tyskland!

pekka kiiskilä
2007-10-21, 18:18
Du ska välja coilovers för då kan du ju justera höjden på bilen samt byta fjädrar som är anpassade för just bana eller ta ett kitt som är för bana för det är inte så skakigt som man kan tro= Jag kör med rena banfjädrar på min bil utan problem.

Vad jag förstod av texten så kan man välja fjädrar själv och det är ju inte fel och dämparna har juster möjlighet i retur tror jag som är utmärkt för banåka för om man ska ställa både tryck och retur själv så behöver man hjälp av en chassi sättare.

VWR18
2007-10-21, 18:54
Du ska välja coilovers för då kan du ju justera höjden på bilen samt byta fjädrar som är anpassade för just bana eller ta ett kitt som är för bana för det är inte så skakigt som man kan tro= Jag kör med rena banfjädrar på min bil utan problem.

Vad jag förstod av texten så kan man välja fjädrar själv och det är ju inte fel och dämparna har juster möjlighet i retur tror jag som är utmärkt för banåka för om man ska ställa både tryck och retur själv så behöver man hjälp av en chassi sättare.

Camber vinkeln gick också att justera!!!
Kanske är nått att satsa på ändå?

razer
2007-10-21, 19:32
Camber går att justera med originalben också. Men om justeringen sitter i topplagringarna kan man få mer camber.