handdator

Visa fullständig version : vad gör ni?



jooeell
2007-10-19, 16:39
hehe kollade lite i dennna tråden och kom fram till att jag är precis lika dan...

http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=3450979

jag brukar klappa min godnatt varje gång jag åker till jobbet om kvällarna hehe =P

Modig
2007-10-19, 19:16
jag brukar gå ut och sätta mig i bilen och gasa lite :D

Mini_me
2007-10-19, 19:22
Jag åker en omväg hem ibland=)

Lillen
2007-10-19, 21:08
Åker alltid en sväng extra.
Tjejen undrar ALLTID varför det tar sån tid hem =)

Vänder mig ALLTID om för att kolla bilen innan jag går in , kollar ALLTID genom varje fönster när ja går upp i trappuppgången för att se på min fina bil.

Kör gärna en roligare väg en den kortast om ja har chansen.
Kör då gärna idealspår och som på räserbanan , kollar linjerna =)

Ligger och drömmer fram nya ideér innan man skall somna.
Tjejen undrar vad man tänker på och det är nästan alltid bilen =)
Hon hade nog väntat sig tankar om henne.......ibland luras man å säger det istället =)

Mmmm att hon ens står ut undrar man ju haha.
Och dessutom har hon börjat ta efter mina tix.
Kolla bilen , prata bilen , köra bilen och så vidare =)

VWGolIV
2007-10-19, 21:15
Brukar säga till bilen att startar du inte imorgon så blir det skroten nästa.

Än så länge har min bil alltid startat, även vintern.

pekka kiiskilä
2007-10-19, 21:21
Lillen så du har fått din sambo till att vli vw tok med hehe själv så åkte jag ju på o bygga en bubbla till min och nu har vw nr 6 kommit hem så det blir en lång vinter i garaget kan jag tro för när en e färdig så ska ju nästa påbörjas.

det med prata med sin bil mm har jag nog alltid gjort för äldre bilar har personlighet så dom mår lite bättre när man myser med dom lite.

zchnygg
2007-10-19, 21:34
i yngre dagar hade min sambo kort på mig på nattduksbordet.. jag hade kort på min bil.. sen blev jag singel oxå..

numera håller jag en mildare form av bilnojja.. (längtar til första sommaren med cabben så jag kan ställa av leonén...)

Basti
2007-10-19, 21:51
Tjejen undrar vad man tänker på och det är nästan alltid bilen =)
Hon hade nog väntat sig tankar om henne.......ibland luras man å säger det istället =)




Klockren:)


Själv säger jag inget, han vet vad som gäller, fullgas:)

Henrik.M
2007-10-19, 22:36
numera håller jag en mildare form av bilnojja..

Måste tyvärr hålla med där.
Inget är sig likt sen jag sålde Mk1:an.
Inget som racklar , inget att svära åt.....ingen spänning när man vrider på startnyckeln.

Saknar den. =/
Jag vet att jag tjatat om det i 6 månader ang min kära mk1:a , men jag har insett att man saknar inte det man har föränn man inte har det.
Stylad Mk2:a med sportstolar och hårt chassie känns för ungdomlig för min smak..... tidiga Mk1:an med små bakljus , kromade fångare och platta speglar är tidlös......mer behöver inte skrivas.

Ska ha en ny Mk1:a (75-78) när GTI:n är skeppad och familje bil inhandlad.

Tills dess ligger man lågt. (Har planer som maler i skallen och skall förverkligas tids nog , bara rätt bil dyker upp).

sgt_nelson
2007-10-21, 01:50
Parkerar alltid bilen precis utanför fönstren så jag kan se den hela tiden.. tjejen tycker man är galen när man sitter o myser o kollar på film o kikar ut genom fönstret var annan minut för att se på Lupon...

onk
2007-10-21, 02:03
Känner igen det där med att ligga och tänka ut förbättringar innan man somnar.
Vissa kvällar går det överstyr, då tar det flera timmar för man bara ligger och drömmer:)
Sjukt ju...

Den bästa känslan för en bil jag haft var i våras, nytvättad, vaxad aslåg golf med snorfeta BBS splittisar..
Galet va jag tyckte den va fet.

Hade ju drömt om det sen man började dona med golfar, en dag ska man ha en aslåg mkIIa med breda hjul, och nu hade man det. Galet.

Var nästan tvungen att stanna och kolla på den varje morgon när jag kom ut, och på jobbet så försökte man smita ut för att kika på den litegrann:)
Faan va bisarrt eg:)

Tyvärr vart ju inte den känslan så långvarig, och jag tror den blir svår att finna igen.
Men det var fint så länge det varade.

Många har ju svårt att förstå att man har golf/gammal vw som "entusiastbil" eller vad man ska säga, jag är iaf väldigt entusiastisk över mina gamla vw´s, och vad ska man svara..

En del folk har det i sig, en del har det inte:)

ivah
2007-10-21, 03:39
Jaa, min golf får då veta hur fullgas smakar i alla fall :D
Dock har ju polisen lite för mycket synpunkter på min körning nuförtiden, så jag har börjar lugna ner mig lite. Tänker lite mer var jag drar på.
Sist åkte jag så fort att dom inte kunde mäta up min hastighet, men det var en mycket snäll polis så jag kom undan. Men då insåg jag att körkortet är värt så mycket mer !
Ska meddella att jag var lagomt skitnödig då faktiskt.
Dialogen var typ såhär:

P- Blås, och ta fram körkortet.
J- Okej.
P- Är du rädd om körkortet?!
J- Klart jag är...
P- Varför åker du så fort då? Vi fick åka en bra bit över 140 för att komma ikapp dig!
J- Oj då, inte åkte jag väl så fort heller.
P- *tyst en kort stund* Jag vill inte se den här bilen i dom här hastigheterna någe mer nu, är det uppfattat?!
J- Jaaa, det är ganska tydligt..
P- Bra, hoppas vi inte ses på ett tag, God kväll !

Roffe
2007-10-21, 17:51
Jaa, min golf får då veta hur fullgas smakar i alla fall :D
Dock har ju polisen lite för mycket synpunkter på min körning nuförtiden, så jag har börjar lugna ner mig lite. Tänker lite mer var jag drar på.
Sist åkte jag så fort att dom inte kunde mäta up min hastighet, men det var en mycket snäll polis så jag kom undan. Men då insåg jag att körkortet är värt så mycket mer !
Ska meddella att jag var lagomt skitnödig då faktiskt.
Dialogen var typ såhär:

P- Blås, och ta fram körkortet.
J- Okej.
P- Är du rädd om körkortet?!
J- Klart jag är...
P- Varför åker du så fort då? Vi fick åka en bra bit över 140 för att komma ikapp dig!
J- Oj då, inte åkte jag väl så fort heller.
P- *tyst en kort stund* Jag vill inte se den här bilen i dom här hastigheterna någe mer nu, är det uppfattat?!
J- Jaaa, det är ganska tydligt..
P- Bra, hoppas vi inte ses på ett tag, God kväll !

haha ibland har man tur =)

instämmer med vad de flesta här har skrivit ibland ligger man o pressar i kurvorna och ibland känner man bara för att glida sakta på landsvägarna och njuta..

adis
2007-10-21, 17:55
Jag tar alltid omvägen hem. En annan sak jag brukar göra är att glömma handla mjölk, och måste åka tillbaka till affären varje gång.

squid
2007-10-21, 18:07
omväg hem eller att man helt plötsligt kommer på att "ja just ja,de var ju nått ja glömt göra" osså far man flera kilometer till :)

och då man kommer hem så låter man bilen få varva ur sej några ggr innan man stänger av hon.. sen dagen efter så tittar man nöjt på hon och ser att hon är lika vacker som dagen innan om inte vackrare :P

ivah
2007-10-21, 19:03
haha ibland har man tur =)

instämmer med vad de flesta här har skrivit ibland ligger man o pressar i kurvorna och ibland känner man bara för att glida sakta på landsvägarna och njuta..

Haha, nog hade jag tur alltid !
Blev helt klart en erfarenhet rikare också.

DennisV6
2007-10-22, 01:14
Givetvis tar jag alltid omvägar på vägen hem. Många gånger går jag upp tidigare för att ta den ”långa” vägen till jobbet. På kvällarna när abstinensen tar övertag tar jag en sväng och njuter av R32: ans sköna mullrande på 6: e växeln, sen sover man som ett barn…

Dagen utan att köra Golfen existerar inte :)

Det är vad jag gör!

Aero++
2007-10-24, 16:19
Klockren:)


Själv säger jag inget, han vet vad som gäller, fullgas:)''

Håller med dig gullet !

Kram

Mvh Aero++

JoeSchmoe
2007-10-27, 03:54
häromdan gick jag ut, kallt o jävligt.. kl 05:25, minst 3 minus!..

Samåker med en arbetskamrat så älsklingen inte behöver
starta i sådana ilskna förhållanden.. såhär strax innan (om inte försent)
avställning..

då han ännu inte anlänt, hinner jag precis smyga förbi min bil,
o med en kärleksfull varm hand smälta
en bit av den bistra oktoberfrost som omsluter henne..

åh vi vet bägge vad det är.. kärlek!

zchnygg
2007-10-27, 13:44
häromdan gick jag ut, kallt o jävligt.. kl 05:25, minst 3 minus!..

Samåker med en arbetskamrat så älsklingen inte behöver
starta i sådana ilskna förhållanden.. såhär strax innan (om inte försent)
avställning..

då han ännu inte anlänt, hinner jag precis smyga förbi min bil,
o med en kärleksfull varm hand smälta
en bit av den bistra oktoberfrost som omsluter henne..

åh vi vet bägge vad det är.. kärlek!


haha.. vet inte hur jag skall tolka detta men lite rart lät det faktiskt..
och varför slita på den fina tyska´n när man kan snålåka japs =)

Roffe
2007-10-27, 13:55
till alla er med flickvänner och fruar! hur fasen får ni allt och lira ihop ;)

jooeell
2007-10-29, 16:19
prioriteringar hehe nu bor jag ju inte ihop med min flcikvänn än vilket underlättar endel hehe sen jobbar jag natt o hon som vanligt folk gör hehe

pekka kiiskilä
2007-10-29, 16:45
Jag har turen som har en vw tokig sambo så det är okej att jag är i garaget en del samt att mitt garage är ca 10m från dörren.

Lillen
2007-10-29, 16:50
till alla er med flickvänner och fruar! hur fasen får ni allt och lira ihop ;)

VM i kompromiss =)
Man ser till att hon är nöjd hela tiden.
Då har man bra läge att få sitt till bilen.
Sedan kan man ju få med henne i den ändlösa spiralen av gamla bilar med.
Bara att få henne lika intresserad och sjuk som en själv.

Hon har sedan jag träffade henne varit med på Bug Run varje år.
Planen är redan att vi skall dit igen då lite lugnare MED ny liten passagerare.

Jag ser inget problem med detta.
Hon till och med komenterar bilars utseende och fälgar helt oprovocerat.
Ibland gapar hon och skriker över folks konstiga smak vad gäller styling.
Hon hatar vår nya bil och bara VILL HA den gamla GTi:n tillbaka.
Finns ingen bil som den Svarta 16V jag hade tidigare tycker hon.

Kostnadsmässigt har ja det ganska lätt att motivera.
JAG massa gamla bilar.
HON har häst.

Det går liksom jämt ut =)

Herr Apa
2007-10-30, 20:53
HON har häst.

Det går liksom jämt ut =)

HAHAHA...

Samma här!
Hästar är hennes passion och hon (min flicka dvs) har bara häst i huvet. Så hon tycker bara att det är kul att jag har nåt att ockupera mitt huvud med!

/apa

Roffe
2007-10-30, 21:13
så det är bara till att se till att de med har en sysselsättning haha mkt tänkvärt =)

Lillen
2007-10-30, 21:25
HAHAHA...

Samma här!
Hästar är hennes passion och hon (min flicka dvs) har bara häst i huvet. Så hon tycker bara att det är kul att jag har nåt att ockupera mitt huvud med!

/apa

Något åt det hållet ja =)

tjipp
2007-10-30, 22:36
Eller så säger man som det är frå början! Så blir det inga "överraskningar" när man häckar i garaget, köper den 17bilen eller åker på "träff"
Bara att gilla läget heltenkelt!

Lillen
2007-10-30, 22:42
Eller så säger man som det är frå början! Så blir det inga "överraskningar" när man häckar i garaget, köper den 17bilen eller åker på "träff"
Bara att gilla läget heltenkelt!

Det gjorde jag åxå redan från första dagen.
Fungerade skitbra!