handdator

Visa fullständig version : Byta lyktor fram, bagagebelysning passat



Niklas81
2007-10-16, 23:36
Har köpt en Passat 1.8 -97. Men den har riktigt kass ljus på halvljuset, går det byta till -01 strålkastare fram?

Har inget fungerande lyse i bagaget, lampan är hel, men med mätare så ser jag att ingen ström kommer i utaget, kollat säkringar, andra tips? Vart sitter eventuell strömbrytare?

golf666
2007-10-17, 00:29
Hej!!

Nej 01:ans framlyktor passar INTE!
Totalt annorlunda hela fronten om du kollar så ser du att motorhuv, stötfångare fram, skärmar lysen, frontplåt eller ja hela frontpartiet är helt annorlunda!,
montera istället 2 eller 3 extraljus eller en liten smidig ljusramp!

Har du mer passat frågor kolla in på vwpc.se istället!
Svenska passat klubben!!

Henrik.M
2007-10-17, 00:30
Har köpt en Passat 1.8 -97. Men den har riktigt kass ljus på halvljuset, går det byta till -01 strålkastare fram?

Nej inte om du vill ha orginalstyrålkastare , skiljer en hel del på framskärmarna & huv på gamla och nya fronten.
En kollega till mig köpte en krockad 99:a och fick för sig att bygga om fronten till en 01:a. (Plåtslagare hos oss)
Dock så sket det sig med lyctorna pga framskärmarna och andra infästningar till dessa. (Har för mig han beställde hem skärmar/huv från 01-> men fick ej infästningarna att passa på skärmarna.).

Dock finns det eftermarkans lycktor som liknar den med facelift.....och med lika kasst ljusflöde.

Xenonkonvertera istället om du ska ha bätte lyse.


Har inget fungerande lyse i bagaget, lampan är hel, men med mätare så ser jag att ingen ström kommer i utaget, kollat säkringar, andra tips? Vart sitter eventuell strömbrytare

Inbyggt i låskistan , den bryter dock på jordsidan.

Henrik.M
2007-10-17, 00:32
Någon hann före. =)

golf666
2007-10-17, 00:55
Någon hann före. =)

hehe ;)

pa_forsgren
2007-10-17, 15:59
Har inget fungerande lyse i bagaget, lampan är hel, men med mätare så ser jag att ingen ström kommer i utaget, kollat säkringar, andra tips? Vart sitter eventuell strömbrytare?

Felet sitter sannolikt i låset i bakluckan. Microbrytaren som inte fungerar.
Skroten har fungerande för 125:- exkl frakt.

/Pär

Niklas81
2007-10-17, 20:04
Tackar för alla tips och länk!