handdator

Visa fullständig version : Passar extractor från mkII på MKIII



Dulliman
2007-10-15, 22:38
Vet någon om ett extractorrör passandes en KR/PL MKII passar på en ABF MKIII. Vore underbart om någon satt med den informationen och ville dela med sig.

/Johan

Joda
2007-10-15, 23:08
Kör du massimport av extraktorrör eller? ehhe..

Jag skulle också vilja veta detta!! På hemsidorna (de jag kollat) så gör de ju ingen skillnad på årsmodellerna på Passat. Höga blocket kom väl -92-93 någon gång!

För min del så tror jag att det kommer att lösa sig. Man får väl bygga om något motor fäste annars! Man behöver väl ha hårdare ändå när det börjar bli lite effekt och hårdare tag. Det går kanske att fila upp hålen i motorfästet på passagerarsidan. Alltså de fyra hålen som sitter mot mototblocket?

Extraktorröret (mitt i alla fall) Är ju "ledat" längre ner också.

/Johan

Lillen
2007-10-16, 14:00
Vet någon om ett extractorrör passandes en KR/PL MKII passar på en ABF MKIII. Vore underbart om någon satt med den informationen och ville dela med sig.

/Johan

Vad JAG förstått så passar det inte.
Har ej testat själv bara hört mig för.

Eller jo passar mot motorn gör det.
Men de röret från KR/PL är för kort i höjdledd.
Det blir alltså så att det tar i mot torpedvägg/golv om man kör ABF.

En parantes är dock att mitt extraktor till min KR tar i framvagnsbalken.
Det är väl iofs av ett lite mindre(okänt) märke.

Dulliman
2007-10-16, 20:07
Javisst Johan, jag har driv vis med rör liggande. Nej jag får allt börja jaga ett men det är lättare att få tag i till MKII än IIIan. Du kanske har ett till salu som är blått och fint ;) Jag får väl i värsta fall kapa ett och tigsvetsa dit en förlängning.

/Johan

Gullideckel
2007-10-16, 20:25
Jag har ingen praktisk erfarenhet har bara sett massa annonser som tyder på att de ska passa...men kan ju skilja mellan olika motorer och olika tillverkare av Extractorrör osv. som Lillen skriver:


T ex:

http://cgi.ebay.de/Faecherkruemmer-Golf-3-oder-2-Supersprint_W0QQitemZ270175861879QQihZ017QQcategor yZ73658QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Lillen
2007-10-16, 21:03
Precis.
Verkar ju bero på hur de ser ut.....
Mitt är då inte den smartaste konstruktionen =)
Man skulle LÄTT kunna tjäna 5cm i höjdledd på mitt rör med rätt bygge.

Ulf
2007-10-18, 20:46
Johan,
Vi flyttade över extraktorn från 2:an till 3:an på rallybilen utan problem. Det var i och för sig 2E block (höga) i båda fallen.
Å andra sidan hade vi samma rör när vi bytte från 1,8 till 2.0 i 2:an, så det borde passa.

Vi har köpt ett till ABF från Supersprint till den nya bilen och det verkar på beställningsnumret som det är samma till både 2:an och 3:an

Hälsn Ulf

Lillen
2007-10-18, 21:19
Johan,
Vi flyttade över extraktorn från 2:an till 3:an på rallybilen utan problem. Det var i och för sig 2E block (höga) i båda fallen.
Å andra sidan hade vi samma rör när vi bytte från 1,8 till 2.0 i 2:an, så det borde passa.

Vi har köpt ett till ABF från Supersprint till den nya bilen och det verkar på beställningsnumret som det är samma till både 2:an och 3:an

Hälsn Ulf

Fasen va bra.

Dulliman
2007-10-18, 22:45
Kanonbra, tack Ulf. Har ett till MKII på gång nämligen.

/Johan

Lillen
2007-10-19, 10:26
Kanonbra, tack Ulf. Har ett till MKII på gång nämligen.

/Johan

Va ut och mätte.
Mitt skulle INTE passa bra med högre block.
Men det är ju inte så bra på lågblocket heller =)
Borde väl vara bättre passform med ett dyrt märke?