handdator

Visa fullständig version : VAG:s service.



DennisV6
2007-10-13, 20:39
Man har ju läst här och där om att VAG har haft dålig service.

Fick en punka i veckan, åkte in till VAG och det blev fixat gratis. Helt ok service :-)

Mini_me
2007-10-13, 20:49
Precis vad jag brukar säga=) Vi rockar!

Marcus
2007-10-13, 21:19
Härligt :)

Särkelä
2007-10-13, 23:22
Precis vad jag brukar säga=) Vi rockar!

Precis =)

Henrik.M
2007-10-13, 23:24
Trevligt med någon som är positivt inställd. =)

Megapolaren
2007-10-14, 01:13
Min förra Jetta var en ganska rostig historia.
I samband med en längre vistelse i Österrike uppkom ett hål i avgasröret. Vad gör man, vem löser sånt på landbygden i alperna?
Jag åkte till den lokala VAG återförsäljaren, 30 minuter senare var avgasröret redigt igensvetsat GRATIS. Mycket tacksamt för en fattig student!

Joda
2007-10-14, 01:22
ovanlig tråd detta.. Att Volkswagenverkstäderna gör något bra/rätt.. hehe..

Det verkar hänt ett par gånger i alla fall!

/Johan

magnusT
2007-10-14, 10:30
Jo det är ju annars bara klagomål man får höra. Men jag har aldrig haft några problem med min lokala vag verkstad.

Mawe
2007-10-14, 10:31
ovanlig tråd detta.. Att Volkswagenverkstäderna gör något bra/rätt.. hehe..

Det verkar hänt ett par gånger i alla fall!

/Johan

En släkting till mig fick hela sin motor utbytt för att ett tändstift hade gått sönder. Bilen var 10 år gammal, men servad och köpt på samma verkstad. Fick endast betala materialet för kamremmen till den nya motorn.. De kallar jag bra service... var dock inte VAG...

Joda
2007-10-14, 10:37
En släkting till mig fick hela sin motor utbytt för att ett tändstift hade gått sönder. Bilen var 10 år gammal, men servad och köpt på samma verkstad. Fick endast betala materialet för kamremmen till den nya motorn.. De kallar jag bra service... var dock inte VAG...

Låter snällt..

men,, Om ett tändstift gått sönder och delar trillat ner i förbränningsrummet så kan det vara så att verkstaden nyttjar sin försäkring. Eller om de tar det med tändstiftstillverkaren/bildelsåterförsäljaren. Givetvis så är dessa försäkringar ofördelaktiga. De får kanske inte betalt för atbetstid etc. så visst var det snällt.

/Johan

Cullberg
2007-10-14, 17:12
Själv har jag gått och väntat på att få min bil klar i te veckor nu på dinbil i Helsingborg... inte roligt alls! lite luddigt vad det är som tar sådan tid! hoppas det löser sig på måndag

Mini_me
2007-10-14, 17:43
Själv har jag gått och väntat på att få min bil klar i te veckor nu på dinbil i Helsingborg... inte roligt alls! lite luddigt vad det är som tar sådan tid! hoppas det löser sig på måndag

Hey! F***A inte upp den enda posetiva tråden om VAG nu...please!

Cullberg
2007-10-15, 18:16
Hey! F***A inte upp den enda posetiva tråden om VAG nu...please!

Får väl hoppas att dom tar sån tid på sig för att det skall bli så bra som möjligt! *uhum*

TdiR
2007-10-15, 18:35
Det är inte lätt

Mini_me
2007-10-15, 19:36
Får väl hoppas att dom tar sån tid på sig för att det skall bli så bra som möjligt! *uhum*


Ska tilläggas att jag skrev det där med glimten i ögat=)

Fredrick
2007-10-15, 20:17
Varför är alla VW verkstäder dåliga?

Det måste du skilja mellan verkstäderna ifrån stad till stad, för dom har väl inte samma personal över hela landet och jag kan ej heller se att de har en policy att endast anställa dåliga, slarvliga, okunniga medarbetare.

Mawe
2007-10-15, 22:44
Min egen erfarenhet med en VW verkstad var när jag lämnade in min bil för att den inte hade någon tomgång.. Dom lagade min tomgångsmotor istället för att säga "Du måste köpa en ny tomgångsmotor för 3 lök". Tyckte jag var shysst.. kanske inte mer än rätt.. men jag var nöjd iaf :)

TdiR
2007-10-15, 23:16
frågan är om det är dåliga verkstäder elle gnälliga kunde

pekka kiiskilä
2007-10-15, 23:17
Jag behövde inte betala något för komponentkontrollen på min busbil på den lokala vw verkstaden samt att vissa saker har jag fått gratis.
Jag har även fått min bror o köpa en ny passat där samt att han servar den där med bra service.

nacud
2007-10-15, 23:43
Min tjejs bil fick problem med sin golf från 00-. airbag-lampan lös hela tiden! trots att bilen va mixrad och importerad från tyskland(japp vi blev blåsta på milen) så bytte dom ut krockkudden helt gratis!

dåliga va ju när jag lämnade in min på service! Hade spolarvätska ända upp till locket :). När jag skulle betala så blev jag debiterat 60kr för en liter spolarvätska.....lol! Gick tillbaka o frågade hur dom lyckades o trycka i 1 liter???? Fick pengarna tillbaka. 60kr är ingenting. Men att bli spottat rakt i nyllet på sån sätt....nä tack


Generellt sett så e d inte så farlig med vag.......än så länge! Mkt värre hos volvo....tro mig!!!!

Fredrix
2007-10-16, 16:14
Generellt sett så e d inte så farlig med vag.......än så länge! Mkt värre hos volvo....tro mig!!!!

Allt hänger på vad det är för folk man har med att göra.
Med dålig inställning till sitt arbete så blir det mesta kass, inget som har med märket av verkstad att göra....

Cullberg
2007-10-16, 17:17
Ska tilläggas att jag skrev det där med glimten i ögat=)

Ja det förstod jag =P

outlaw
2007-10-17, 20:54
Precis vad jag brukar säga=) Vi rockar!

Kan bara hålla med

polomannen
2007-10-17, 23:46
Efter 17 år på VAG så fick jag nog.
Nog att man drog in pengar åt dårarna men man fick alldrig ta en del av kakan.
Däremot att cheferna ska på konfrans till Dubai där finns det pengar att utnyttja.

POLO RTS
GOLF GTI SPECIALL
GOLF VR6-ZR

Särkelä
2007-10-18, 13:53
Efter 17 år på VAG så fick jag nog.
Nog att man drog in pengar åt dårarna men man fick alldrig ta en del av kakan.
Däremot att cheferna ska på konfrans till Dubai där finns det pengar att utnyttja.

Där kan jag hålla me!!

Mini_me
2007-10-18, 14:12
Appappapa...nu tycker jag att det lutar åt myteri här..vill man gnälla får man skapa egen tråd..här är det bara ros=)

outlaw
2007-10-18, 16:06
Efter 17 år på VAG så fick jag nog.
Nog att man drog in pengar åt dårarna men man fick alldrig ta en del av kakan.
Däremot att cheferna ska på konfrans till Dubai där finns det pengar att utnyttja.

POLO RTS
GOLF GTI SPECIALL
GOLF VR6-ZR

Håller åxå med för jävligt av dom

Fredrick
2007-10-18, 16:52
Efter 17 år på VAG så fick jag nog.
Nog att man drog in pengar åt dårarna men man fick alldrig ta en del av kakan.
Däremot att cheferna ska på konfrans till Dubai där finns det pengar att utnyttja.

POLO RTS
GOLF GTI SPECIALL
GOLF VR6-ZR


Så du jobbade i 17 år utan lön?
Snacka om PUCKO.... ;)