handdator

Visa fullständig version : AKUT hjälp med Defa 500 larm.



Herr Apa
2007-10-11, 01:02
Hej.

Larmade och låste bilen. Nu går det inte att larma av! Dessutom har larmet en startspärr, så jag kommer ingenstans...
Har pratat med en ÅF för Defa. Han sa att det antagligen är fjärrkontrollen som är trasig.
Har bytt batteri utan framgång.
Har inte PIN kod, så jag behöver åka in med huvudenheten och köpa en ny fjärrkontroll och samtidigt koda den.
Nu till det stora dilemmat, kan jag, och i så fall hur, koppla förbi larmet/startspärren?
Förstår ju att detta är/blir ett tips till biltjuv, så ett privat meddelande kanske vore det bästa...
Jag behöver verkligen min bil!

Tack på förhand.

Apa

Henrik.M
2007-10-11, 19:08
Du har PM.

Herr Apa
2007-10-12, 11:31
Tänkte följa upp min tråd.

Ringde KG Knutsons tekniska support. Fick svaret att jag skulle faxa in körkort, registreringsbevis samt ange larmets serienummer.
Då jag inte har tillgång till fax, (vem har det 2007?) frågade jag om jag kunde scanna eller fota och maila det till dem.
Så jag gjorde det.

Cirka 4 timmar senare fick jag ett mail med min nödkod!

Snacka om bra support! Ett 12år gammalt larm. Säg det företag som ger support på sina produkter efter så lång tid!?

Nu behöver jag bara köpa en ny fjärrkontroll och koda den....
Har sett att en site ville ha 450-500kr för att ta fram denna kod!
Nu har jag iofs inte fått någon faktura än, men tror inte att jag får någon heller.
Det bästa av allt är att jag kan köra min bil.

Tack för tipset Henrik.

/Apansson

Henrik.M
2007-10-12, 18:15
Ringde KG Knutsons tekniska support. Fick svaret att jag skulle faxa in körkort, registreringsbevis samt ange larmets serienummer.
Då jag inte har tillgång till fax, (vem har det 2007?) frågade jag om jag kunde scanna eller fota och maila det till dem.
Så jag gjorde det.

Cirka 4 timmar senare fick jag ett mail med min nödkod!

Snacka om bra support! Ett 12år gammalt larm. Säg det företag som ger support på sina produkter efter så lång tid!?


Har haft med deras support att göra i 10-års tid och jag håller med att det är en av sveriges bästa supporter.
Trevlig och kunnig personal som gör sitt yttersta för att försöka lösa problem som man ringer in om.



Har sett att en site ville ha 450-500kr för att ta fram denna kod!

Kg:s är gratis.