handdator

Visa fullständig version : Kylfläkt går hela tiden, Golf 2 -91 me AC



Boije
2007-10-11, 01:17
När jag slår på tändningen på bilen startar kylfläkten på engång, den går på lågfart, detta gör att det inte blir någon vidar evärme i bilen vid körning nu när det börjar bli kallt, har just köp på mig bilen så jag vet inte om det är något som varit innan.

Vad kan jag göra åt detta? Fläkten ska väl inte behöva gå hela tiden.

Golf Cl -91 med AC

jooeell
2007-10-11, 02:04
byta värmekontakten som är till fläkten vet inte riktigt vart de sitter på mk2 men någonstans i anslutning till vattnet hehe om jag inte missminner mig så sitter det några kontakter på någon slang mot toppen?! kan ju vara någon av dem

razer
2007-10-11, 07:19
Fläkten går om man har det övre reglaget (var luften ska komma) på vindrutan eller om man har ACn på.

Boije
2007-10-11, 13:25
Fläkten går om man har det övre reglaget (var luften ska komma) på vindrutan eller om man har ACn på.

Som på vilken annan vag bil som helst allstå.
Tänkte aldrig så långt. Tackar ska undersökas. :D

EDIT: Helt riktigt så stannar fläkten när jag drar reklaget från blås på framrutan.

Tackar och bockar.

razer
2007-10-11, 17:58
Var så god! :)

Golf-Vicke
2007-10-11, 20:21
Har exakt samma problem med min GOLF -90, här går fläkten hela tiden om man inte ändrar på reglagen inne i bilen, men fläkten går alldrig av sig själv utan vill man att den skall gå så måste man ställa detta själv inne i bilen, ganska jobbigt.