handdator

Visa fullständig version : Bränsletryck MK3 1,8i? ..Problem



Foojken GTI
2007-10-10, 23:34
Någon som vet vad det ska vara för bränsletryck i Golf3 -92 1,8i?

Som sagt, har lite problem med en golf3a. Den vill inte gå riktigt bra. Symtomen när den går på tomgång är att den missar lite. När man kör med den känns den allmänt trött samt rycker lite ibland när man accelrerar men när man är uppe i fart och håller jämn gas är det inga promlem då går den fint. Har bytt stift, lock, rotor, tändkablar, förgasarfot, hela insprutningsenheten,bränslefilter, luftfilter, lamdasond, tempgivare...men har fortfarande kvar samma problem. Misstänker att den går magert då tändstiften är väldigt rena.. typ vita. Ska kolla bränsletrycket också.

Någon som har något bra tips.

Nisse
2007-10-11, 10:41
Du har enkelinsprut förstår jag och då är ryckningar ett vanligt problem just på låga varv efter vad jag läst och så är det också på min. Jag kan berätta lite om mina erfarenheter, när jag köpte min gick den fint på tomgång men hackade när man ökade varvet lite vilket gjorde att den hackade i stadskörning, sedan konverterade jag bilen för etanol genom att höja trycket (jag monterade en extra BTR) och vips så gick den betydligt bättre, jag trodde det hade med ökat bränsletryck att göra men det visade sej att när jag tankar bara bensin så hackar den som förut trots samma bränsletryck, bäst går den på ren etanol. Jag har en misstanke om att det har någonting med kompenseringen från ECU'n att göra att den går bättre på etanol men grundproblemet vet jag inte. Mina tänstift var också lite ljusa så jag bytte till hårdare men det blev ingen skillnad. Bränsletrycket bör ligga på 0,8 - 1,2 bar, men efterssom du bytt insprutningsenheten och att BTR sitter i den så är nog bränsletrycket som det ska. Vill du veta mer om BTR, etanol mm. så kolla på http://etanol.nu/