handdator

Visa fullständig version : Var dra kabel till kupévärmare



PostVW
2007-10-09, 10:58
Kylan kommer och jag tänker montera kupévärmare i min Golf V. Någon som vet var man drar kabeln genom torpedväggen? Det ser ganska tätt ut?

pudas
2007-10-10, 00:13
Vad jag hört så måste man borra upp ett hål.Märkligt att man inte kan ha några pluggade blind-hål i torpeden som i b.l.a äldre Saabar !

PostVW
2007-11-02, 13:32
Har gjort ännu ett försök att hitta ett bra ställe att få kabeln genom torpedväggen men det verkar ovanligt knepigt. Frågade också Volkswagen om råd men dom bara hänvisar till sin egen verkstad (vill ju tjäna pengar naturligtvis).

Är det verkligen ingen som installerat värmare eller ngt annan och behövt ta sig igenom torpedväggen på en Golf 5-a?

Henrik.M
2007-11-02, 13:51
Öppna huven , lokalisera var AC slangarna löper efter torpedväggen på höger sida (passagerarsidan.)

Borra ett hål ovanför ac slagarna , borras från insidan , men är man osäker kan man ta något och slå ett litet hål utifrån och in.

Se kryper du under handsfacket , lossar filtklädseln som ligger mot torpeden , skär bort lite skumgummi och ser var du har markeingen du gjorde utifrån.
Där borrar du.

Jag beskriver det så så slipper jag vara orolig för att du punkterar ac-slagngarna med att borra direkt innifrån.

Tar ett par monteringar så är man mogen att borra direkt innifrån. =)

Men gör som jag beskrivit så ska dat gå bra.


Är det verkligen ingen som installerat värmare eller ngt annan och behövt ta sig igenom torpedväggen på en Golf 5-a?

Senast idag.

widget
2007-11-02, 13:56
Gå in på
http://www.defa.com
det står säkert nått vettigt där.





Öppna huven , lokalisera var AC slangarna löper efter torpedväggen på höger sida (passagerarsidan.)

Borra ett hål ovanför ac slagarna , borras från insidan , men är man osäker kan man ta något och slå ett litet hål utifrån och in.

Se kryper du under handsfacket , lossar filtklädseln som ligger mot torpeden , skär bort lite skumgummi och ser var du har markeingen du gjorde utifrån.
Där borrar du.

Jag beskriver det så så slipper jag vara orolig för att du punkterar ac-slagngarna med att borra direkt innifrån.

Tar ett par monteringar så är man mogen att borra direkt innifrån. =)

Men gör som jag beskrivit så ska dat gå bra.



Senast idag.

Henrik.M
2007-11-02, 14:31
Gå in på
http://www.defa.com
det står säkert nått vettigt där.

Står ingenting om hur man går in i kupen , bara hur man monterar värmarkroppen.

Fredrick
2007-11-02, 22:03
Det finns gott om plats att dra den igenom torpedväggen, intstallerade nyligen en på min MKV GTI.

Bakom batteriet finns det en gummi igenomföring som man gör ett hål i och sedan är det bara att dra igenom sladen innifrån och ut till motorrummet.

Hålet är stort, finns säkert plats för minst 5 calix kablar om man nu skulle vilja ha det. :)


Vad har du för e-post adress? jag har en instruktion ifrån VAG där dom beskriver hur man gör...