handdator

Visa fullständig version : Problem polo Gti -98



JN74
2007-10-07, 21:13
Tjena.

Tänkte höra om någon på detta forum kan hjälpa mig..

I somras byttes termostat & fördelare på min bil. Efter detta så har den knappt funkat alls.. (gjordes av auktoriserad vw verkstad)

När man startar den så funkar den fint tills den blir varm, då blir det värre...

Då har den knappt tomgång samt går lite ojämt o ryckigt.. Den funkar hyffsat om man håller den på lite varv men går varven ner mot 2000 så börjar den strula som satan..

Dom har nog snart testat allt och jag vet fan inte vad man ska göra med den..

Dom har bytt vacumslangar, tändkablar, tempgivare, kollat alla kablar mm.. Tror snart dom testat allt men dom hittar inte felet.. Har stått på verkstad sen i juli. Bytte även nåt motstånd som skulle ha med tomgången att göra men nit där oxå. Är väl snart bara boxen kvar att byta... Förstår ju att det är svårt att hitta såna fel som verkar vara nåt glapp eller så.. Inga felkoder när dom felsöker heller..

Bilen funkade perfekt innan jag lämnade in den på Din Bil i mölndal. Står ej där nu.. Dom sa att dom absolut inte hade påverkat detta när dom byte grejerna på bilen. Tjejen kör hem den trots att den knappt går att köra (jag vet, skulle aldrig tagit hem den men tjejen tänkte inte så långt)..


Någon som haft samma problem med sin Polo?? Är en Gti-98

Vill bara få den fixad så jag kan sälja den. Har skaffat större bil pga tillökning..


PLEASE!! HELP ME!!


/Jonas Gbg

JN74
2007-10-09, 18:24
Fan, ingen som haft samma problem..

Pratade med dom i går.. Har nog testat allt som går verkar det som så nu blir det väl till att leta efter en begagnad styrbox.. Det enda dom inte testat tror jag!! :(