handdator

Visa fullständig version : Oljenivå GTI V



Basti
2007-10-07, 17:39
Är det någon mer än mig som har problem med att oljenivålampan blinkar o piper ibland utan anledning?

Se bifogad bild: http://www.geting.se/viewimage.php?image=65349-DSC00311.JPG

VWGolIV
2007-10-07, 20:00
Nog borde det finnas en anledning till att den piper.

Har du olja så det räcker ?


När uppstår felet?

Basti
2007-10-07, 20:16
Nog borde det finnas en anledning till att den piper.

Har du olja så det räcker ?


När uppstår felet?

Som bekant drar tfsi:n en del olja, på VAG säger dem att oljan är så tunn att den "släpper igenom", vet många som klagar på oljeförbrukningen. Tidigare när den varnat har det stämmt bra, igår tog jag för givet att oljenivån var på den nedre delen av markeringen på stickan när larmet brukar komma, hade endast ett par deciliter av den hutlöst dyra oljan med mig, fyllde på o körde sen vidare, det larmade fortfarande, men jag hade endast stannat motorn o ej tagit ut nyckeln ur tändningslåset, trodde att larmet hängde kvar eftersom jag inte tagit ut nyckeln, var trött o hade endast en liten bit kvar hem.

Imorse tog jag bilen o den larmade igen, kollade nivån o då var det lagom fullt, tur att jag inte hade mer olja med mig kvällen innan, då hade jag slått på mer, eftersom larmet varit tillförlitligt tidigare. Gjorde några ärenden idag, då slutade larmet plöstligt för att återkomma senare igen.

canterbury
2009-02-07, 23:02
väcker liv i den här trå´n. Har det löst sig, och är det andra som har någon fundering över vad det kan vara? Hur tillförlitlig är givaren, eller det som mäter oljetrycket. Har inte satt det i samband med att den piper till vid något speciellt tillfälle. Kan hända närsom. Dock varnar den inte efter att jag stängt av bilen öppnat huven, stängt och sen startat bilen....? Sitter det något mekanism som antar att jag rättat till felet vid huven?

Basti
2009-02-08, 09:15
Sitter det något mekanism som antar att jag rättat till felet vid huven?


Kan nog stämma det där med huven, skiter numera i vilket för bilen är såld, dock den bästa bilen jag haft.