handdator

Visa fullständig version : Elektriska Spridare till Golf GTi MK1



AcKyL
2007-10-07, 14:22
Jag har gått i tankarna att göra om mitt bränslesystem något. Jag vill byta från det jag har idag, orginal, till elektriska spridare med fuelrail. Så jag kan ta bort orginal luftburken.

Exakt hur ska jag bära mig åt för att göra detta?
G60 spridare med fuelrail är ju ett alternativ vad jag förstått. Men hur kopplar jag in denna för att den ska fungera som den ska? Behöver jag någon annan typ av luftmängdmädare?

Obs, jag gör inte det här för att trimma bilen något utan Bara För Att. :) Har idag ganska dålig spridarbild och ska ändå byta spridare...

Tacksam för alla svar!

Mvh. Björn

ypzilon
2007-10-07, 18:56
Du behöver i så fall ett komplett bränslesystem med kabelhärva, styrdon och alla givare.
Bäst vore väl nästan att ta ifrån en mkIII 2.0, ganska lik motor som den du har.

Fast jag hade utan att tveka köpt fyra nya spridare och behållit luftburken.

znabb
2007-10-07, 20:48
Du behöver i så fall ett komplett bränslesystem med kabelhärva, styrdon och alla givare.
Bäst vore väl nästan att ta ifrån en mkIII 2.0, ganska lik motor som den du har.

Fast jag hade utan att tveka köpt fyra nya spridare och behållit luftburken.

det tråkiga är att nya spridare kostar ca 1000 kr st!

leta begagnade i gott skick...

Modig
2007-10-07, 20:53
Nej dem kostar inte 1000kr st!


köp dem på autodelar i göteborg! där kostar dem 360kr st!

dessutom orginal del

Quattro_mannen
2007-10-07, 21:01
Vilken reservdelsaffär som helst borde kunna fixa fram dom,går att beställa på
Bosch nummer 0 437 502 015.

Mvh Nicklas

Mini_me
2007-10-07, 21:33
Vilken reservdelsaffär som helst borde kunna fixa fram dom,går att beställa på
Bosch nummer 0 437 502 015.

Mvh Nicklas


Är detta bara själva spridaren som sitter i toppen eller pratar vi med stål omspunnen slang oxå?

Modig
2007-10-07, 22:36
endast själva spridaren

Quattro_mannen
2007-10-07, 22:37
Är detta bara själva spridaren som sitter i toppen eller pratar vi med stål omspunnen slang oxå?


Jepp,endast spridaren

ypzilon
2007-10-08, 10:26
Enl. meca så sitter 0 437 502 015 inte i GTi, till GTi:n ska det vara 0 437 502 023 och dessa finns tyvärr inte hos Autodelar. Kanske funkar 015 ändå, de sitter ju ändå i 2,2T med 50hk per cylinder...

Jonas
2007-10-08, 12:45
"Obs, jag gör inte det här för att trimma bilen något utan Bara För Att. :) Har idag ganska dålig spridarbild och ska ändå byta spridare..."




Gänga av spridarna och lägg dom i en glasburk med diesel ett dygn sen blåser du igenom dom med tryckluft.
Börja med motsatt riktning,Gjorde det själv fick därmed en bättre "spridarbild"

golf666
2007-10-08, 15:58
"Obs, jag gör inte det här för att trimma bilen något utan Bara För Att. :) Har idag ganska dålig spridarbild och ska ändå byta spridare..."

Gänga av spridarna och lägg dom i en glasburk med diesel ett dygn sen blåser du igenom dom med tryckluft.
Börja med motsatt riktning,Gjorde det själv fick därmed en bättre "spridarbild"

Ett annat alternativ är juh att tvätta dom i en såkallad ULTRALJUDS TVÄTT!
Då blir spridarna som nya och kommer flöda lika mkt...

znabb
2007-10-08, 17:28
Nej dem kostar inte 1000kr st!


köp dem på autodelar i göteborg! där kostar dem 360kr st!

dessutom orginal del

modig: 1000 kr st på DIN BIL för att vara tydlig.

GTI G60
2007-10-08, 17:36
E du händig??
Skaffa ett insug "köp eller bygg"
Köp ett programerbart sprut å mappa å lek själv....
Såå kul å du lär dig en hel del.
Se till att styra tändning oxå så har du genast skaffat en starkare bil "om du inte gör helt fel ;)"

Kostar ju en slant, men insprutet e ju Universal så d e ju bara tt plocka av å ha på nästa bil.....



Jag har gått i tankarna att göra om mitt bränslesystem något. Jag vill byta från det jag har idag, orginal, till elektriska spridare med fuelrail. Så jag kan ta bort orginal luftburken.

Exakt hur ska jag bära mig åt för att göra detta?
G60 spridare med fuelrail är ju ett alternativ vad jag förstått. Men hur kopplar jag in denna för att den ska fungera som den ska? Behöver jag någon annan typ av luftmängdmädare?

Obs, jag gör inte det här för att trimma bilen något utan Bara För Att. :) Har idag ganska dålig spridarbild och ska ändå byta spridare...

Tacksam för alla svar!

Mvh. Björn

Modig
2007-10-08, 18:26
att rengöra spridarna genom att köra med tryckluft är en dålig ide! pga att fjädern i spridaren går troligen av!

vet detta pga erfarenhet :D (gjort det själv)

mulle meck
2007-10-08, 18:31
Hej Modig.

Hur beter sig spridaren när fjädern är av?

Mulle meck

Modig
2007-10-08, 18:41
Dålig spridarbild om det kommer ngt över huvudtaget!

på vissa av mina kom det ganska OK och andra nästan ingenting.
de brukar även läcka och fungera ojämnt.

AcKyL
2007-10-08, 21:19
Ett annat alternativ är juh att tvätta dom i en såkallad ULTRALJUDS TVÄTT!
Då blir spridarna som nya och kommer flöda lika mkt...

Hmm... Vad är ultraljuds tvätt?? Ska jag typ stå o skrika i så höga toner att jag inte hör något själv? ;) *dålig humor*

Ok, det verkar ju minst sagt vara nå j*vulskt dyrt att byta allt till el spridare... men att rengöra mina nuvarande kanske vore en bra start.
Går det inte lika bra att köra med CRC Rengöringsspray för bromsar? Eller typ Quickleen?? Som sagt, vad är ultraljuds tvätt också?

B4VR695
2007-10-08, 22:42
Hmm... Vad är ultraljuds tvätt?? Ska jag typ stå o skrika i så höga toner att jag inte hör något själv? ;) *dålig humor*

Ok, det verkar ju minst sagt vara nå j*vulskt dyrt att byta allt till el spridare... men att rengöra mina nuvarande kanske vore en bra start.
Går det inte lika bra att köra med CRC Rengöringsspray för bromsar? Eller typ Quickleen?? Som sagt, vad är ultraljuds tvätt också?

Här är lite fakta.

http://www.kjell.com/kjellfakta/ultraljud

Finns i miniformat till ett humant pris finns på Kjell & Company.

http://www.kjell.com/content/templates/shop_menu.aspx?itemno=40490

/Håkan

Roffe
2007-10-08, 22:50
borde ju fungera =) eller?