handdator

Visa fullständig version : Köpa polo 2017



Sonny
2020-04-03, 07:42
Hej jag har aldrig haft en polo förut men har provkört en nu och den känns bra.
Men jag vet inte så mycket om den, Denna har jag funderat på är denna bra i pris.

https://www.blocket.se/annons/goteborg/volkswagen_polo_tsi_90/88976526

Tack på förhand

Megapolaren
2020-04-03, 09:21
Generellt är Polon en välbyggd bil och jag känner inte till några större eller mer allvarliga typfel på den modellen/motorn du tittat på.

2017 var väl sista året för den aktuella modellen, så barnsjukdomar eller liknande är ju inte aktuellt.

När det gäller priset brukar jag alltid kolla på bilpriser.se för att få ett humm om vad som är rimligt.

AndySwede
2020-04-03, 10:09
Det är en trevlig vagn men planerar du lägga mil på motorväg ska du överväga en Golf eller liknande från andra märken i VAG koncernen. Det låter rejält mycket i kupén. Körde en i 8 månader, sen gick det inte mer. Det är en utpräglad citybil.
Och som alltid - kolla historik. Denna modellen har ofta levt ett liv hos biluthyrare. Finns även med DSG och då är det ännu viktigare med historiken.

vfr
2020-04-03, 10:25
Vi hade en Polo -12 tidigare som tösen har nu. Det är en diesel så inte exakt samma motor, men i övrigt väldigt lika. Jag vet inte om jag håller med Andy helt om citybil. Vi körde en hel del till både Örebro och Stockholm utan att känna bilen som en begränsning. Då är vi iofs oftast bara två, men förutom det så tycker jag den var ok. Chassit på vår var ju av det komfortabla hållet och det ger en del svaj och rörlighet i körningen, så där kanske jag skulle vilja haft något lite hårdare, men då får man å andra sidan mer ljud och stötighet också.

Mycket hänger ju på den tänka användningen. Kanske inte en bil för att jämnt köra på långa tjänsteresor och liknande, men som liten familjebil tycker jag den är utmärkt, eller för den ensamstående som kör långt någon gångemellanåt.

Snål och trevlig motor, både dieseln och bensinaren.