handdator

Visa fullständig version : Höja min golf cab bak!!!



Dexter
2020-02-05, 21:26
Någon som vet hur man kan få en golf mk1 90 högre i bak??? Inge biltema kuddar vill jag ha i bak;)

GTI-nissen
2020-02-06, 06:41
Är det originalfjädrar?

Dexter
2020-02-06, 09:05
ja jag köpte nya för 3 är sedan

- - - Uppdaterad - - -

ja jag köpte nya för 3 år sedan för att en hade gått av

vfr
2020-02-06, 09:24
Har den blivit sådan gradvis eller blev det efter att du bytte fjädrar?

Bytte du alla fjädrar eller bara bak/fram? Jag tänkte om det kunde blivit fel modell så att fram blivit högra än det satt tidigare eller lägre bak än det satt tidigare. Men var det en sats med alla fyra så är det mindre sannolikt.

En annan tanke. Ibland är cab:ar tyngre bak än motsvarande sedan p.g.a vissa förstärkningar. Nu vet jag inte om det gäller just Golf 1, men isåfall kan det ju bli så om man sätter fjädrar från en standard Golf på en cab...

GTI-nissen
2020-02-06, 10:01
Och jag tänkte att fjädrarna säckat lite av ålder, men så var det ju inte då. Att en cab är tyngre än en vanlig och om man använt fjädrar till en vanlig och därmed blivit lägre bak låter som en sannolik orsak i mina öron.
Trots att jag inte gillar fullösningar så hade jag nog till att börja med stoppat dit gummimellanlägg...
Har du förresten monterat ihop grejerna rätt? Det går nog att sätta ihop "topplagringarna" i fel ordning och då kan höjden bli fel.

vfr
2020-02-06, 10:43
Sen är ju frågan hur hög den egentligen är nu. Vill man höja den bak eller sänka den fram för att få rätt stuk på den?

Det är egentligen det första frågan att reda ut. Annars kanske det hade varit en lagom sänkning bak som den är nu, och att man sänkte den lite fram också istället för att få den i jämvikt. Men det låter ju som att du redan bestämt att den ska upp där bak, så då är det kanske redan avgjort.

Du har ingen bild på hur det ser ut nu? Jag antar att du har den vinterförvarad, men kanske en bil från den gångna sommaren, men efter fjäderbytet...

Dexter
2020-02-06, 15:58
Ska kolla upp det....kan ju vara så att jag beställt fel

Dexter
2020-02-06, 16:02
Sen är ju frågan hur hög den egentligen är nu. Vill man höja den bak eller sänka den fram för att få rätt stuk på den?

Det är egentligen det första frågan att reda ut. Annars kanske det hade varit en lagom sänkning bak som den är nu, och att man sänkte den lite fram också istället för att få den i jämvikt. Men det låter ju som att du redan bestämt att den ska upp där bak, så då är det kanske redan avgjort.

Du har ingen bild på hur det ser ut nu? Jag antar att du har den vinterförvarad, men kanske en bil från den gångna sommaren, men efter fjäderbytet...

Vill ha den högre bak !!säckar ihop om man sitter 2 bak

- - - Uppdaterad - - -


Sen är ju frågan hur hög den egentligen är nu. Vill man höja den bak eller sänka den fram för att få rätt stuk på den?

Det är egentligen det första frågan att reda ut. Annars kanske det hade varit en lagom sänkning bak som den är nu, och att man sänkte den lite fram också istället för att få den i jämvikt. Men det låter ju som att du redan bestämt att den ska upp där bak, så då är det kanske redan avgjort.

Du har ingen bild på hur det ser ut nu? Jag antar att du har den vinterförvarad, men kanske en bil från den gångna sommaren, men efter fjäderbytet...
Ska leta på en bild

- - - Uppdaterad - - -


Och jag tänkte att fjädrarna säckat lite av ålder, men så var det ju inte då. Att en cab är tyngre än en vanlig och om man använt fjädrar till en vanlig och därmed blivit lägre bak låter som en sannolik orsak i mina öron.
Trots att jag inte gillar fullösningar så hade jag nog till att börja med stoppat dit gummimellanlägg...
Har du förresten monterat ihop grejerna rätt? Det går nog att sätta ihop "topplagringarna" i fel ordning och då kan höjden bli fel.

Ska kolla upp hur jag monterat ihop det.........

Dexter
2020-02-06, 16:11
11478
Sen är ju frågan hur hög den egentligen är nu. Vill man höja den bak eller sänka den fram för att få rätt stuk på den?

Det är egentligen det första frågan att reda ut. Annars kanske det hade varit en lagom sänkning bak som den är nu, och att man sänkte den lite fram också istället för att få den i jämvikt. Men det låter ju som att du redan bestämt att den ska upp där bak, så då är det kanske redan avgjort.

Du har ingen bild på hur det ser ut nu? Jag antar att du har den vinterförvarad, men kanske en bil från den gångna sommaren, men efter fjäderbytet...

- - - Uppdaterad - - -

11479
11478

BjornL
2020-02-06, 17:36
Oj, har du verkligen fått rätt fjädrar?

Dexter
2020-02-06, 19:35
Ska montera bort å kolla på dom.......vilka fjädrar bör man ha??har läst att det finns olika till samma bil???