handdator

Visa fullständig version : G-lader eller turbo?



DANLAR
2007-10-05, 23:22
Med risk för att bli riktigt idiotförklarad igen här i livet så ställer jag frågan. Håller på att totalrenovera en Golf G60 Rally. g-ladern är kass och har istortsett alla turbodelar liggandes på hyllan. Ska man satsa på turbo eller är det till att "förstöra" bilen?

Mvh Daniel Larsson

Joda
2007-10-06, 00:31
Med risk för att bli riktigt idiotförklarad igen här i livet så ställer jag frågan. Håller på att totalrenovera en Golf G60 Rally. g-ladern är kass och har istortsett alla turbodelar liggandes på hyllan. Ska man satsa på turbo eller är det till att "förstöra" bilen?

Mvh Daniel Larsson

Det finns ju ett komplett motorpaket till salu under "DELAR SÄLJES"

Annars så tycker jag att det är på gränsen till att förstöra kulturarvet när man bygger om en Rallye. Ska du göra det så förstör inga originaldelar. Lägg dem i väl uppmärkta kartonger. Då går det ju att återställa!

/JOhan

pekka kiiskilä
2007-10-06, 00:57
Jag håller allt med Johan om att du kan ju bygga om den till turbo men spara allt för att kunna bygga om till orginal för dom bilarna är ju rätt ovanliga men vackra med sina kantiga skärmar mm= En bil som kommer att bli samlar objekt.

DANLAR
2007-10-07, 17:12
Självklart kommer jag att ha ett "turbokit" och ett "kompressorkit" isåfall. Men jag kör nog på kompressorn så slipper man allt krångel som det säkert kommer att bli.

Mvh Daniel

Mini_me
2007-10-07, 21:28
Våga vara cool och kör både alá Lancia delta=)
Kom ihåg: Ingen minns en fegis=)