handdator

Visa fullständig version : Löda över chip? Golf gti



Talang
2020-01-07, 20:51
Som rubriken lyder, har en golf gti som idag är steg 1 bsr chippad, har dock köpt spridare turbo lmm osv i ett kitt tillsammans med en styrbox med programvara för den setupen. Dock har jagen annan styrbox, eller iaf olika kontakter ä, tänkte om någon har kollpåom det går att löda över chipet eller om de går åt skogen då eftersom de är olika oxar, som jag fattat de är de endå samma chip, alltså 44pins blabla i båda så borde ju iaf passa

Bifogar bild på båda boxarna

Någon som har koll?

Mvh snålove som inte vill betala 10k till för mappning

vfr
2020-01-07, 21:32
Kan du inte använda den boxen i din bil som den är då?

Om det är så stora skillnader på själva boxen att det inte går, så kommer nog inte det programmet att funka i din box heller. Förutsatt att man nu skulle lyckas flytta över något så att det ändå är samma typ av chip etc. Dessutom är det inte ovanligt att dom är kodade till den bil dom hör till.

Talang
2020-01-07, 21:49
grejen är att de är olika kontakter till boxarna, men tänker att själva chippet med mappet går att flytta över, vet att det går att löda över mellan boxar så immon borde ju inte sitta i den delen av boxen..

Norpan
2020-01-08, 12:06
Skicka ett privat meddelande till min bror Sn00k här på forumet eller till mig så får du nummer så kan han svara dina frågor eller fixa ny programvara åt dig.
Han bor i Falun dessutom.

Talang
2020-01-08, 14:00
Skicka ett privat meddelande till min bror Sn00k här på forumet eller till mig så får du nummer så kan han svara dina frågor eller fixa ny programvara åt dig.
Han bor i Falun dessutom.

Aaha! Tack som fan, skickade ett pm till honom��