handdator

Visa fullständig version : Nästa VW i "R" segmentet...



GTIPower
2007-10-04, 20:57
Japp, nu kommer det en till modell i "R" segmentet.
Det är Touareg denna gången... R50 är namnet för övrigt!

http://www.vwvortex.com/artman/publish/volkswagen_news/article_2074.shtml

Barbapappa
2007-10-04, 21:14
Japp, nu kommer det en till modell i "R" segmentet.
Det är Touareg denna gången... R50 är namnet för övrigt!

http://www.vwvortex.com/artman/publish/volkswagen_news/article_2074.shtml
Va synd att det blev en sån klumpeduns till, men visst såg den trevlig ut och motorn verkar ju också käck. Kostnad då, vad ska man gissa på? En 'vanlig' Touareg med V10 tdi verkar ju kunna gå lös på en mille om man utrustar den redigt från fabrik, kostar den nya modellen 1,5 då eller? ;-)

ThomasT
2007-10-04, 22:41
Vad hände med Passat R36? Var väl typ ett år sedan den presenterades, sedan har jag inte hört ett ord....?!??

Joda
2007-10-04, 22:43
Vad hände med Passat R36? Var väl typ ett år sedan den presenterades, sedan har jag inte hört ett ord....?!??

Det fanns en med i VW-tältet på Bug Run

GTIPower
2007-10-04, 22:55
Vad hände med Passat R36? Var väl typ ett år sedan den presenterades, sedan har jag inte hört ett ord....?!??

Den visades på Genéve första gången i Mars. Skulle tro att den finns ute innan året är slut.
Det är surt och VW är tyvärr inte ensamma om fenomenet. Värsta exemplet är nog senaste RS4:an som fanns att beskåda två år innan den fanns i Sverige...

GTIPower
2007-10-04, 22:58
Va synd att det blev en sån klumpeduns till, men visst såg den trevlig ut och motorn verkar ju också käck. Kostnad då, vad ska man gissa på? En 'vanlig' Touareg med V10 tdi verkar ju kunna gå lös på en mille om man utrustar den redigt från fabrik, kostar den nya modellen 1,5 då eller? ;-)

1,5 millar är väl inget för dig... :) Perfekt med diesel om man kör dieselbil i jobbet också...
Måste ju vara mer bränsleekonomisk än en Cayenne Turbo i alla fall!

Barbapappa
2007-10-04, 23:24
1,5 millar är väl inget för dig... :) Perfekt med diesel om man kör dieselbil i jobbet också...
Måste ju vara mer bränsleekonomisk än en Cayenne Turbo i alla fall!
Man får ju inte ont i ögonen när man kollar på den heller så det är ju ytterligare ett plus... Hade varit gött med mer motor i personbien än i lastbilen ja. ;-)

Lillen
2007-10-05, 10:39
Japp, nu kommer det en till modell i "R" segmentet.
Det är Touareg denna gången... R50 är namnet för övrigt!

http://www.vwvortex.com/artman/publish/volkswagen_news/article_2074.shtml

Åhh ännu en stadstorped!!
Undrar om den passar i "Bluemotion profilen"?

Vad har hänt med det roliga Volkswagen??

DPC
2007-10-05, 11:22
Den visades på Genéve första gången i Mars. Skulle tro att den finns ute innan året är slut.
Det är surt och VW är tyvärr inte ensamma om fenomenet. Värsta exemplet är nog senaste RS4:an som fanns att beskåda två år innan den fanns i Sverige...

Den är försenad pga diverse problem. Det florerar rykten om att det handlar om matchningen DSG mot 3.6 l motorn...

Hur som helst så får VW handlarna de första bilarna prel v5 -08 om de åtgärder som är utförda faller ut väl, alt de väljer att ta en kalkylerad risk för den relativt begränsade serien av bilar. Bilen är för övrigt inte officiellt pris-satt ännu, men ryktet säger att den blir dyr, typ 420-450 tkr. Lite synd, hade gärna köpt en...

Wargen023
2007-10-05, 11:22
En R-modell med dieselmotor tycker jag känns helt fel

GTIPower
2007-10-05, 13:22
En R-modell med dieselmotor tycker jag känns helt fel

Tycker jag beror på prestandan. V10:an sitter som handsken i Touareg och den är hyggligt snabb med. Skulle tro att den skulle vara hyffsat svårsåld med W12 alternativ... (Vilket man också testat som Touareg "Sport")
Sedan har man ju många fördelar mot tex Cayenne.
Om vi ändå diskuterar sportigare bilar och diesel så borde Golfen finnas med GTI och 170 hk dieseln i Sverige. Det är en trevlig kombination. (Finns i Tyskland)

Lillen
2007-10-05, 13:49
Skitsamma tycker jag för egen del!
Pråmar och torpeder kan DKW hålla på med.

VW:s R-modeller blir bara större ch STÖRRE.
Detta medför tyngre och TYNGRE med andra ord.
Det blir i andra ord OFTA tråkigare och TRÅKIGARE!!!!

R-modeller skall väl vara prestandainriktade inte någe annat?
Ok att det är bra med pulver och ok väghållning men va då?
I mina ögon borde de ju satsa på att göra lättare och snabbare bilar i det segmentet.
Nu blir det ju bara lyxkryssare med sportegenskaper för DYRA pengar.

NEJ till autobahn misiler utan sportiga svängaregenskaper.
Cityjeepar är INTE sportiga och definitivt inte GTi-räsers hur ni än vänder på det!

GTIPower
2007-10-05, 19:26
Skitsamma tycker jag för egen del!
Pråmar och torpeder kan DKW hålla på med.

VW:s R-modeller blir bara större ch STÖRRE.
Detta medför tyngre och TYNGRE med andra ord.
Det blir i andra ord OFTA tråkigare och TRÅKIGARE!!!!


Denna med en 2.0T motor skulle kanske vara fint?
Det finns kanske hopp? (http://www.vwvortex.com/artman/publish/vortex_news/article_2052.shtml)

Faltdach
2007-10-05, 19:48
Japp, nu kommer det en till modell i "R" segmentet.
Det är Touareg denna gången... R50 är namnet för övrigt!

http://www.vwvortex.com/artman/publish/volkswagen_news/article_2074.shtml




Vill ha en,....NU! ;)



.

Marcus
2007-10-05, 20:06
Denna med en 2.0T motor skulle kanske vara fint?
Det finns kanske hopp? (http://www.vwvortex.com/artman/publish/vortex_news/article_2052.shtml)

Nya Lupo ska ju ha svansmotor av boxertyp fattar jag det som ;)

Marcus
2007-10-05, 20:10
Tycker jag beror på prestandan. V10:an sitter som handsken i Touareg och den är hyggligt snabb med. Skulle tro att den skulle vara hyffsat svårsåld med W12 alternativ... (Vilket man också testat som Touareg "Sport")
Sedan har man ju många fördelar mot tex Cayenne.
Om vi ändå diskuterar sportigare bilar och diesel så borde Golfen finnas med GTI och 170 hk dieseln i Sverige. Det är en trevlig kombination. (Finns i Tyskland)

Har du någon källa till det? Att GTI TDI säljs i Tyskland alltså.

Barbapappa
2007-10-05, 20:33
Nya Lupo ska ju ha svansmotor av boxertyp fattar jag det som ;)
ÖH, Lupo var det väl inte den skulle heta ändå va? Den lilla som skulle ha svansmotor menar jag... På Lupons tid var det klass på grejerna. ;-)

Edit, läste gtipowers inlägg, det var den bilen jag tänkte på.

Roffe
2007-10-05, 20:39
Skitsamma tycker jag för egen del!
Pråmar och torpeder kan DKW hålla på med.

VW:s R-modeller blir bara större ch STÖRRE.
Detta medför tyngre och TYNGRE med andra ord.
Det blir i andra ord OFTA tråkigare och TRÅKIGARE!!!!

R-modeller skall väl vara prestandainriktade inte någe annat?
Ok att det är bra med pulver och ok väghållning men va då?
I mina ögon borde de ju satsa på att göra lättare och snabbare bilar i det segmentet.
Nu blir det ju bara lyxkryssare med sportegenskaper för DYRA pengar.

NEJ till autobahn misiler utan sportiga svängaregenskaper.
Cityjeepar är INTE sportiga och definitivt inte GTi-räsers hur ni än vänder på det!

Kan bara hålla med...

Barbapappa
2007-10-05, 20:40
170hk tdi finns väl i mk5 i Sverige, men det är väl den som kallas GT TDI? Fick ju provat en sån på performance tour, gick ju gött! Jag antar att skillnaden är chassie och bromsar mellan denna och GTI TDI då? Kunde ju behövas i så fall tycker jag, då hade det ju inte funnits anledning att köpa GTI nästan ju för jäklar va gött dom går dom dieslarna redan från början. ;-)

Gullideckel
2007-10-05, 21:24
Denna påminner mig om den blanksvarta Porsche Cayenne som körde om mig på Essingeleden idag(den hade iofs ännu större fälgar och ännu smalare gummisnoddar till däck).

De sköna var att den stannade till jämsides en sekund och tittade ner på min bil...typ för att konstatera "din bil är också blank, den är också svart och den har också BBS fälgar med smalare däck än standard"...sekunden senare körde han om och därmed var det slut på likheterna..

;-)

pa_forsgren
2007-10-05, 21:28
ÖH, Lupo var det väl inte den skulle heta ändå va? Den lilla som skulle ha svansmotor menar jag... På Lupons tid var det klass på grejerna. ;-)

Edit, läste gtipowers inlägg, det var den bilen jag tänkte på.

Volkswagens namn på konceptbilarna är roliga. scIROCco, lUPo.

Kommer det en som heter pASSat tro?

/Pär

GTIPower
2007-10-05, 22:08
Har du någon källa till det? Att GTI TDI säljs i Tyskland alltså.

Såg en GTI TDI på mobile 170 hk, den rutiga GTI klädseln och allt.
GT:n finns väl inte med samma stolar och klädsel?
Utsidan var med tröskelbreddare och allt precis som bensin GTI:n.
Har även sett en på blocket för något år sedan, precis likadan. (import)

Lillen
2007-10-06, 00:12
Denna med en 2.0T motor skulle kanske vara fint?
Det finns kanske hopp? (http://www.vwvortex.com/artman/publish/vortex_news/article_2052.shtml)

JA!!!

Mini_me
2007-10-06, 07:52
Volkswagens namn på konceptbilarna är roliga. scIROCco, lUPo.

Kommer det en som heter pASSat tro?

/Pär



He he=)

Marcus
2007-10-06, 09:04
ÖH, Lupo var det väl inte den skulle heta ändå va? Den lilla som skulle ha svansmotor menar jag... På Lupons tid var det klass på grejerna. ;-)

Edit, läste gtipowers inlägg, det var den bilen jag tänkte på.

VW kallar den "up" nu, precis som man kallade nästa Scirocco för IROC... Well, jag kan ju inte veta om de kommer att döpa den till Lupo men jag gissar det.

Marcus
2007-10-06, 09:17
Såg en GTI TDI på mobile 170 hk, den rutiga GTI klädseln och allt.
GT:n finns väl inte med samma stolar och klädsel?
Utsidan var med tröskelbreddare och allt precis som bensin GTI:n.
Har även sett en på blocket för något år sedan, precis likadan. (import)

Jag kan tyvärr inte se att VW säljer en GTI med TDI motor. Däremot tror jag att någon bytt stolar i en GT TDI och monterat tröskelbreddare. Ev. kan t.o.m. beställa detta via Volkswagen Individuell och Volkswagen R-Line.

Marcus
2007-10-09, 23:01
Volkswagens nya minsting, den som hette Up! på Frankfurtsalongen, kallas internt för New Small Family, och redan om två veckor får vi skåda nästa medlem i familjen - en mikrobuss. Här kan vi exklusivt visa ytterligare tre varianter på den lilla svansmotorvagnen. Och räkna med att den ska heta Lupo.

Källa: http://www.automotorsport.se/nyhetsmall.asp?version=61608

Lillen
2007-10-10, 10:12
Källa: http://www.automotorsport.se/nyhetsmall.asp?version=61608

Fasen va NICE!!!
Hoppas det blir Lupo OCH produktion!
Man får åxå hoppas det finns NÅN kulmotor i bagaget med!?

Basti
2007-10-10, 17:22
http://www.automotorsport.se/nyhetsmall.asp?version=61658