handdator

Visa fullständig version : Elbaklucka vs garageport



Liverpoolarn
2019-11-20, 12:33
Vi har en vikport i garaget som nuvarande (icke eldriven) baklucka i vår B7-passat tar emot innan den är fullt öppen.

Risken är väl ganska 100%-ig att även B8:ans lucka tar i porten innan den är max öppnad... Någon som vet vad som händer om det tar emot innan luckan är fullt öppen?

Stänger den igen, eller stannar den bara?

Fredrix
2019-11-20, 13:02
Nu har jag inte elbaklucka själv, och har inget svar på din fråga.
Men det bästa är väl att sätta din egen gräns för hur mycket bakluckan ska öppna.
Låter du bakluckan av sig själv gå mot garageporten så får du väl garanterat repor i lacken?

1.14 in i klippet.

https://www.youtube.com/watch?v=hPqI4ZpvziE

Liverpoolarn
2019-11-20, 13:07
Många, många tack! Jag kollade inte den där videon tillräckligt noga märker jag nu. :)

Det har varit ett irritationsmoment på nuvarande bilen att barnen (eller andra i familjen, ingen nämnd) bara drar upp luckan med risk för tråkigheter om bilen är smutsig. Jag har satt skumgummilister på garageporten men det blir ju "märken" ändå och därmed även risk att det blir skrubb i lacken...

BjornL
2019-11-20, 23:05
Det går att ändra/programmera ändläget på ett enkelt sätt. Har inte i huvudet hur det är på Passat men det kanske framgick av filmen.

Pelk
2019-11-21, 00:17
Det går att ändra/programmera ändläget på ett enkelt sätt.

Stanna luckan med stängknappen, eller håll emot i handtaget. Håll därefter in stängknappen i minst 3s, sedan stannar luckan där.
__________________________________________________ ____
VW Passat GT SC 4motion - VW T-Roc GT 4motion

Skickat med hjälp av Tapatalk

Mex165
2019-11-23, 22:55
Blink eller tutt som bekräftar..

Liverpoolarn
2019-11-23, 23:00
Nya bilen hämtad och jag kan bekräfta att det funkar prima att justera stopphöjden precis enligt instruktionerna ovan.