handdator

Visa fullständig version : Gti Special Krockad



golf_fanatic
2007-10-04, 14:52
Så var det roliga slut , bilen kvaddad. Gamla ska inte köra bil..... Äldre kvinna 85år bakom ratten , borde förmodligen lämnat in körkortet för länge sen. 4 meter bromsspår innan hon kraschade in i mig. Hade funderingar på att ställa av den men det var ju fortfarande fint väder...........Fy fan.

http://www.garaget.org/?car=41229&image=601052
För den som törs titta..

onk
2007-10-04, 15:05
:( Riktigt tråkigt!

Tänker likadant varje gång man ser sniglarna på vägen, borde finnas nått test för gamlingar tycker jag.

Wargen023
2007-10-04, 15:08
Tråkigt att se på en så fin bil, bara att beklaga och säga lycka till med försäkringsbolaget!

Lillen
2007-10-04, 15:30
Så var det roliga slut , bilen kvaddad. Gamla ska inte köra bil..... Äldre kvinna 85år bakom ratten , borde förmodligen lämnat in körkortet för länge sen. 4 meter bromsspår innan hon kraschade in i mig. Hade funderingar på att ställa av den men det var ju fortfarande fint väder...........Fy fan.

http://www.garaget.org/?car=41229&image=601052
För den som törs titta..

Fasen va surt!!
Har liknande erfarenheter själv.
Är rejält justerad efter en krock på mitträckesväg med en nästan blid 70åring!

Se till att få betalt för bilen.
Ettor i skick börjar vara svårt att hitta.

P.Hagel
2007-10-04, 15:45
Laga den.

Kräv av kärringens försäkrings bolag att bilen skall lagas.

Annars så begär rejält med betalt.

ivah
2007-10-04, 17:01
Usch va hemskt ! Din stackare.. :(
Alldrig kul när en bil blir smälld, speciellt inte en som är mkt efterutrustad eller väldigt välvårdad och ovanlig. Svårt att få ut vad man kostat på den. :-(

Kom precis på att jag ska skicka in bilder till mitt försäkringsbolag på min bil, ska tydligen göra en hel del om man smäller att det finns bilder på skicket.

Lycka till och hoppas du slipper bråka med försäkringsbolaget !

Bengan.U
2007-10-04, 17:09
Laga den.
Kräv av kärringens försäkrings bolag att bilen skall lagas.
Annars så begär rejält med betalt.

Hej.

Surt som fasiken,vet hur det är med sånna
"olyckor" :-( Betalt kommer du att få,
men reperation,NEJ ! Verkar som att FB
har någon tyst överenskommelse med
Staten/VV och Miljörörelsen att alla bilar,
hur fina som hälst som inte är "rena" med cat
ska bort från vägarna.Se till att få ut max och
eftersom du inte är skylldig,så ska du behålla
bilen utan avdrag från FB.Det fick jag lärt mig
när jag blev drabbad för ett år sedan.

MVH/Bengan.U

adis
2007-10-04, 17:13
Lider med dig!!! Det bara som andra säger, kräv att försäkringsbolaget lagar skadorna!!!

Hade själv en GTI Special 83:a som jag körde av vägen med. Det tog mig ett halvt år att få bilen i ordning, fick hjälp av mekaniker och plåtslagare på VAG i Täby på kvällarna. Sedan blev den tiptop.

Det finns för få fina MK1:or, därför skall denna leva vidare.

znabb
2007-10-04, 17:25
Lider med dig!!! Det bara som andra säger, kräv att försäkringsbolaget lagar skadorna!!!

Hade själv en GTI Special 83:a som jag körde av vägen med. Det tog mig ett halvt år att få bilen i ordning, fick hjälp av mekaniker och plåtslagare på VAG i Täby på kvällarna. Sedan blev den tiptop.

Det finns för få fina MK1:or, därför skall denna leva vidare.

tråkigt på en så fin bil....svårt att ersätta:(.

Gullideckel
2007-10-04, 17:44
Trist!

Hoppas de löser sig på något sätt (såg en dekal där om "Bilrikning" som kanske kan tas som ett gott tecken:-) )

Holmgren
2007-10-04, 18:20
NEEEEEEEEEEEEEEEEEJ....
Denna var ju så fin..
Hoppas verkligen att det löser sig till det bästa för dig. Om det nu är pengar eller att bilen lagas.

pekka kiiskilä
2007-10-04, 19:10
Du kan få bilen riktad och den ska vara i samma skick som den var före olyckan,

Jag var med om en likadan sak med en Volvo pv sport för några år sedan och dom ville först lösa in den men jag sa att bilen är ett motor historiskt fordon och verkstaden hade min bil där i ca 10 mån för rikning samt lack= Reparationen gick på ca 40 000 kr.

JWO
2007-10-04, 19:13
Laga den.

Kräv av kärringens försäkrings bolag att bilen skall lagas.

Annars så begär rejält med betalt.

Tror du han får några pengar för den bilen??!! Det kan du glömma, spelar ingen roll vad han säger, de går efter marknadsvärdet hur den än ser ut eller vad som är gjort...ask me I know!

Roffe
2007-10-04, 19:18
hände samma sak för mig och då sa de på försäkringsbolaget att de gav max 10 papp för en fin golf II 90:a!!

P.Hagel
2007-10-04, 20:15
Tror du han får några pengar för den bilen??!! Det kan du glömma, spelar ingen roll vad han säger, de går efter marknadsvärdet hur den än ser ut eller vad som är gjort...ask me I know!

Hänger mest på vilket bolag man har.
Visst Går det att få bra betalt för en krockad bil i detta skit.

Ask me i know 2!!!!!!

pekka kiiskilä
2007-10-04, 20:33
Jag håller med Patrik för det är bolaget som avgör vad man ska få ut men samtidigt så är det ju bolagets besiktningsmän som värderar bilen så jag hoppas att den är i sådant skick att den är värd o laga upp.

pstrand
2007-10-04, 20:42
Verkligen tråkigt! En Mk1:a förtjänar verkligen inte det ödet.
Reparation blir det inte om kostnaden överstiger marknadsvärdet på bilen.
Vilket ser lite mörkt ut med tanke på skadorna.

/Per

JWO
2007-10-04, 20:52
Hänger mest på vilket bolag man har.
Visst Går det att få bra betalt för en krockad bil i detta skit.

Ask me i know 2!!!!!!

Jag är ju verksam inom ett försäkringsbolag så jag vet precis hur det funkar fungerar!

P.Hagel
2007-10-04, 21:01
Jag är ju verksam inom ett försäkringsbolag så jag vet precis hur det funkar fungerar!


Och............Det gör ju bara saken värre.

Jag fick ut bra betalt för en bil som inte skulle gå denna väg.

Jag och kompisar här i kring,har lyckats få ut det vi har begärt.
I bland även mer.

eftersom du inte har erkänt vilket bolag du jobbar för.
Så kan du ju inte erkänna att DET bolaget prioriterar och värde sätter entusiast bilar.

JWO
2007-10-04, 22:08
Och............Det gör ju bara saken värre.

Jag fick ut bra betalt för en bil som inte skulle gå denna väg.

Jag och kompisar här i kring,har lyckats få ut det vi har begärt.
I bland även mer.

eftersom du inte har erkänt vilket bolag du jobbar för.
Så kan du ju inte erkänna att DET bolaget prioriterar och värde sätter entusiast bilar.

Alla skador är ju inviduella och det är alltid olika från gång till gång, så man ska inte dra alla över kant! Går det så går de, skönt för dig och dina kompisar att ni fått lite kulor för bilarna det är bara gratulera isåfall.

ovredsson84
2007-10-04, 23:32
Mycket tråkigt med en så fin bil...

Säg till att få betalt... Det går ...

Lillen
2007-10-05, 11:03
Tror du han får några pengar för den bilen??!! Det kan du glömma, spelar ingen roll vad han säger, de går efter marknadsvärdet hur den än ser ut eller vad som är gjort...ask me I know!

Det var ju uppenbart kärringens fel!
Då är det bara att de betalar ut!!!

jocke.w
2007-10-05, 11:51
Alla skador är ju inviduella och det är alltid olika från gång till gång, så man ska inte dra alla över kant! Går det så går de, skönt för dig och dina kompisar att ni fått lite kulor för bilarna det är bara gratulera isåfall.

Tråkig attidyd du har......

Varför dra alla över en kant som du gör då???

Typ: Glöm att han kommer få betalt för den bilen!!!

jocke.w
2007-10-05, 11:52
Som tidigare har sagt....stå på dig så löser det sig!!!

JWO
2007-10-05, 12:36
Tråkig attidyd du har......

Varför dra alla över en kant som du gör då???

Typ: Glöm att han kommer få betalt för den bilen!!!

Det handlade inte om att va vållande eller inte, det jag menade va att han inte kommer få ut de pengar som den igentligen är värd (för att oftast har inte värderings människorna tillräcklig kunskap), det är lite synd faktiskt för det är trots allt en fin vagn!

jocke.w
2007-10-05, 12:49
Det handlade inte om att va vållande eller inte, det jag menade va att han inte kommer få ut de pengar som den igentligen är värd (för att oftast har inte värderings människorna tillräcklig kunskap), det är lite synd faktiskt för det är trots allt en fin vagn!

håller med till viss del.....för det FINNS dom med kunskap, men inte är dom många.

Därav är det bara att stå på sig och skaffa fram kunskap/matrial!!!

Jätte tråkigt på en sån fin bil!!!! :-(

onk
2007-10-05, 13:15
Tyvärr så blir det nog svårt att få bra betalt.

Jag höll på att gå i taket när jag fick veta hur mkt jag skulle få för min mkIIa när den blev stulen.
Jag ringde utredaren och frågade hur han resonerade.
Fick till svar att extragrejer tar dom inte hänsyn till och han hade kollat på blocket vad man fick en likvärdig för.

Rena skämtet att bedöma nått enligt den devisen om man frågar mig, men så är den bittra verkligheten..

Jag fick tillbaka ungf vad det hade kostat att få den körklar.

Lillen
2007-10-05, 13:41
Tror du han får några pengar för den bilen??!! Det kan du glömma, spelar ingen roll vad han säger, de går efter marknadsvärdet hur den än ser ut eller vad som är gjort...ask me I know!


Det handlade inte om att va vållande eller inte, det jag menade va att han inte kommer få ut de pengar som den igentligen är värd (för att oftast har inte värderings människorna tillräcklig kunskap), det är lite synd faktiskt för det är trots allt en fin vagn!


Tyvärr så blir det nog svårt att få bra betalt.
Jag fick tillbaka ungf vad det hade kostat att få den körklar.

Se till att behålla kvitton och annat.
Räkna fram nedlagt arbete och tid du lagt på bilen.
Var påläst och ha gott om fakta gällande bilen.
Se till att kunna påvisa vad en fin bil kostar och kunna styrka det.
Sedan tar du kontakt med någon skadereglerare som får åka ut OCH KOLLA på DIN bil.
Efter han har kommit och kollat på bilen tar du emot värdering!
INTE EN SEKUND FÖRE de har besökt dig och bilen skall det förhandlas!!

Detta har fungerat flera gånger för min egen del.
Kostar dem en del att besöka dig men det ger mer än man tror.
Dom kan ju inte tro att de kan skambjuda utan att ha sett vad de köper??

STÅ PÅ DIG är mitt tips.
Ta INTE sån skit som att det inte ger något?
Bara för att folk inte har koll för egen del!

INGET ILLA MENT mot andra i diskusionen!!!
Bara mina egna åsikter i denna tråd........

golf_fanatic
2007-10-18, 22:37
Jaha då var det klart med försäkringsbolaget,det blir pengar + att jag får behålla bilen. Ska försöka på egen hand att kolla vad en riktning går på.
Polaren har en jobbarkompis som håller på & repar & riktar bilar på fritiden.Men om inte det fungerar så tänkte jag höra av mig till nån yrkesskola. Det kanske skulle fungera,i värsta fall så blir den donatorbil.
Är sugen på en Jetta Etta och sen flytta över rubbet från Gti-n

jooeell
2007-10-18, 22:46
rikta bilen detdär var väl inte så farligt jag har sett värre! inom rallyn kommer nog bli nästan lika fin igen o lycka till

zchnygg
2007-10-19, 12:14
förlåt om man är lite nyfiken men vad fick du av bolaget.. skulle vara kul att veta vad dom värderar en sådan klenod till.

golf_fanatic
2007-10-19, 14:04
förlåt om man är lite nyfiken men vad fick du av bolaget.. skulle vara kul att veta vad dom värderar en sådan klenod till.


Jag fick det jag betalt för den, 18000
Besiktningsmannen sa att dom betalar ut 10 för en i bra bruksskick
Men min var så fin så det blev lite till + att jag har bilen kvar med allt godis.
Länsförsäkringar ifall nån undrar....

onk
2007-10-19, 14:26
Ja det går det ju inte att klaga på. Skönt att det löste sig väl.

Om alla bolag kunde va så förstående..

Modig
2007-10-19, 14:28
Det tycker jag låter som en mkt bra deal!

gött mos

Lillen
2007-10-19, 14:39
Jag fick det jag betalt för den, 18000
Besiktningsmannen sa att dom betalar ut 10 för en i bra bruksskick
Men min var så fin så det blev lite till + att jag har bilen kvar med allt godis.
Länsförsäkringar ifall nån undrar....

Grattis!!
Där ser de skeptiker som finns här att det går att få betalt.
Var ju nån som sågade ditt försök här redan innan =)

Bara att försöka få den fin igen.
Gör ett riktigt jobb OCH BESIKTA INNAN försäkring.
Då har du chans att de godkänner den igen i det skick den blir.