handdator

Visa fullständig version : Halvljuslängd på Passat -17 med LED



charl_6
2019-11-13, 10:11
Hej!
Har en passat GTE 2017 och tycker halvljuset dyker ganskatvärt, dvs man kan se en skarp linje vart ljuset landar inte så långt frånbilen (har inga siffror på exat längd). Har aldrig tidigare ägt en bil med LEDstrålkastare utan jämför bara med xenon. Ser att bilen ställer in ljuset närbilen startas.
Hur tänker ni som har lite mer koll än mig avseende detta?Är det normalt eller bör man kolla upp det? Tips?

SSo
2019-11-13, 11:03
Äger inte en GTE, men en B8 med Led-low iaf. Jag tyckte ljuset slutade precis framför bilen o påpekade det på verkstan vid service, då justerade de upp ljusbilden (med dator tror jag?) så att den åtminstone blev bättre. Så kolla med din verkstad vad de har att säga

BjornL
2019-11-13, 11:14
Jag har upplevt alla bilar jag kört med LED (även Skoda har jag för mig) som att de har kort halvljus. Ska vid tillfälle kontrollera och se om det går att justera vår Tiguan.

candyweiss
2019-11-13, 13:54
Jag har upplevt alla bilar jag kört med LED (även Skoda har jag för mig) som att de har kort halvljus. Ska vid tillfälle kontrollera och se om det går att justera vår Tiguan.
Det har jag faktiskt aldrig tänkt på/ märkt på min Tiguan, så det måste undersökas när det blir mörkerkörning. Något som däremot irriterar mig är att helljuset tar så lång tid att slå på igen efter ett möte. Känns som om att det tar flera sekunder.

charl_6
2019-11-13, 17:10
Tack för era synpunkter. Jag ska snacka med verkstaden om de kan justera ljusbilden.

Marcus
2019-11-14, 08:23
Ämnet har inget specifikt med GTE att göra, så någon moderator skulle kunna ändra rubriken till Halvljus Passat generation 8.

charl_6
2019-11-15, 18:34
För er som undrar har verkstaden justerat vidvinkel samt 1% i höjdled enligt standard. Nu är belysningen enligt förväntat.