handdator

Visa fullständig version : Golf 1,4 tsi 06



26ht
2019-10-31, 17:06
Går dåligt på tomgång kall, stänger av efter 5sec startar på nytt går hur bra som helst.
Ny kam kedja,nya ventiler,ny vvt ventil inte några felkoder är det någon som har haft samma problem?

pudas
2019-10-31, 17:43
Inget svar kanske, men min 07a har jag tyckt gått otroligt dåligt sista åren, ojämn tomgång, ibland tjuvstoppade den vid kallstart, allmänt slö och trist i gången. Men brydde mig inte speciellt då den mer fungerar som traktor för transport till soptipp, ICA. Ikea, till och från jobbet etc. Men inga felkoder! Tills en dag då lampan börjar lysa och felkod för kompressorns (superchargern) magnetkoppling och högtryckspumpens tryckventil någon vecka efter! Snacka om tidsinställd hållbarhet! Men efter dessa byten så är det som en ny motor sitter under huven! Nu känns den nästan (nåja) som en Mercedes sexa, jämn tomgång, jämt drag, utan svackor i vridmoment och bra snurr på högre varv! Konklusion: Det är ett stort avstånd mellan det att komponenter börjar fallera till det att det generera felkoder!

26ht
2019-10-31, 18:04
Hej, fick du felkod på högtryckspumpen?

a128
2019-11-01, 08:37
fungerar som traktor för transport till soptipp, ICA. Ikea,

det var elakt sagt om bilen :)

pudas
2019-11-01, 16:58
Hej, fick du felkod på högtryckspumpen?

Nja, felkoden var för tryckgivaren vill jag minnas. VAG bytte då hela pumpen.

pudas
2019-11-01, 17:07
det var elakt sagt om bilen :)

Ja det var väl kanske att ta i, men efter att ha servat oss väl i många år har den fått axla rollen som traktor på ägorna! För lite mer inspirerad körning kör jag i dag en Mini Cooper S. Svårslagen då den för mig är en perfekt kombination av prestanda och design!