handdator

Visa fullständig version : Parkeringsbroms lampa vw passat 05



Vwpassat
2019-10-09, 00:19
Har idag bytt hjullager och bromsar bak och fram. Alla grundinställningar är gjorda, efter en hel Julgran i instrumentet så fick jag allt släckt. Parkeringsbromsen fungerar kanon bra går i och ur på En gång men lampan tändes i instrumentet efter bytet av skivor o belägg fram (det är inte slitagevarnaren som lyser) gul lampa med P med ett \ över. Störande då det inte kommer några felkoder eller att det är något märkbart fel på bilen.

Kört oken i Service läge och kört tillbaka flera gånger gör sedan en grundinställning av bromssystem då slocknar lampan men tänds efter omstart, kan det vara något av oken som kärvar lite grann?

Tacksam för svar mvh

AndySwede
2019-10-10, 07:07
Det verkar osannolikt att du har en felindikering utan felkod. Vad använder du för diagnosverktyg?

Vwpassat
2019-10-10, 09:59
Autocom används

AndySwede
2019-10-10, 10:07
Det enda jag tror jag kan om Autocom är att det är anpassat för de flesta bilmärken på marknaden?
Då är min teori att om du åker till finverkstaden med rejält med pengar på kontot, eller någon med tillgång till VCDS alternativt VCP som läser lite djupare i bilen så skulle det förvåna mig mycket om det inte dyker upp en felkod.