handdator

Visa fullständig version : Passat Alltrack utrustning



Lagomski
2019-09-25, 15:33
Hej vänner

Verkar kliva över från Volvo till VW. Gillade fan Alltracken skarpt.

Kikar på utrustning nu bara och som vanligt är det en djungel.

1. Matrixstrålkastare. Hur pass mkt bättre är dessa? Jag kommer sätta på extraljus så kommer inte kunna använda "matrixfunktionen" i alla fall. Så den stora frågan är väl egentligen effekten på hel/halv.

Har i övrigt navigator, dragpaket, parkeringsvärmare och allt smått som medföljer som backkamera, elektrisk baklucka, keyless etc.

Är det något i övrigt som jag verkligen bör överväga?

Marcus
2019-09-25, 15:44
Du ska väl ändå ha tillvalet Executive paket/Executive Business paket och då ingår IQ.Light LED-strålkastare Matrix med Dynamic Light Assist, så det är väl inte så mycket att fundera på?

Tillval som jag rekommenderar är:
Innertak i titansvart
Eluttag, 230-volt, i mittkonsolen bak

Och har man passagerare bak så ska man naturligtvis lägga till:
Sidokrockkuddar bak, bältessträckare 2 platser bak samt knäkrockkudde på förarplatsen

BjornL
2019-09-25, 22:45
Kör du mycket på vägar där du behöver extraljus?

Lagomski
2019-09-28, 14:25
Kör du mycket på vägar där du behöver extraljus?

Ja, jag bor i Dalarna och vi har mycket älg men inte så mkt viltstängesel, så det är obligatoriskt i min värld

Stafffan
2019-09-28, 22:54
Ja, jag bor i Dalarna och vi har mycket älg men inte så mkt viltstängesel, så det är obligatoriskt i min värld

Jag bor också i Dalarna och behövde också extraljus förr i världen. Men förra Passaten, en B8 från 2015, hade LED-High med helljusassist och på den behövde jag inte extraljus. Inte heller på min nuvarande Arteon.
Gissar att nya Passaten har minst lika bra ljus som den jag hade. Prova åtminstone innan du bestämmer dig för extraljus.

petrus
2019-09-30, 09:41
Jag bor också i Dalarna och behövde också extraljus förr i världen. Men förra Passaten, en B8 från 2015, hade LED-High med helljusassist och på den behövde jag inte extraljus. Inte heller på min nuvarande Arteon.
Gissar att nya Passaten har minst lika bra ljus som den jag hade. Prova åtminstone innan du bestämmer dig för extraljus.

Har samma på min och säger tvärtom att det är inte mycket att hurra över. Sambon klagade redan första gången hon slog på helljuset... är väl bortskämd med extraljus skulle jag tro ;)