handdator

Visa fullständig version : Leverans av Tiguan, när?



dirt
2019-09-10, 09:56
Har beställt en Tiguan Executive edition 2,0 TSI 190hk vet någon hur länge man får vänta på leverans

Marcus
2019-09-10, 10:02
Den informationen ska du få av din säljare. Här kommer du bara att få gissningar.

Pelk
2019-09-10, 10:06
Det beror främst på orderstocken och fabrikens möjligheter att sätta samman bilar. Men du har väl fått en ungefärlig leveransvecka av din återförsäljare?


När vi köpte vår T-Roc, så stämde den uppskattade veckan rätt bra. Bilen kom en vecka tidigare, men återförsäljaren hade lång kö på leveranserna, så det blev "rätt vecka" i alla fall.

AndySwede
2019-09-10, 11:53
Har beställt en Tiguan Executive edition 2,0 TSI 190hk vet någon hur länge man får vänta på leverans
Jag tror du får vänta till din säljare ringer och säga att det är dags. Vill du veta när ska du ringa din säljare eller hoppas på att säljaren hänger här och kan identifiera dig här och para ihop det med en beställning som gjorts nyligen.

dirt
2019-09-10, 20:11
Har beställt en Tiguan Executive edition 2,0 TSI 190hk vet någon hur länge man får vänta på leverans

Det registreras ca 800 tiguan i aug så jag trodde att någon visste på ett ungefär hur lång tid det tar.Glömde bort vad säljaren sa om leverans tiden.

Marcus
2019-09-10, 21:19
Leveranstiden är beroende av flera olika förutsättningar, vilken version av Tiguan, vilka tillval du gjorde, när under året du beställde bilen (stopptider för byte av modellår etc) samt andra ändringar som löpande sker i produktionen m.m.

BjornL
2019-09-11, 11:00
Jag beställde en i mars som byggdes igår! Så lång tid är det tack och lov inte idag. Jag skulle gissa på 10-15 veckor plus transport och leverans.

dirt
2019-09-11, 14:14
Jag beställde en i mars som byggdes igår! Så lång tid är det tack och lov inte idag. Jag skulle gissa på 10-15 veckor plus transport och leverans.


Tack för den info

Pelk
2019-09-11, 19:03
Glömde bort vad säljaren sa om leverans tiden.

Det ska gå och se på hemsidan, minns dock inte hur/vart.

Släng iväg ett mail till säljaren, så lär du få ett ”korrekt” svar tillbaka.
__________________________________________________ ____
VW Passat GT SC 4motion - VW T-Roc GT 4motion

Skickat med hjälp av Tapatalk

Bopper
2019-09-12, 11:20
Det ska gå och se på hemsidan, minns dock inte hur/vart.

Släng iväg ett mail till säljaren, så lär du få ett ”korrekt” svar tillbaka.
__________________________________________________ ____
VW Passat GT SC 4motion - VW T-Roc GT 4motion

Skickat med hjälp av Tapatalk

Om man uppger mailadress när man köper bilen, så brukar man väl få utskick och inloggning till "Mina sidor" för att kunna se hur produktionen av bilen fortskrider. De brukar visserligen komma nån vecka sent, så mest korrekta uppgifter kan man nog få från säljaren.

AndySwede
2019-09-12, 11:34
Det doftar troll om TS. Hur svårt kan det vara att kontakta säljaren?
Min GTS tog 7 månader att få hem från beställning så TS har nu ett stort spann att ta hänsyn till och planera efter. Wow.

Crille82
2019-09-12, 15:35
Sen kan man specificera om redan beställda bilar, innan de blir "låsta". Det kan då gå ganska fort.

Som sagt, finns givetvis ingen anledning att ställa frågan här istället för till säljaren.