handdator

Visa fullständig version : Mk1 växellåda



Skitfarsan
2019-06-19, 21:37
Hej alla
Mitt renoveringsobjekt (golf gli -84) rör sig sakta framåt. Jj motor från Manny lite uppfräschad.
I bilen satt en fyrväxlad växellåda när jag köpte den, fem växlar säger papperen att det skall vara. Dock är det samma utväxling på den fyrväxlade som orginallådan (om jag läst rätt) på slutväxeln. Jag har åxå en mk4 -98 med femväxlad låda. Den bilen skall på sikt till skroten. Kan jag, plockar jag delar av den först. Passar växellåda från -98an på min gli med jj- motor?
Christer

Skickat från min SM-T585 via Tapatalk

Manny
2019-06-19, 23:51
Haha, vad snopen jag blev när jag läste Manny, men jag har nog bara gjort av med en JJ motor, så jag tror jag minns den =). Jag tror för övrigt inte att det passar med en låda från mk4, gissar på helt andra axlar o fästen på en sån.

Skitfarsan
2019-06-20, 06:56
Det var ju ett tag sedan vi var ner och hämtade den hos dig. Renoveringen går så sakta framåt. Jag har ingen bortre tidsgräns, alltså ingen stress här.11123

Skickat från min SM-T585 via Tapatalk

Falcor
2019-06-26, 10:16
Mk4 lådan kan ev. passa beroende på vad den satt på för motor. 1.8t motorn passar ju mot 020 lådan så bakvänt borde lådan passa mot JJ motorn. Deremot kanske inte lådan passar mot växellådsfästena? Och så är ju mk4 lådan vajerstyrd istället för länkade stag osv så tyvärr är det ju mer som måste bytas. Troligtvis enklast att bara köra orginal rakt av.

holyhatten
2019-06-26, 11:44
MK4-lådan väger ju rätt mycket mer än en orginal också