handdator

Visa fullständig version : VAG Race & Shine Kinnekulle Ring / Götene 10 Augusti 2019



Peter-C
2019-06-19, 18:22
I Augusti är det åter dags för Race & Shine - Kinnekulle Ring.


11122

Eventet arrangeras av Volkswagen Club Sweden.
Audi Club Sport och BMW Club Sweden är inbjudna. Även deltagare som ej är medlemmar i nämnda klubbar är välkomna till bankörningen.
Alla bilmärken får delta i bankörningen.


Vi kommer i år även satsa på utställning för dom som önskar detta. Utställningsbiten kommer skötas av VW Caddy Klubb Sweden. Det kommer att bedömas enligt juryns topp 5 och peoples choice. Utställningen är öppen för VAG bilar.

Grindarna öppnar Fredag kväll så det kommer finnas möjlighet att övernatta inne på området.
Tillgång till toaletter och omklädningsrum finns.


De som deltar i bankörningen förväntas att ställa upp som flaggfunktionärer under vissa pass.

Vi hoppas på att det blir en kanonhelg på Kinnekulle!

Preliminärt Tidsprogram
________________________________________

Fredag 9/8
18.00 Tillgång till området.
________________________________________

Lördag 10/8

Bankörning
08:00 Grindarna öppnar
08:00 - 09:15 - Insläpp/Anmälan/Besiktning fordon
09:15 - 09:30 - Förarmöte
09:30 - 09:40 - Eventuell "Följa John"
09:40 - 16:00 - Körning på banan
12:45 - Extra Förarmöte
17:00 Grindarna stänger

Utställning
10:00 Parkering till utställning
11:30 Juryn börjar gå runt
16:30 Prisutdelning

OBS
Obligatorisk närvaro på ett av våra förarmöten för körning på banan.
________________________________________


Prislista:
Körning på banan, medlem i VWCS, AUDICS, BMW Club Sweden: 700:-
Körning på banan Övriga 1200:-

Pr-licens 150:- (om du saknar SBF-licens). Normalt ska SBF-licens finnas.
Medlemskap VWCS: 400:- (300:- följande år)

Besökare: Gratis

Bankörning
Besiktning av fordon kommer att ske innan bankörningen.
Träffen körs under SBF's reglemente ”prova på”.

Bankörningen kommer att ske i 20-minuterspass och varvas mellan Licens/Prova på.

Att tänka på inför bankörning:

* Bilen ska vara gaturegistrerad, kontrollbesiktigad och påställd dvs skattad och försäkrad.

* Mönstrade däck med lagligt mönsterdjup. R-däck är tillåtna.

* Slicks ej tillåtna.

* Tag med körkort. Licensinnehavare skall visa giltig licens på papper eller kort.

* Belysning/blinkers fungerar.

* Fukthalten testas i bromsvätskan, så det är bra om denna är bytt inom de senaste 2 åren.

* Inga lösa föremål i bilen.

* Bilen ska vara i god kondition.

* För din egen säkerhet så gäller Hjälm, Heltäckande klädsel i bomull och Handskar.

* Däck och bromsar är i bra skick.

* Miljömatta/presenning under bilen i depån.

Bankörning - Skicka anmälan till peter.christner@vwcs.se

Skriv följande uppgifter:

Rubrik: Kinnekulle 10/8 2019

VWCS medlemsnr
AUDICS medlemsnr
BMW Club Sweden medlemsnr

Namn, Adress, Tel.nr, Personnummer,
Har du licens: (Ja/Nej) , Bil (modell, år), Reg.nummer
Har du "Volkswagen Försäkring" via IF svara (Ja/Nej).

Betalning Bankörning
För att säkerställa ert deltagande betala i förskott till vårt PG-konto: 646 69 95-5
Betalning märks med " KR - namn - eventuellt medlemsnummer ".

Ni som betalar på plats så kan ni betala med Swish eller kontanter, jämna pengar, för avgift + ev PR licens.

Anmälan även på plats, men beakta att antal platser är begränsade!. Ibland har platserna tagit slut under incheckningen!

Ni som vill åberopa "Volkswagen Försäkring" (via IF) måste föranmäla er. Denna försäkring gäller endast betalande medlemmar! Vi behöver veta det 14 dgr innan eventet. Se info i tråden Volkswagen försäkring vid bankörning (http://www.gtiklubben.nu/forum/showthread.php?21464-Volkswagen-försäkring-vid-bankörning)

Har du frågor om helgens aktiviteter, tveka inte att höra av dig till oss.

info@vwcs.se

eller

Peter Christner
peter.christner@vwcs.se
070-5751231

Välkomna!

Mattias
2019-06-19, 22:00
Som vanligt massor av körning, jag kommer med Sciroccon!:)

Peter-C
2019-06-27, 23:27
Det har rullat in anmälningar under veckan. Gott om plats kvar...men man vet inte när de tar slut ;).

holyhatten
2019-07-11, 17:33
kommer med golfen

Peter-C
2019-07-12, 22:24
kommer med golfen

Gör det :D!

Premis
2019-07-14, 00:04
Nån som ska dit? :) Funderar på att möjligheterna att delta. Går det att tälta på området?


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Peter-C
2019-07-14, 09:03
Nån som ska dit? :) Funderar på att möjligheterna att delta. Går det att tälta på området?


Ja det går bra. Det kommer säkert många att göra.

/Peter

farnestamen
2019-07-26, 23:26
Halloj!

Jag skulle gärna vilja komma som "utställare?" främst för att få tala med så många människor som möjligt, plus att bilen inhandlades av förra ägaren uppe i Vårgårda om jag minns rätt, så hoppas kunna fiska fram lite mer info om bilen.

Ska man anmäla detta med eller är det "öppen grind" till det?

Peter-C
2019-07-27, 00:21
@Johan F - Utställare har vi ingen begränsning på avsende antal deltagare. Du kan komma.

Bankörningen vill vi ha in föranmälan till.

/Peter

Lillen
2019-07-27, 03:56
Efter dvala något år åkte jag på provapålicens för att utvärdera.
förra årets träff var fasen katastrofal , tycka vad ni vill.
Men 45min totalt på en heldag inklusive ut och invarv.
Så klart kan jag lösa ut min licens.

Men som träffen fungerade förra året så känns det inte lockande.
Det som gör det lockande är folket och "hjulafton" i Lidköping.
Fundera lite på det vänligen från en som varit med sedan -97 ungefär.
Gillar inte att lägga pengar jag inte har på något jag inte får.
Vissa arrangörspersoner vet jag lägger stor möda och engagemang.
Men jag brukar ändå framföra mina åsikter.

Varför.
Jo för att planen är alltid träff med GTiklubben i första hand.

Peter-C
2019-07-27, 11:26
Totalt har vi c:a 7 tim som flaggvaktschemat täcker. I år kör vi 2 grupper gör c:a 3,5 tim tid per grupp varvat mellan grupperna. Med avdrag av lite tid för funktionärsskiften återstår 3 tim per grupp. Om vi tvingas sopa banan pga grus och annat bortgår lite tid för det. 3 tim tycker de flesta är tillräckligt.

Förra året hade vi 3 grupper (en extra för banbilar) vilket ger 2,3 tim, säg runt 2 tim. I år har vi inte det.
Om man anländer sent missar man pass. Meckartid osv tar givetvis också tid.

Vi behöver följa tidschemat. Kom i tid till incheckning/ besiktning/förarmöte. Vi som har hand om arrangemanget vill också ha körtid.

/Peter

Lillen
2019-07-27, 20:16
Jag är mycket väl medveten om hur saker fungerar ända sedan iaf -98.
Så jag förstår det , fortfarande samma problem.
Ta åt dig istället och se det som kritik.

Har åkt på många andra träffar där det fungerat.
Så att ert upplägg medger mindre tid än hos andra då?
Menar inte att tjafsa men det fungerade inte.

Peter-C
2019-07-28, 10:10
@Lillen - Vi diskuterade detta du och jag samt några andra på förra årets Kinnekulle event. Att endast en av fem föranmälda rejsbilar/banbilar dök upp gjorde att körschemat blev ojämnt. I år har vi inga pass för rejsbilar.

Du skapade en tråd 2018-08-13 på detta forum där du presenterade dina åsikter i ämnet. Vi har svarat i denna tråd med flera inlägg. Mitt inlägg nr 11 i denna tråd redogör för hur tidsplanen ser ut. Jag har inte blandat in några åsikter i inlägget.


Tacksam om vi kan ha denna tråd till att informera om kommande bandag.

/Peter

Rickard.v
2019-07-29, 00:14
Hur är grupperna planerade?
Rullande 20min eller?

Står inget i programmet.

Mattias
2019-07-29, 00:43
Hur är grupperna planerade?
Rullande 20min eller?

Står inget i programmet.

Det är rullande 20min pass som växlas mellan Prova på och licens förare.
Kan bli så att passens längd justeras till det längre senare på dagen beroende på hur många i respektive grupp som kör.

bmptsi
2019-08-01, 09:52
Brukar hinna köra upp en tank, så körtiden tycker jag brukar räcka till. Största problemet förra året var väl att det var så få bilar och blev rätt ojämt fördelat under dagen.

Mattias
2019-08-02, 12:00
Brukar hinna köra upp en tank, så körtiden tycker jag brukar räcka till. Största problemet förra året var väl att det var så få bilar och blev rätt ojämt fördelat under dagen.

I år blir det endast två grupper, dvs en mindre än förra året. Så förhoppningsvis skall det flyta på bättre i år och bli ännu mer körtid:)

Särås
2019-08-02, 18:28
Får man komma med främmande märken? Tänkte eventuellt ta min Abarth på träffen... Men även min Lupo kanske!

Peter-C
2019-08-02, 20:36
Får man komma med främmande märken? Tänkte eventuellt ta min Abarth på träffen... Men även min Lupo kanske!

Javisst får du köra Abarth. Alla märken är ok utom kanske Trabant. För osäker :).

/Peter

Falcor
2019-08-03, 21:09
Kanske dyker upp med VW-Porschen till utställningen om väder och mekanik samtycker.

Lillen
2019-08-04, 00:05
Hoppas det blir en lyckad träffa!
Jag kommer inte men hoppas många andra kommer!
Får bli något annat detta år.

J.L
2019-08-04, 10:54
Dyker upp.
Golf eller husvagn, får se.

Golf-power
2019-08-04, 11:31
Kan man komma in på området med bil efter 9.15 Gäller alltså typ utställning åskådare

Peter-C
2019-08-04, 11:53
Dyker upp.
Golf eller husvagn, får se.

Gör det :)!


Kan man komma in på området med bil efter 9.15 Gäller alltså typ utställning åskådare

Javisst. Det är öppet hela dagen.

De som ska delta i bankörningen måste följa tidplanen ovan pga besiktning och annat ;).

/Peter

Peter-C
2019-08-10, 22:17
Trots incheckning och besiktning i ösregn så blev de till slut en bra dag på Kullen. Regnet upphörde under förmiddagen. Själv körde jag slut på en full tank vilket är mitt mått på en lyckad bandag :D;)!

Vi som ordnade eventet ber att få tacka alla för att ni tålmodigt väntade in bättre väder. Det försvann 1-1,5 tim körtid pga sjöar på banan. Vädret styr vi inte över men det löste sig under dagen.

Vi tackar Ingemar T för insatsen som övningsledare!

Med vänlig hälsning Peter Christner med VWCS kollegor

bmptsi
2019-08-11, 18:09
Jepp, tack för riktigt rolig körning och bra träff. Lyckades själv putsa mina varvtider när det torkade upp på em.